Mededeling
Collapse
No announcement yet.
mijn 2e koppel prachtvinken
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de VriesMooi koppeltje, gefeliciteerd!
Hoe kom je overigens aan die Friese spreuk, heb je Friese roots?
Wat denk je hier van:
'Sa ist en net oars, want ast oars wie, wie 't net sa.'
Gr
Hans.
en wat jij allemaal op mijn scherm gekrabbeld hebt, ik zou het niet weten, al sla je me dood,als je me het vertaald weet ik het,
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
nee hoor ik ben nogal weg van friesland, ik ben vorig jaar met de fiets naar dokkum geweest , vanuit eindhoven,erg leuk heb ik het daar gehad.fietsen op lange afstand is ook een hobby van me
en wat jij allemaal op mijn scherm gekrabbeld hebt, ik zou het niet weten, als je me het vertaald weet ik het,al sla je me dood,
Serinus heeft het inmiddels knap vertaald; en dat voor een Brabander!
Vanuit Eindhoven op de fiets naar Dokkum.... Er is niets mis met Dokkum (behalve dan ze in een grijs verleden een bisschop gemold hebben) maar er zijn er wel leukere plekjes in Friesland.
Overigens, dan ben je hemelsbreed niet zo ver van m'n huis voorbij gereden.
Volgende keer nodig ik je uit voor een pot bier!
Hans.Tomorrow is the first day of the rest of your life...
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de VriesIk sla niemand dood......
Vanuit Eindhoven op de fiets naar Dokkum.... Er is niets mis met Dokkum (behalve dan ze in een grijs verleden een bisschop gemold hebben) maar er zijn er wel leukere plekjes in Friesland.
Hans.
oo ja tussen 2 haakjes , mijn roodkop pap. amadine hebben blauwe ringen, van wel jaar zijn ze dan?ik ben daar nog niet zo goed in thuis, want ik ben nog niet bij een vereniging, of zo
waar ik ze gekocht heb ,zeiden ze uit 2008,
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarxDan zijn ze inderdaad uit 2008. Eigenlijk had je even moeten kijken naar de ringnummers. Opeenvolgend is vaak broer en zus. Dus als je weer vogels koopt, altijd even de ringnummers noteren. Al is het maar voor je eigen administratie.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaarsok, als ik ze met de winter naar binnen haal,zal ik ff kijken,ze hebben ook een knijpring, dat is zeker om de man en pop uitelkaar te houden?
Ik heb een koppel roodstaartjes met een ongeringde man en een pop met een blauwe knijpring. Mijn bewezen koppel is ongeringd maar heeft allebei een gouden knijpring om de rechterpoot. Dus dat is bij mij wel om te weten wie het koppel is en uberhaubt wie wie is.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarxOf om nest 1 en 2 uit elkaar te houden? Of om te weten welke onder meeuwen gelegen hebben en wat natuurbroed is? Voor een knijpring heeft elk zijn persoonlijke reden.
Ik heb een koppel roodstaartjes met een ongeringde man en een pop met een blauwe knijpring. Mijn bewezen koppel is ongeringd maar heeft allebei een gouden knijpring om de rechterpoot. Dus dat is bij mij wel om te weten wie het koppel is en uberhaubt wie wie is.
vond je het een goede deal, ruilen tegen 4 rijstvogels uit zelfde nest, wildkleur, nog niet op kleur, en ongeringd
Opmerking
-
Leuk, ik had het er niet uitgehaald,
o by de way, ik heb begrepen dat je uit asten komt, of in iedergaval daar in de beurt, ik wil heel graag een keer naar de vogelbeurs in asten komen.en zou het leuk vinden,dat ik je een tegen het lijf aan loop.kunnen we ff met je babbelen,als je het goed vind.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans de VriesIk sla niemand dood......
Hans.
maar de geschiedenis van dokkum,ik wist het niet.dat ze in een grijs verleden een bisschop gemold hebben,waarom eigelijk,was ie vreemd gegaan?
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking