Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie is wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wie is wat?

Ik heb een tijd terug een invalide witte rijstvogel man gekregen. Hij kan niet vliegen en valt op zijn rug als hij springt.

Geen vogel hoort alleen dus een opaal pop uitgezocht bij de dierenwinkel. Die man kon ook precies vertellen wat man en pop was.

Ik zie het nog steeds niet, maar begin te denken dat beide heren het mis hadden en dat de witte de pop is en de opaal de man.

Wat denk je?

Iemand enig idee?

Opmerking

Voor zover ik het kan zien is de witte de pop en de andere de man.
      De snavel van de witte is vooral op de tweede foto veel minder diep rood gekleurd.

Een tweede manier om onderscheid te maken tussen man en pop is, de man zingt en de pop niet.

Opmerking

hahaha de man zingt IDD
        dan kun je ook zeggen er is een 4e manier
        poppen leggen eieren
        nee volgens mij zijn het 2 poppen die je hebt
        maar schiet niet op me als ik het niet juist heb
        gebeurt de beste fokkers nogwel dat ze mis zitten hoor

frank4

Opmerking

Ik zou absoluut niet weten hoe een rijstvogel zingt. Is dat hetzelfde soort bloep( ) geluid dat ze normaal maken?

Geen van beide heeft dus een riedeltje gezongen.

Opmerking

kijk voor het zingen van de rijstvogel eens op http://www.efinch.com/species/java.htm (mp3 of javasong) en speel het eens af voor de vogels, misschien reageren ze daar op.....

Opmerking

Wat een apart geluid hebben die beestjes. Zal het morgen even afspelen. Zien wat ze doen

Opmerking

Heb het geluid afgespeeld. De witte reageerde niet echt en de opaal begon te tjilpen zal ik maar zeggen.

Opmerking

Ik blijf er bij dat de opaal de man is en de witte de pop.

Nogmaals omdat de snavel van de opaal dieper rood is gekleurd, verder heeft de opaal veel dikker opgezette snavelranden, de snavel zelf is ook een slag groter dat de witte en verder zijn de oogringen bij de opaal dieper rood en forser dan de witte.

Heb je toevallig ook al de balts kunnen zien, welke alleen de man doet?
                  De man gaan dan naast de pop zitten en springt steeds omhoog op zijn stok.

Opmerking

Working...
                  X