Helemaal mee eens.
Een trio lijkt goed te gaan tot er een koppel in de broedtijd ontstaat en dan maken ze de andere pop samen af.
Ook op punt 2 heb je gelijk.
1ste jaar heb ik een koppel alleen gehad in de kweekruimte en dat ging goed,
2de jaar 4 koppels in de kweekruimte en als de mannen gaan roepen/zingen naar de andere mannen, is de rust over.
Allen poppen straffen de mannen meteen af.
De kweekresultaten lijken daardoor ook minder te worden.
1ste jaar 1 koppel 5 jongen op stok, 2de jaar 4 koppels maar 9 jongen op stok.
Idd. de mannen mogen allleen zingen als de pop op eieren zit, maar dat gebeurd natuurlijk niet met alle koppels tegelijk, dus als de andere mannen dan reageren krijgen ze op nun lazer.
En dan is het belangrijk dat je grote broedkooien hebt dan kan de man een de pop een beetje ontlopen.
Zelf geef ik ook nog een onkruidzaad/wildzangzaadmengeling en dat wordt samen met het tropenzaad 50/50 opgenomen.
Groeten Michael.
Een trio lijkt goed te gaan tot er een koppel in de broedtijd ontstaat en dan maken ze de andere pop samen af.
Ook op punt 2 heb je gelijk.
1ste jaar heb ik een koppel alleen gehad in de kweekruimte en dat ging goed,
2de jaar 4 koppels in de kweekruimte en als de mannen gaan roepen/zingen naar de andere mannen, is de rust over.
Allen poppen straffen de mannen meteen af.
De kweekresultaten lijken daardoor ook minder te worden.
1ste jaar 1 koppel 5 jongen op stok, 2de jaar 4 koppels maar 9 jongen op stok.
Idd. de mannen mogen allleen zingen als de pop op eieren zit, maar dat gebeurd natuurlijk niet met alle koppels tegelijk, dus als de andere mannen dan reageren krijgen ze op nun lazer.
En dan is het belangrijk dat je grote broedkooien hebt dan kan de man een de pop een beetje ontlopen.
Zelf geef ik ook nog een onkruidzaad/wildzangzaadmengeling en dat wordt samen met het tropenzaad 50/50 opgenomen.
Groeten Michael.
Opmerking