Mededeling

Collapse
No announcement yet.

edelzanger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• edelzanger

Vraagje, wie weet welk soort dit is, en wie kweekt er mee? alle reacties zijn welkom. Foto staat op http://www.vogelcafe.nl/photoplog/index.php?n=805. Weet het niet hier te plaatsen
    Mvgr Joekie

Dat lijkt me een zwartkeeledelzanger (Serinus atrogularis somereni)
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ton, die is veel donkerder meer zwart,zie de site van de ESSB.

Opmerking

is het geen geelstuit edelzanger ?
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

edelzanger

Nee Ton ook dat is het niet, het is een Zwartkeel geelstuit edelzanger alleen weet ik de verdere benaming niet, Serinus Atrogularis ??????. Ik zou dat graag willen weten .Ook of er liefhebbers/kwekers zijn van dit soort
          Mvgr Joekie

Opmerking

Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Hallo,

Klopt Kingfisher.
              Het is geen "somereni", maar of het de nominaatvorm; Serinus atrogularis atrogulariscomplimenten Joeki!
              The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Essb

Joekie, kan je niet via de essb aan kwekers komen, voor deze vogels. als je lid bent van de essb, kan je bij breeders kijken, wie deze vogel heeft, en misschien een deal maken. zo ben ik toen ook aan een aantal europese kanaries gekomen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Zijn er niet veel Ton, met zwartkelen en dan zeker deze soort niet.
                  Ik ben toen ook overal met mijn kop tegen de muur gelopen.
                  mvg,
                  kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

Opmerking

edelzanger

Ja ik begin het toch wel een beetje donker in te zien, maar toch weet je het nooit. Maar stel dat ik moet gaan kruissen , wat het allerlaatste is dat ik wil,
                    wat zou er dan voor optie zijn. Mijn kweekkoppel wil ik graag zo houden, moeder zoon gaat dus niet. Is het dan niet mogelijk broer x zus te koppelen ?
                    Ook omdat mijn kweekkoppel,als jongen, uit de laaste import is???. Maar toch blijf ik uitkijken naar een onverwante man of een pop. Mvgr joekie

Opmerking

waren reichenowi bij van tendeloo,er zaten er vorig week nog een paar maar in bar slechte conditie.
                      Mvg,
                      Kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Hallo,

Josly;
                        Kan je verschil zien tussen man en pop en hebben ze ongeveer de lengte van + - 11;5cm. Er zijn een negental ondersoorten. Het zou weleens S.a. Somereni kunnen zijn en verblijven in Oost Congo- West Oeganda en West Kenia.
                        Ik heb alleen de twee mannen gezien die Joeki bij zich had, dus of er een duidelijk verschil is tussen de sexen kan ik je niet zeggen.
                        Misschien kan Joeki hier een uitspraak over doen, eventueel een foto?

De vogels hadden de grootte zoals we van een Zwartkeelgeestuitedelzanger mogen verwachten, ook de andere kenmerken waren aanwezig, dus we kunnen gevoegelijk uitgaan van het feit dat het inderdaad Serinus atrogularis zijn, vraag blijft; welke ondersoort?

Ik kan met de beste wil van de wereld geen uitspraak doen over de precieze ondersoort.
                        Daarvoor missen we wat noodzakelijke informatie, bijvoorbeeld de regio waar het oorspronkelijke ouderkoppel is gevangen.

Je geeft als mogelijke ondersoort S.a.somereni

Opmerking

edelzanger

Serinus,
                          Ik zal proberen om een zo goed mogelijke foto van de ouders te maken.
                          Kan over de vogels weinig of niets zeggen omdat ze van de laatste import
                          zijn. Tot op heden ben ik er nog niet ingeslaagd om een man of pop te bemachtigen, maar ik zoek verder en hoop nog steeds.
                          mvgr joekie

Opmerking

hallo, misschien kan ik u helpen,Serinus heeft me dit al paar dagen geleden gevraagd maar ik was even buiten strijd door een buikgriepaanval.
                            Heb u ondertussen al persoonlijke mail gestuurd met foto's.Wat die heldere voorhoofdsband betreft.Ik had de indruk bij mijn koppel dat die helderder werd in broedseizoen.Enkele jaren geleden zouden er in de streek rond Waalwijk een partij van die vogels zijn verkocht.Vorig jaar waren er nog enkele te koop in bekende winkel in Breda en 14 dagen geleden zat er nog een man te koop in winkel in Belgie.In die winkel in Breda waren er toen zelfs 4 '''bonte''' te koop.Ik zet bont tussen haakjes om discussie te vermijden en ik daar niet genoeg benul over heb.Succes

Opmerking

http://pet-cockatiel.com/Dboard/view...hp?f=43&t=3595

Opmerking

Working...
                              X