Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels bij Gould Amadines

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke vogels bij Gould Amadines

Hallo allemaal,
    ik zou graag willen weten welke vogels er bij de mijn goulds in de voliere kunnen, ik vind bv diamantvinken erg mooi maar weet niet of dat verantwoord is.

Oja en de volgende vraag is, een kweker vertelde mij dat je geen roodkop amadines met zwartkop moet kruisen , hij zei dat je daar erg lelijke bruine vogels van kreeg, nu heb ik bij verscheidene advertenties op vogelmarktplaats gezien dat ze wel regelmatig als koppel worden aangeboden.

Ik begin zelf te denken dat de kweker die mij dat vertelde gewoon met iemand anders aan het meeliegen is, ik hoor graag jullie ervaringen en meningen hierover.

Vr Gr Ronald.

gouldamadines

hallo,

bij mijn gouldamadines heb ik diamantvinken, gordelgrasvinken,
    papegaaiamadines, roodkop amadines, zebravinken en nog wat bestaarden
    en dergelijke zitten. met diamantvinken moet je wel wat uitkijken deze kunnen namelijk wat agressief zijn in de broedperiode.
    alleen zou ik geen kanaries bij de goulds zetten, hier zul je weinig jongen van over houden omdat de goulds tijdens de broedperiode een bepaalde stof afscheiden waar de jonge kanaries niet tegen kunnen.

Dat verhaal over roodkop met zwartkop kruisen is niet waar, wanneer je telkens roodkop x roodkop of oranjekop kweekt verdwijnen de zwarte bandjes om het masker en wordt de kopkleur minder mooi. Het is daarom eigenlijk noodzakelijk om af en toe een zwartkop te gebruiken. Er zijn wel goulds die bruine aanslag hebben maar dit komt niet doordat deze uit zwartkop komen.

mvg,
    Johan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door johan87
      hallo,

alleen zou ik geen kanaries bij de goulds zetten, hier zul je weinig jongen van over houden omdat de goulds tijdens de broedperiode een bepaalde stof afscheiden waar de jonge kanaries niet tegen kunnen.
      Dit verhaal trek ik in twijfel....er is hier en op andere fora al meer geschreven over de combi van kanaries en goulds en de verhalen lopen nogal uiteen.
      Voor mij is het niet meer dan een indianen- of broodje-aap-verhaal.

Waarom? Zelf heb ik een voliere met goulds, hierin zat ook een koppel kanaries. Zowel met de goulds als de kanaries flink jongen gekweekt. (koppel kanaries 3 ronden, totaal 12 jongen op stok...)

Ik had echter een heel ander probleem; de kanarieman ging achter de jonge goulds aanzitten, en daarom is het koppel kanaries verhuisd.
      Wat een leuke hobby hebben wij toch!

Opmerking

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen kanaries bij mijn goulds heb gehad,
        ik heb het gelezen en gehoord van andere kwekers. Volgens mij is er ook al vaker over gesproken op vogelcafe

mvg,
        Johan

Opmerking

Working...
        X