Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goudmussen koppel ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goudmussen koppel ?

Hallo, ben in het bezit gekomen van een mooi koppel Goudmussen van 2008
    ( zie foto`s).Daar ik geen ervaring heb met Goudmussen heb ik toch mijn twijfels of dit wel een koppel is, daar ik geen verschil kan zien. Kunt u mij vertellen of ik daadwerkelijk een koppel heb gekocht.

mvrgr Tonnie
    Bijgevoegde Bestanden

Dat zijn twee zeer fraaie mannen. de poppen zien er zo uit:

Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ik vind het soms toch echt frappant hoor, dit soort vragen. Ik bedoel het niet verkeerd maar hoe kom je erbij om aan goudmussen te beginnen als je geen idee hebt hoe die eruit zien?

Duidelijker dan dit worden twee mannen niet. De poppen zijn bruin zoals Ton al laat zien.

Je kunt toch goudmus googlen?

Opmerking

Verder verbaas ik me enorm over de onwetendheid voor aankoop de laatste tijd bij mensen. Anderzijds dus over de manier waarop vogels verkocht worden.

Hier een koppel goudmussen waarvan echt iedereen kan zien dat het twee mannen zijn. Gister een koppel wevers door ik dacht dave, duidelijk 2 mannen. Daarvoor koopt Marnix een trio goudmussen. Zet een foto neer en als dat goudmussen zijn vreet ik een bezem. Hoe kan het dat verkopers hier mee weg komen en waarom kopen mensen zo extreem klakkeloos? Of laatst die zgn goudvink x putter bastaarden die duidelijk sijs x kanarie waren. Ik begrijp dat mensen niet alles kunnen weten en zien maar je hebt toch wel even naar een plaatje gekeken op internet?

Opmerking

Beste Marx, je zal wel gelijk hebben maar als ik voordat ik ze ga halen op de site kijk van Vogelproblemen van Adri v Kooten (die Keurmeester is ) is de pop niet bruinig zoals je ziet ,en als een vogelliefhebber mij dan overtuigd dat het toch een koppel is en dat het net zo moeilijk is om te zien als bij een Putter ga ik ervan uit dat ik een koppel heb gekocht.Verder is het geen probleem voor mij daar ik er gewoon twee poppen bij ga kopen en dan twee duidelijke koppels heb zoals je zegt.Kun je me het verschil tussen een Bruinrug Goudmus en een Goudmus uitleggen of is dat er niet? Bvd .

Graag een reactie Marx.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Sengers
            Beste Marx, je zal wel gelijk hebben maar als ik voordat ik ze ga halen op de site kijk van Vogelproblemen van Adri Koot (die Keurmeester is ) de pop niet bruinig zoals je ziet ,en als een vogelliefhebber mij dan overtuigd dat het toch een koppel is en dat het net zo moeilijk is om te zien als bij een Putter ga ik ervan uit dat ik een koppel heb gekocht.

Graag een reactie Marx.
            De eerste zin onder de foto is daar:

Geslachtsonderscheid:
            Er is een duidelijk verschil tussen beide seksen. Het popje is bleekbruin met gelige onderdelen.

Maargoed, waarover nu in discussie. Vindt je zelf dat je prima op de hoogte was waar je aan begon dan? Ik heb ze nooit gehad en zie meteen dat het twee mannen zijn. Losse poppen zijn best moeilijk te krijgen en puntje bij paaltje ben je wel opgelicht. En daar kan ik niks aan doen. Ik geef alleen aan dat er wel erg veel mensen geflest worden de laatste dagen en dat dat wel komt door gebrek aan kennis bij aankoop.

Ik kan dan wel de melder van het slechte nieuws zijn maar ik heb je niet geflest nog jou laten flessen

Opmerking

Ik weet uit eigen ervaring dat verkopers/handelaren soms ook geen idee hebben van wat ze verkopen. Heb het al meerdere keren meegemaakt dat ik zo iemand dan er op wijs dat het geen koppel is of een totaal ander soort vogel is dan dat er gezegd wordt. Dan doen ze net of dat de neus bloedt of ze zeggen: 'oh, dat wist ik niet'. Soms zie je als koper een interessant maar onbekend vogeltje zitten waarvan je meteen gecharmeerd bent en dan vertrouw je d'r op dat de informatie die je krijgt juist is. Ik denk dat we als beginnend liefhebber allemaal wel eens zo'n 'miskoop' hebben gedaan, maar door schade en schande worden we wijzer. Om dan met de vinger te gaan wijzen met de boodschap dat je eerst goed informatie moet opzoeken voor aankoop vind ik een beetje flauw.

Bij jonge goudmussen kan het onduidelijk zijn wat het geslacht is maar ik moet zeggen dat het 2 schitterende mannen zijn. Ik zou zeggen probeer met iemand een man te ruilen voor een pop.
              Make birds not war.

Opmerking

Beste Ivo,bedankt voor je antwoord en je inzicht .
                Op de eerste plaats vind ik niet dat ik opgelicht ben zoals Ivo al beschreef , ook ben ik zelf de verantwoordelijke in deze .Ik geloof in de onwetendheid van de beste man .Maar beste Marc ,ik heb nog geen antwoord op mijn vraag wat het verschil is tussen een Bruinrug Goudmus en een Goudmus.
                bvd .

mvrgr Tonnie

Opmerking

Hoi Tonnie, ik hou er niet zo van als mensen zeggen "graag antwoord" en "waar blijft mijn antwoord". Jij zet die vraag er later bij toch dus die stond er net niet eens?

Wat is het verschil tussen een bruinrug goudmus en een goudmus? Hangt af van welke goudmus dan. Er zijn meerdere goudmussen. Wat is het verschil tussen een huismus en een mus? Die vraag kan ook niemand beantwoorden
                  Maar wat doet dat er toe? Ben blij dat mensen hier meteen kunnen zeggend dat je twee overduidelijke mannen hebt. Beter dan een nest inhangen en je dan afvragen waar de eitjes blijven toch?

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                      Verder verbaas ik me enorm over de onwetendheid voor aankoop de laatste tijd bij mensen. Anderzijds dus over de manier waarop vogels verkocht worden.

Hier een koppel goudmussen waarvan echt iedereen kan zien dat het twee mannen zijn. Gister een koppel wevers door ik dacht dave, duidelijk 2 mannen. Daarvoor koopt Marnix een trio goudmussen. Zet een foto neer en als dat goudmussen zijn vreet ik een bezem. Hoe kan het dat verkopers hier mee weg komen en waarom kopen mensen zo extreem klakkeloos? Of laatst die zgn goudvink x putter bastaarden die duidelijk sijs x kanarie waren. Ik begrijp dat mensen niet alles kunnen weten en zien maar je hebt toch wel even naar een plaatje gekeken op internet?
                      klopt jij zegt dit ook bij mijn wevers . alleen ik heb dit wel eerst opgezocht . op vogelproblemen. daar stond het een beetje zo( niet van de foto uitgegaan) . alleen blijkt nu waarschijnlijk dat ik niet goed heb opgelet. en heb ik de afspraak met degene gemaakt dat als het niet klopt dat ik hem/haar mag ruilen.
                      nieuwe website

Opmerking

Je hoeft echt geen kenner te zijn om goudmussen te sexen. Een kind kan de was doen dus dat kun je zelfs aan een klein kind vragen die 1 keer naar een plaatje heeft gekeken op internet.
                        Dat jij niet blij wordt van dit antwoord hoef je niet op mij af te reageren. En als ik je vertel hoe verbaasd ik ben over de aankopen die mensen de laatste dagen doen en waarbij ze keer op keer overduidelijk iets anders in de maag gesplist krijgen dan is dat niet persoonlijk maar een opmerking.

Zeg nou zelf, 2 knalgele ongeringde goudmussen en dan zeggen dat het een koppel van 2008 moet zijn. Mag ik even verbaasd zijn dat jij als kersverse goudmus eigenaar niet het verschil tussen man en pop weet? Als ik met 2 groene edelpapegaaien hier kom en zeg dat ik denk dat dat een koppel is dan vraagt met zich net zo goed af waarom ik niet 20 seconde de tijd heb genomen om in ieder geval even te kijken hoe ze eruit zien voor ik ze ga kopen. Dat voorkomt dit soort gedoe. Alsof het handig is nu een pop te moeten zoeken en die te ruilen voor een van die mannen?

Opmerking

Hallo Marxs, allemaal leuk en aardig wat je allemaal zegt en hoegoed jij wel niet bent ondanks je zelf ook geen ervaring heb met goudmusse maar nu heb je nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat het verschil is tussen bruine goudmussen een gewone goudmus !!Dit zou ikzelf namelijk ook wel eens weten.Weet je het niet , dim dan een beetje in wil je!!

Karel

Opmerking

had eerst een boek gekocht of internet geraadpleegd nu zit je dus met twee mannen. DIKKE BULT EIGEN SCHULD

Opmerking

Ik neem aan dat jullie dit bedoelen?
                              Bruinruggoudmus

Goudmus(golden sparrow)

Beide foto's van internet,sorry daarvoor.
                              Trouwens,om nou zo iemand af te bekken lijkt me niet nodig,ja het is beter je van tevoren in te lezen of te internetten maar wees nu eerlijk wie is er nooit de boot in gegaan al of niet in het begin van de vogelhobby?Nu ik ook wel eens,niets om je voor te schamen en we zijn hier om elkaar te helpen of zie ik dat verkeerd?
                              Mvg,
                              kingfisher
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X