Mededeling

Collapse
No announcement yet.

napoleon wevers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

oke ik moet er dus eentje uitzoeken zonder zwart als ik deze ga ruilen .

nou hoop dat die man morgen thuis is en dan zal ik dat eers even gaan doen als ik hem gevangen krijg.

dit is duidelijk genoeg als ik naar de foto van de man kijk die je hebt geplaats lijkt de mijne daar meer op ja. dus ben nu ook wel overtuigd dat het een man moet zijn .
    nieuwe website

Opmerking

geen garantie

het geeft geen garantie, als je een vogel hebt zonder zwart. ik had er laatst ook 7 gekocht. waarvan ik duidelijk kon zien dat er 1 man bij zat. bleken van de 6 poppen er toch nog 3 man te zijn. en wat er volgend jaar nog anders kleurt zien we volgend jaar wel. 1 ste jaars wever mannen kleuren namelijk niet of heel laat. vandaar dat er zoveel mensen daarmee de mist in gaan.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

mmmhhhh kan je anders meerdere mannen en dan voor elke man meerdere poppen samen in de voliere houden of gaat dit verkeerd .

anders probeer ik er el wat poppen bij te krijgen en hou ik deze gewoon.
        nieuwe website

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door dave1
          oh dus moet eerst even wat poppen bij kopen. weet nog wel een adresje in de buurt denk ik.

ja moet ik de nagels knippen van de vogels.
          is dit wat je vaker bij bepaalde soorten moet doen?
          en is er een speciaal schaartje voor?

alweer wat geleerd vandaag.
          Als ze bijvoorbeeld een hele tijd in een broedkooi hebben gezeten met 1 diktemaat stokken groeien de nagels vrij snel. Knip je de nagels en je geeft ze stokken met verschillende diktes zal dat bijna tot nooit nodig zijn. omdat ze dan slijten.

Ik zou ook zeker even naar de roodkoppen kijken, die hebben ook hele lange nagels als ik het goed zie. Gewoon even goed kijken tot waar het ''leven'' in de nagel zit en dan een stukje daaronder afknippen.

Ik doe het meestal met zo'n nagelknippertje.

Opmerking

oke voor ik ze in de voliere doe zal ik alle nagels even checken en afknippen waar nodig.
            nieuwe website

Opmerking

meerdere mannen

meerdere mannen gaat wel, alleen als je voliere groot genoeg is. je kan bijvoorbeeld 2 mannen en 5 poppen, dat gaat wel goed. een wever is tenslotte een kolonie broeder. en dan zitten ze ook met meerdere bij elkaar tenslotte. geef ze wel de ruimte, en genoeg plekken waar ze zich kunnen verschuilen, als een man erg driftig is.
              groeten Ton

Opmerking

voliere van 6 meter bij 1,25 groot genoeg voor ze in het broedseizoen samen met wat andere koppels
                nieuwe website

Opmerking

vandaag zijn de wever in hun nieuwe voliere gegaan met de andere bewoners.

nu viel ons op dat ineens de gele man bals gedrag vertoont tegen de zwarte.
                  deze zwarte vertoont dit gedrag niet . ik begin nu te twijfelen of het wel beide mannen zijn. of zeggen jullie nee we blijven erbij dat het 2 mannen zijn.
                  nieuwe website

Opmerking

geen idee

ik had op een gegeven moment ook 2 mannen in de voliere, wat mij op viel is dat de mannen een soort klikkend geluid maken, daardoor viel het mij op dat ik 2 mannen had, terwijl de 2 de man nog niet aan het verkleuren was. is je voliere groot genoeg met voldoende poppen, kan het zeker wel bij elkaar. het zijn immers koloniebroeders, en daar zitten ze ook op elkaar lip.

als de vogel zwart verkleurd, is het zeker geen pop.
                    groeten Ton

Opmerking

de gele zit echt de andere uit te dagen zeg maar. daarom twijfel ik nu weer.

voliere van 6 meter bij 1,25 samen met wat andere koppels

het is niet de bedoeling meerdere koppels te gaan houden maar als het kan dan misschien wel.
                      nieuwe website

Opmerking

kan zeker wel

dat kan zeker wel hoor, hou alleen in de gaten dat het niet te druk word in je voliere. ze rekenen plus minus 1 koppel per vierkante meter.
                        groeten Ton

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          dat kan zeker wel hoor, hou alleen in de gaten dat het niet te druk word in je voliere. ze rekenen plus minus 1 koppel per vierkante meter.

per M3 neem ik aan?
                          mvg,
                          kingfisher
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

nee

nee niet per m3. mijn voorbeeld gaat uit van m2. als je voliere 4 x 2 m is, is dat 8 m2. dan zou je 8 koppels kunnen houden. de meest volieres zijn 2 tot 2,5 hoog, dan zou je uitkomen op plusminus 20 m3. 20 koppels voor zo een oppervlak vind ik te veel. er ook uitgaan van jongen die er komen, zou de infectie druk erg hoog liggen.
                            groeten Ton

Opmerking

Ik bedoel eigenlijk een m3 per vogel en dan kom je uit op 10 koppels(20 vogels) en dus geen 40 vogels wat inderdaad veel te veel is.
                              Mijns inziens is 10 koppels ook nog teveel maar afhankelijk van wat voor soortjes en hun verdraagzaamheid.
                              Mvg,
                              Kingfisher
                              Mvg,
                              Kingfisher.

Opmerking

Working...
                              X