Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer kan je mozambiquesijzen verkopen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wanneer kan je mozambiquesijzen verkopen?

Ik krijg het ene nest na het andere en raak vol. Ik heb er nu 3 nesten van zitten van 3 en ze willen niet samen. Dan worden ze hysterisch en daarna gaan ze aan elkaar trekken en jagen. Ze zitten in broedkooien van 50x50 en 160 cm lang en als dit nest erbij komt moet ik die gaan splitsen wat ik te klein vind om in op te groeien. Hier had ik niet op gerekend nl. 12 jongen uit 1 koppel. Het eerste nest is bijna door de rui. 2 mannen en 1 pop. De kelen van de mannen zijn al vrijwel geel en ze zouden wat mij betreft nu lekker naar een voliere kunnen. Is dat wat of moet ik ze aanhouden? Dat omdat ze straks niet meer naar buiten kunnen als ze te laat in het jaar pas buiten gezet worden.

Ik krijg er weer 3 bij want de pop zit alweer op 3 eieren. Het andere koppel begint ook dus het worden er veel teveel. Straks als ik een pop voor de laatste man heb krijg ik volgens mij overload Ik kan alle jongen loslaten in een kamer op hoop van zegen? Maar ik zou ze liever naar mensen doen die ze lekker laten opgroeien in hun volieres zodat ik wat meer ruimte heb. Dus kan dat al?

Hallo Marc,

Ik zou de eerste jongen nu lekker verkopen, het is nog prima weer om ze over te laten wennen voor de buitenvoliere.

Ook zijn de vakanties bijna afgelopen(noord-holland) en dan gaan mensen weer wat met de hobby doen.

Ik heb mijn mozambiqueen net voor de vakantie verkocht, maar heb er toch lang meegezeten.

Mede doordat ik wil dat ze bij iemand in de voliere terecht komen, en niet als kamerzanger eindigen.

Het is jammer dat mozambiqueen meestal apart gehouden moeten worden door het agressieve gedrag, het kost je veel kooiruimte en stress voor mens en dier.

Mede daardoor ga ik nu verder met 2 i.p.v. 4 koppels.

En met 2 koppels kan je de jongen onverwant maken voor de verkoop.

Succes, groeten Michael.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
    X