Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 nesten Mozambiquesijzen, 1 jong bleker, wat is dat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 3 nesten Mozambiquesijzen, 1 jong bleker, wat is dat?

Ik heb vandaag even de 3 nesten Mozambiquesijzen op de kiek gezet. Nu viel mij op dat sinds de geboorte 1 jong heel bleek is. Is die ziek of is er iets anders mee aan de hand?

Nest 1 inmiddels al stevig in de jeugdri met vaaraan de vermoedelijke man in dat nest:

Nest 2 vooraan, (nest 1 achterin) en helemaal hysterisch want die zijn daar net 1 minuut verhuist bij pa en ma weg om alles goed zelf te leren. De kooi is dus even in twee delen maar als nest 2 op krachten is en zelfstandig dan gaan ze samen los in de vogelkamer of een buitenvoliere.

Bleek jong

Maar nu dit. Twee pikzwarte jongen zoals al hun voorgangers en 1 bleek jong. Dat jong is al vanaf de eerste dag een goede tint bleker en dat trekt ook niet weg. Zijn pootjes zijn knal roze en eigenlijk is zijn hele huid roze. Hij heeft wel gewoon pigment zoals duidelijk te zien is. Wat kan dit zijn? Is hij ziek? Hij is de grootste van de 3 dus dat zou raar zijn. Of is het normaal dat er eens in de zoveel tijd een jong bleek is?

Met flits, voorop bleekscheet.

Zonder flits, bleekscheet ook duidelijk anders. Hij is echt veel bleker in het echt. De kleinste is onzichtbaar, die is 1,5 dag jonger. Omdat ik vandaag die bleke opnieuw moest ringen ligt hij een beetje bedolven. De bleke was zijn ring verloren in het nest.

Opmerking

http://www.Serinus-Society.eu
      The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Hoi Serinus. Nee de veren zien er inderdaad vrij donker uit maar wel iets lichter dan die van zijn broer of zus. Zijn dons is wel gelig/cremekleurig ipv wit en hij heeft meer dons. Maargoed, ik ga voorlopig maar uit van de huid die bij deze vogel toevallig iets bleker is. Zou hij een lichtere kleur zijn dan spring ik een gat in de lucht omdat ik dan 8 broers en zussen heb en het ouderkoppel dus wie weet poepen ze er dan nog zo een uit en kan ik er wat mee Maar daar gaan we vooralsnog nog maar niet vanuit.

Ik zal morgen eens kijken of zijn ogen rood of zwart zijn.

Ik kan jouw site nooit zien. Ik heb een mac misschien ligt het daar aan? Ik zie alleen maar wit met een gele rand en verder niks. Dat is al vanaf het begin zo. Heel vreemd.

Misschien komt dat resultaat wel doordat ik elke dag 100 buffalowormen geef? Die jongen zien er ook echt grover en beter uit dan wat ik meestal op internet zie aan foto's van jongen. Ze zijn nl echt heel flink en sterk en er is er nog geen een dood gegaan. ;-) Ik ring al op dag 5 want daarna gaat het echt niet meer. Ze groeien als kool en kunnen met 30 dagen volledig zelfstandig van de ouders af en dat moet ook wel want hun broers en zussen zijn dan al een week oud.

Opmerking

Opmerking

En, is er al iets te zien aan de doorkomende veren?

Opmerking

Hoi, hij si normaal van kleur. Tenminste, ik kan geen kleuren zien maar zie hier geen vogel liggen die een andere kleur heeft toch? Hij is gelukkig dus gezond anders zag hij er nu niet zo gezond uit.

Opmerking

Hallo Marc,

Zien er prima uit, denk je dat er nog een 4de nest komt?

Merk zelf aan vogels die het eerste jaar veel nesten hebben, het jaar daarna een beetje zijn "uitgemolken" en niet veel meer doen.

Maar dit kan bij iedereen verschillend zijn.

Hoe gaat het nu de grijzeroodstaartjes, al een beetje reacties op je advertenties op MP en VMP gehad?

Misschien heb ik het gemist, maar had je al foto's van je vogelkamer?

Groeten Michael.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Gister waren ze weer aan het paren. Ik zou ze best nu willen laten stoppen maar dat gaat niet. Ik kan moeilijk de pop wegnemen nu met een nest jongen. Ik kan ook het voer niet eiwitarm maken en ik zou dus niet weten hoe een koppel te stoppen. Ik vind het ook niet erg. Ze zien er totaal niet slecht uit en zijn hartstikke vrolijk. Die kunnen best nog wel een nestje hebben en als ze nu stoppen vind ik het natuurlijk alleen maar goed.

Vogelkamer gaat langzaam aan en geen haast. Ik heb inmiddels al een groep blauwgrijze roodstaartjes mannen en poppen. Dus ik zoek hooguit nog 1 pop voor een bepaalde man die alleen zit nu. Rest is koppels en compleet inmiddels. Alles onverwant op 1 zoon van een koppel na.

Opmerking

Working...
                  X