Mededeling

Collapse
No announcement yet.

!!!nood!!! Diamantvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• !!!nood!!! Diamantvink

Mijn man diamantvink, zit op de grond en je kunt hem zien ademhalen of de hardslag zie je duidelijk. Heeft iemand een idee wat het kan zijn, ze zaten ook bij andere vogels zoals gouldamadine.
    Groeten Niels

Als de vogel nog leeft, zet hem in elk geval een paar dagen warm, in een klein hokje. Soms knappen ze daar al van op.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Iets meer info dan

Hoe zit deze vogel gehuisvest? Kleine kooi misschien? Is de vogel erg vet?

Een diamantvink heeft naar mijn mening een flinke vliegruimte nodig en niet teveel vette zaden. Grit, maagkiezel e.d.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik heb ze allebei nu samen in een kleine kooi gedaan. Ze zaten eerst in een voliere. Hij is de eerste nacht goed doorgekomen, dus dat is goed.

De diamantvink is geheel rood op de buik, dus hij is niet te dik. Misschien kan het door de gouldamedine's komen, want die hebben al een spitsstaartamadine jong gedood.
        Groeten Niels

Opmerking

Diamantvink

Dat je Gouldamadines de oorzaak zijn geloof ik niet. Dat zijn vredelievende vogels.

Dat rood op de buik is dat echt rood? Dan is het niet goed. Als het opgezwollen rood is dan heeft ie waarschijnlijk een darminfectie.
          Ik zou naar de dierenarts gaan en een flesje Flu3 ophalen dan.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

even een vraagje tussendoor waar kan zon darminfectie vandaan komen
            nieuwe website

Opmerking

darminfectie

Tja dat kan komen door verkeerde voeding, (teveel groenvoer of niet goed gewassen, hok niet al te schoon. (ik zeg nu ff niet dat dat het geval is bij deze diamantvink). We hebben immers geen foto's kunnen bekijken. Ziektes zijn zo 1,2,3 niet zomaar even door een leek als ik op te lossen via een dergelijk medium als dit. Bij Diamantvinken kan snel vervetting optreden als de vogel niet flink kan uitvliegen. en de hele dag maar wat door kan eten.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

nee oke het gaat even niet om de in dit topic besproken diamantvink. ik wou graag weten waar het door kan onstaan. aangezien ik hier ook diamantvinken en wat andere tropen heb zitten. en ik dus ook een totale leek ben op het vogel gebeuren.
                nieuwe website

Opmerking

Working...
                X