Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goud mussen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goud mussen

Ik heb een koppel goudmussen
    Ze hebben al 4 nesten groot gebracht.
    Als de jongen nog niet uitgevlogen zijn begint het mannetje al met een ander nest te bouwen .
    Heb al 15 jongen van ze.
    Wat te doen ?
    Ze blijven maar door gaan is dit niet slecht voor ze

4 nesten is normaal toch teveel dacht ik met 2 schij ik uit maar ja is het misschien bij iedere vogel anders???
    hun conditie gaat dan denk ik toch achteruit ???
    of zie ik het verkeerd ligt dat bij iedere vogel anders

Opmerking

Ik denk ook dat het ongezond is de vogels almaar door te laten broeden. In de natuur broeden vogels als de omstandigheden goed zijn, bijna altijd is dat afhankelijk van het regenseizoen en moet het broeden snel gebeuren. Kennelijk hebben ze het bij jou heel goed.
      Ik zou zelf het complete legsel en die nestkast na 5 dagen weghalen, vaak stopt een pop dan wel.

Overigens, met zo'n goede kweek, ken je de werkgroep Ploceidae al? Die groep houdt zich bezig met de kweek van wevers, wida's en mussen, ook de goudmus dus. zie hun website www.ploceidae.nl
      Via die groep kun je mogelijk o.a jongen ruilen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

ik zou ook stoppen, dat ze terug wat energie kunnen opdoen voor het volgende kweekjaar

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Hoi Serinus, dus jij zegt ook dat ik mijn Mozambiquesijzen moet laten gaan? Meer mensen zeggen dat en ik durf ze toch niet te scheiden en ik durf ook met jongen het eivoer niet weg te laten. Als ik de pop weghaal moet ik dat NU doen aangezien ze alweer begint te slepen en ze zit zelfs nog snachts op de jongen. Ik doe dat dus ook liever niet hoewel ze dan wel aan nest 4 beginnen.

Opmerking

Hallo ton

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Ik denk ook dat het ongezond is de vogels almaar door te laten broeden. In de natuur broeden vogels als de omstandigheden goed zijn, bijna altijd is dat afhankelijk van het regenseizoen en moet het broeden snel gebeuren. Kennelijk hebben ze het bij jou heel goed.
              Ik zou zelf het complete legsel en die nestkast na 5 dagen weghalen, vaak stopt een pop dan wel.

Overigens, met zo'n goede kweek, ken je de werkgroep Ploceidae al? Die groep houdt zich bezig met de kweek van wevers, wida's en mussen, ook de goudmus dus. zie hun website www.ploceidae.nl
              Via die groep kun je mogelijk o.a jongen ruilen.
              Ik kom niet op die website
              Goolge zegt dat het er niet is.
              Zou je de site naar me kunnen toe sturen
              bvd Bas

Opmerking

het is www.ploceidae.eu

even een vraagje; waren de goudmussen duur
                Groeten Niels

Opmerking

Working...
                X