Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudmussen koppel ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Dag , Heren

Als eerste zijn het 2 prachtige mannen zeer mooi geel en vol in broedconditie (zwarte snavel) ! als je voliere groot genoeg is kan je er ook 2 poppen bij zoeken ! je kan goudmussen namelijk prima in kolonie kweken !

maar de vraag naar het verschil tussen een goudmus en een bruinrug goudmus vind ik interesant.

bruinruggoudmus = Passer luteus
    goudmus = Passer euchlorus

plaatje van de goudmus:

de bruinrug komt uit soedan nigeria en omstreken ( sudan golden sparrow)
    de goudmus komt uit arabie en omstreken (arbian golden sparrow)

de goudmus is veel geler en de bruinrug heeft een bruine rug zoals de naam al aangeeft. Zelf heb ik alleen nog maar de bruinruggen gezien weet ook niet of de gewone goudmussen ook gekweekt worden??

maar er is ook literatuur die heeft het er over dat het wel is een en dezelfde soort cq ondersoort kan zijn dus dan is er maar 1 soort goudmus wie weet dat er een kenner meer over weet ?

Ha kingfischer was me net voor hahahah!

mvg,

HJ de Graaf

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door karel8
      Hallo Marxs, allemaal leuk en aardig wat je allemaal zegt en hoegoed jij wel niet bent ondanks je zelf ook geen ervaring heb met goudmusse maar nu heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat het verschil is tussen bruine goudmussen een gewone goudmus !!Dit zou ikzelf namelijk ook wel eens weten.Weet je het niet , dim dan een beetje in wil je!!

Karel
      Ik vind het prima. Kijk op google of naar de berichten van de twee heren die het prima uitleggen. Waarom moet ik dat opzoeken voor jou?

Sorry als ik een beetje hard overkom maar ik vind het werkelijk schokkend als iemand twee knalgele goudmussen heeft en dan vraagt of het wel een koppel is. Goudmus in google en je weet het. Bruinruggoudmus in google en je weet de latijnse naam en dan zie je dat er nog een andere goudmus is.

Ik ben dan misschien een beetje te hard geweest maar van de andere kant vind ik zinnen als Graag antwoord! ed net zo onvriendelijk.

En dan net gaan doen alsof je niks mag zeggen als je geen ervaring hebt met goudmussen. Dat het antwoord niet bevredigd dat begrijp ik prima. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik geflest was.

Opmerking

We zijn eruit!!

Beste Marc en andere vogelliefhebbers,bedankt voor de informatie en opmerkingen.Het is dus duidelijk geworden dat ik dus twee mannen heb gekocht van de bruinrug Goudmus ,dankzij het advies van Kingfisher en van HJ de Graaf .Ben er nog steeds blij mee hoor daar het twee mooie gezonde mannen blijken te zijn.Het zou erger zijn geweest als ze het loodje hadden gelegd door medicijnen oid.Of de man bewust of onbewust deze vogels aan mij heeft verkocht doet voor mij niet terzake , mijn vraag was alleen maar of het een koppel was, zie mijn eerste vraag.Daar heb ik nu antwoord op gekregen.Ik ga nu twee poppen zoeken en hoop mooie en gezonde jongen hiervan te krijgen.

mvrgr Tonnie

Opmerking

Hoi Tonnie, dat is het leuke aan deze vogels. Je kan rustig meerdere koppels samen in een ruime voliere houden. Zover ik begrepen heb helpt dat zelfs mee in de broeddrift. Ze zijn inderdaad heel erg mooi en die diepzwarte snavel zegt inderdaad dat ze in broedstemming zijn.
          Sorry dat ik in eerste instantie wat bot gereageerd heb. Ik verbaasde me enorm dat jij de derde in een week was die iets had gekocht wat niet bleek te kloppen. Maar je kan niet alles weten en ik bedoelde het eigenlijk niet zo lullig als het misschien over kwam. Jij hebt er ook niks mee te maken dat je twee voorgangers had deze week

Opmerking

Vogelvrienden

En zo zijn we allemaal weer vrienden voor het leven!!!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sengers
              En zo zijn we allemaal weer vrienden voor het leven!!!
              Ik denk dat ik teveel in de verfdampen heb gehangen

Opmerking

een advertentie is al geplaats zag ik (vogelmarktplaat.nl)
                Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Working...
                X