Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beplanting en tropische vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• beplanting en tropische vogels

Welke kleine tropen houden de beplanting heel. Mijn voliere is eindelijk een beetje begroeid en moet gevuld worden. Graag wil ik dat hij alleen maar groener i.p.v. kaler wordt. Ik denk aan de volgende soorten:

* bichenows
    * goudbuikjes
    * tijgervinken
    * driekleur p.a.
    * sint- helena's
    * cubavinken

en misschien
    * goulds
    * mozambiquesijzen
    * forbes p.a.

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Vr. gr.

Wim

Hallo,
    Ik heb goulds en die hebben meer dan de helft van mijn planten kaalgevreten
    Enkel de spar heeft het overleeft.
    groetjes

Opmerking

Bij mij eten verrassend genoeg de Helenafazantjes de boel kaal. Een palmsoort, bamboe, klimop, alles gaat er aan.
      Ik geef ze nu dagelijks royaal groenvoer in de hoop dat het dan wat minder wordt.
      Mozambiquesijzen kunnen er ook wat van, dat zijn hier ook echte slopertjes.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt voor de reacties. Helenafazantjes had ik ook niet echt verwacht, die wil ik eigenlijk echt wel in de collectie opnemen. Andere reacties zijn welkom. Ook tips aangaande leuke tropen die de beplanting met rust laten.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Ik heb met de helena's geen slechte ervaringen hoor, af en toe willen ze wel eens een blaadje van mijn vlinderstruik opeten maar bamboe en andere planten hebben ze nog nooit aangeraakt.
          Ik denk dat dat dus verschilt per keer.
          Bichenows, cubavinken en tijgervinken gaan ook prima weet ik uit ervaring, een bevriende vogelkweker heeft ze ook allemaal zitten in een zeer ruim beplante buitenvoliere.
          Bichenows heb ik zelf ook en die heben nog nooit een plant aangeraakt.
          Voor goudbuikjes en driekleur p.a. weet ik het niet maar ik weet wel goulds en mozambiquesijzen dat die behoorlijk kunnen slopen.
          Vogels die je ook zou kunnen proberen zijn binsenastrildes, erg rustig en ze slopen niet.
          Ook zilverbekjes en loodbekjes zijn heel leuk en die geven ook geen problemen met beplanting.

mvg

Opmerking

binsen

bij mij vreten de binsen ook de knoppen uit het jonge groen, dus veel jong groen bij voeren. wat grond in een bakje, laagje zaad erover heen, weer wat aarde er over. een paar dagen vochtig houden, en je hebt een bak vol jong groen, die ze wel lekker vinden.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

bij mij hebben de bichenow's ook nog nooit een plant aangeraakt.

de sint helena's ook niet.

tijgervinken e.d zou op zich ook wel goed moeten gaan.

Kris
              Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Ik heb een keer een brem geplant in mijn voliere en mijn sint helena's deden niks anders dan de knoppen opvreten. Bij mijn bamboe doen ze het weer maar die is sterk genoeg en die overleeft het wel. Van het siergras wordt ook wel eens wat van gegeten, ook door cuba's. De rest van de planten word met rust gelaten. Ik geef tweemaal weeks groenvoer in de vorm van witlof en wat vogelmuur.

Groet Kornelis

Opmerking

Thuis zitten goudbuikjes, grote cuba's, diamantvinken en vredesduifjes samen in een voliere waarvan de beplanting met rust gelaten wordt.
                    Alleen de diamantvinken durven de grassoorten slopen om hun nest ermee te maken.
                    In een andere voliere zitten vuurvinkjes , grote cuba's, edelzangers, roodkoppappegaaiamadinen, groenvleugelduiven, tamboerijnduiven en jamaika grondduiven en ook hier wordt de beplanting met rust gelaten.
                    Verder heb ik nog een grote voliere waar de beplanting in het begin van het seizoen een beetje te lijden heeft van de vogels, maar hier zitten dan ook een tiental rijstvogels, acht diamantvinken, een koppel kleine cubavinken, een koppel roodkopamadine, tamboerijnduiven, bronsvleugelduiven, groenvleugelduiven en edwardfazanten in.

Opmerking

absoluut niet

maar tropen die zeker geen planten eten zijn: bichenows en cubavinken, als ik het goed lees. ik heb mijn wevers uit de voliere gehaald, het gaat me erg aan mijn hart, als ik mijn planten zo zie. ik wil graag tropen die geen planten eten. dus graag suggesties.......
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hierop aansluitend: hoe is jullie ervaring met spitsstaartamadines en beplanting .Gaat dit goed?
                        Is een spitsstaart even agressief als de gordelgrasvink of zijn ze socialer?

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Rijstvogel

Ook ik had een vraagje:

Heeft iemand ervaring of rijsvogels de beplanting met rust laten? Of eten deze alle groen op?
                          Groeten,

-J.J.-

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J.J.
                            Ook ik had een vraagje:

Heeft iemand ervaring of rijsvogels de beplanting met rust laten? Of eten deze alle groen op?
                            bij mij hebben ze heel de beukenhaag kaal gegeten
                            en aan men rietplanten zitten ze ook volop

Opmerking

Working...
                            X