Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koloniekweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• koloniekweek

Nog een tweede vraag:

Welke tropische vogels zouden eventueel in kolonie gekweekt kunnen worden en waar moet je dan op letten.

Het gaat me even om de soorten waar redelijk aan te komen is (goudbuikjes, oranjekaakjes, blauwgrijsroodstaartje e.d. wordt moeilijk verhaal).

Kan het met:

* helenafazantjes?
    * driekleur p.a. ?
    * tijgervinken?
    etc.

Vr. gr.

Wim

Met helenafazantjes heb ik de ervaring dat het niet gaat of je moet echt een hele grote voliere hebben.
    In ieder geval worden de broedresultaten er niet beter op denk ik.

mvg

Opmerking

Ik heb drie soorten in koloniekweek: goudmussen, gouldamadines en binsenastrildes. In groepjes van plm 6-10 vogels in een voliere van 28 m2. Hierbij zitten ook nog wat losse stellen van andere soorten.

Ook maskeramadines kunnen wel in kolonie. Ook sommige wevers kunnen prima in kolonie (soms zelf het beste).
      www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

binsen

binsen astrildes gaat heel goed, in de kolonie. zijn vogels die veel met elkaar optrekken, en heel sociaal zijn.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

binsen gaat idd prima in een kolonie.

st helena's gaat ook prima dacht ik. (ik heb jammer genoeg (nog) maar 1 koppel)

de kweker waar ik de mijne kocht, had ze ook in een kolonie van zo'n 3 koppels en dat ging erg goed. (elk jaar wel jongen)

Kris
          Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Ik heb een groep Helena's (14 stuks) sinds een maand of 3. Ze zijn onderling in ieder geval vreedzaam en er zijn juist 3 fraaie nesten gemaakt, nog geen eitjes, maar wie weet.

Tijgervinkjes staan bekend om hun agressie tegenover elkaar en alles wat dezelfde kleur heeft. In de broedtijd kan vooral de man erg fel zijn.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

met de 3 kleur papagaaiamadines heb ik slechte ervaringen
              de mannetjes achtervolgen elkaar tot uitputtens/dood toe

Opmerking

Hallo. De Saint Helena's gaat in mijn geval prima. Ik heb een binnen vlucht van 1.8 w x 3.8 lang x 2.4. Mijn zwaar beplante buitenvlucht is dezelfde afmetingen. Broeden gaat prima, zowel binnen als buiten. We gaan hier het voorjaar in en zijn net weer begonnen. Succes, Groet Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Opmerking

Hallo Wim. Van mijn Saint heb ik drie koppels in een vlucht samen met wat Goudbuikjes. Ik observeer ze regelmatig omdat ik al zo'n 18 maanden 3 camera's in mijn vluchten heb hangen en ik ze vanuit mijn huis kan observeren. Mijn vogels gebruiken veel pampas grass pluimen voor nest materiaal (Cortaderia familie) Zoveel ruimte als die van mij hebben ze echt niet nodig hoor. Mijn vogels komen iedere avond zelf binnen en overnachten daar. Ook de nestbouw op het moment vind binnen plaats. Success. het is een mooi vogeltje waar je veel plezier van zult hebben. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Dag Kees,

Mijn vlucht heeft ongeveer dezelfde afmetingen. Ik zit te denken aan 3 koppels goulds met 3 koppels helena's. Zou dat gaan? Ik heb begrepen 2 koppels niet aan te bevelen is?

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Hallo Wim. Ik heb altijd begrepen dat je koppels in oneven getallen in een voliere of vlucht doet. Dat doe ik ook in de praktijk. De Goulds en Saint Helena's zou volgens mij best samen gaan. Goulds zijn holen broeders en gebruiken een nestkastje. Saints bouwen bij mij altijd zelf en hebben nooit naar een kastje of korfje omgekeken. Succes. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
                        X