Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding spitsstaart amedines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Voeding spitsstaart amedines

Hallo,

Op dit moment zitten bij spitsstaart amedines op eieren in de voliere.
    Nu wil ik graag dat zodra de jonge vogels er zijn deze de juiste voeding krijgen van de ouders.

Op dit moment krijgen de vogels volierezaad, eivoer gemengd met pinky's uit de diepvries, sepia, maagkiezel en water.

Heeft iemand nog op of aanmerkingen op hetgeen ze nu krijgen?

Zit er nog verschil in de kwaliteit van echt levend voer of levend voer wat uit de diepvries komt?

Hallo,

mijn spitstaart amadines krijgen helemaal geen levend of diepvries voer,
    ik heb ze in een gezelschaps voliere zitten met nog wat anderen tropen deze geef ik volierezaad, eivoer voor tropen, grit en maagkiezel , sepia en af en toe wat trosgierst. op dit voer doen ze het bij mij goed, op het moment zitten de spitsstaarden weer met 3 jongen die op het punt staan om uit te vliegen.

mvg,
    Johan

Opmerking

pinky's of iets dergelijks is inderdaad niet percee nodig.

Bij mij krijgen ze ook alleen tropenzaad, eivoer, grit, sepia en trosgierst.
      En uiteraard altijd vers water.

Opmerking

Pinky's en buffalos moet je alleen gewen voor het broeden.Ze zijn gek op.Maar als er jongen zijn of zijn ze aan het broeden niet meer gewen.De kans is heel groot dat ze de jongen uit de nest gooien.Ik heb veel jongen verloren dankzijn de buffalo's en pinky's.Denk ik dan.Nu heb ik een koppel met jongen van 4 dagen en ze krijgen geen buffallo's en pinky's.Alleen eivoer,tropenzaad,onkruidzaad en trosgierst.De jongen groeien als kool.
        Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Working...
        X