Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oranje kaakjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• oranje kaakjes

moeten oranjekaakjes koppels gewijs gehouden worden of kan het ook een man met meerdere poppen dat ik hem om te bevruchten elke keer bij een andere pop zet.
    ik had ook eigenlijk deze zelfde vraag over de goudmus.

Nee, die broeden paarsgewijs. Je denkt veel teveel kanarie. Dat lees ik in alles. Zie de kanarie als iets unieks en lees dan gewoon open over bv oranjekaakjes. Dat is zo anders en bij die soorten doen man en pop alles samen. Verzorgen etc. Dus de man moet bij de pop. Ik geef het je overigens te doen om meerdere poppen oranjekaakje te kopen en 1 man. Nergens kan je 4 poppen en 1 man even ophalen

Opmerking

is hier moeilijk aan te komen dan marx
      ik moet inderdaad gewoon dat kanarie idee uit mijn hoofd laten en koppelsgewijs gaan denken.
      ik ben een beetje aan het zoeken naar vogels die ik mooi vind straks wil ik van de kanaries af en wil naast mijn mozambieksijzen nog 1 of twee anders soorten.
      en omdat bij de tropen hele mooie vogels tussen zitten heb ik hierbij gekeken.
      zoals ik al had geschreven wil ik in de schuur verschillende grote broedkooien maken zodat de "koppels" lekker veel ruimte hebben.
      maar zit nu met verschillende dingen waar ik rekening mee moet houden.
      ten eerste het kunstlicht en ten tweede de kou (de schuur is niet verwarmd)
      het enige voordeel dat ik wel heb dat er geen vocht en tocht is.
      dus ben ik eigenlijk op zoek naar vogels die hier allemaal goed mee om kunnen gaan.
      ik had verschillende vogels opgezocht op internet maar weet dus niet of hier een beetje aan te komen is en of ze tegen de bovengenoemde nadelen kunnen.
      hieronder enkele vogels die ik mooi/leuk vind mischien kun jij mijn adviseren in wat wel en niet te krijgen/houden/kweken/enz is.
      goudmus-blauwgrijs roodstaartje-oranjekaakje-goudbuikje-gouldamadine-japanse nachtegaal-eventueeel een idee?

Opmerking

Die Japanse nachtegalen vind ik persoonlijk niks voor in een schuur. Die horen buiten in de zon tussen de planten. Hoeveel daglicht komt er in de schuur en is het wel fris en luchtig genoeg. Ik weet het, ik heb ook vogels binnen. Maar ik heb wel de hele zomer de puien open dag en nacht en grote ramen van 2 meter 30 hoog.
        Het voordeel van geen tocht en vocht wordt eigenlijk meteen teniet gedaan door het nadeel van niet buiten zijn.

Opmerking

Ik denk dat de gouldamadine dan een goede keus is. Er zijn al heel veel mensen die deze vogels kweken zonder verwarming.

Goudmussen zijn echt ongeschikt voor een broedkooi, net als de nachtegalen. De andere soorten zijn niet te krijgen of extreem duur helaas.

Wat nog wel "kan", St. helenafazantjes, rijstvogels, zilverbekjes of japanse meewutjes bijvoorbeeld.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

de gouldamadines kunnen deze een beetje tegen de kou omdat je vaak hoort dat ze verwarmd zitten maar ook dat ze zelf moeilijk of niet hun jongen grootbrengen en hiervoor koppels japanse meeuwtjes worden gebruikt?
            wat betreft de japanse nachtegaal en de goudmussen geen goed idee dus!
            wat betreft het oranjekaakje-goudbuikje en het blauw grijs roodstaardje kunnen deze eventueel wel in deze omgeving mits er aan te komen is?
            ik vind de looden zilverbekjes en rijstvogels een beetje saai maar het helenafazantje vind ik wel grappig!

Opmerking

Aan blauwgrijze roodstaartjes en oranjekaakjes moet je niet zomaar even beginnen. Er zijn er nog maar extreem weinig van. Een koppel blauwgrijze roodstaartjes kostte laatst 240 euro op vogelmarktplaats. Dat is mij ook echt teveel hoor Je moet dan wel ervaring hebben in mijn ogen want anders zitten daar vogels die zeldzaam zijn en misschien niks willen doen omdat je nog niet goed weet hoe en wat. Makkelijk beginnen en dan kan je altijd overstappen naar steeds een stapje moeilijker. Je geeft vrij duidelijk aan met je vragen nog niet veel ervaring te hebben en je noemt toch soorten die zeker niet de makkelijkste zijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Aan blauwgrijze roodstaartjes en oranjekaakjes moet je niet zomaar even beginnen. Er zijn er nog maar extreem weinig van. Een koppel blauwgrijze roodstaartjes kostte laatst 240 euro op vogelmarktplaats. Dat is mij ook echt teveel hoor Je moet dan wel ervaring hebben in mijn ogen want anders zitten daar vogels die zeldzaam zijn en misschien niks willen doen omdat je nog niet goed weet hoe en wat. Makkelijk beginnen en dan kan je altijd overstappen naar steeds een stapje moeilijker. Je geeft vrij duidelijk aan met je vragen nog niet veel ervaring te hebben en je noemt toch soorten die zeker niet de makkelijkste zijn

@ marx: Even iets anders tussendoor, ik hoorde gisteren van mensen waar ik een blauwkopblauwfazant man heb gekocht dat de jongen uit Nispen, die op marktplaats adverteerd, nog een paar blauwgrijze roodstaartjes heeft zitten.

Misschien heb je er iets aan. Ik zag op MP dat je nog wat zocht namelijk

Opmerking

Hoi Patrick, dat klopt. Hij vraagt 230 het koppel en dat is mij te gortig. Mijn laatste koppel was de helft van die prijs en had een jong erbij voor 25 euro. Ik ga niet zoveel betalen en zeker niet voor vogels uit de handel en ongeringd

Toch erg bedankt voor de tip.

Opmerking

Ik zag de advertentie staan en wist dat jij ze zocht, klein moeite
                    Ik hoorde al van die mensen dat hij duur is ja, zij hebben voor een koppel blawkopblauwfazantjes ook bijna 200 euro betaald.
                    Hij verkoopt ook helemaal geen losse poppen, wat in principe wel logisch is op dit moment.
                    Omdat die mensen nu een koppel hebben heb ik het mannetje wat ze over hebben voor 30 euro kunnen kopen, voor dat geld ga ik de strijd aan om er een pop bij te vinden

Opmerking

Working...
                    X