Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooi 100 x 40

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Broedkooi 100 x 40

Ik heb even een vraagje.

Ik ben mijn ''oude'' broekooi aan het apknappen.
    Het is een kooi van 100 bij 40 bij 40 centimeter. Met genoeg zitstokken en kunst-klimop erin.

Nu ben ik op zoek naar een mooi koppeltje vogels rond de 80 a 100 euro. ( Dus geen zebravinken of goulds of iets dergelijk, maar een iets duurdere klasse vogels )
    Ik wil ze eigenlijk in de winter niet in het verwarmde binnenhok doen maar gewoon in de broedkooi laten zitten. Die hangt in een tuinhuisje. Dus tocht en vorstvrij in de winter maar niet verwarmd.

Als het niet anders kan kan ik ze in de winter gewoon in mn voliere met verwarmd binnenhok doen, maar dan moeten ze weer goed met gouldamadines samen kunnen.

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een leuk koppel maar kan niet echt kiezen. Hebben jullie misschien suggesties?

Alvast bedankt

Ik zou gewoon eens goed op vogelmarktplaats kijken wat je aanspreekt. Daarover eens even goed lezen eerste en dan evt een koppel kopen. Zonder het juiste idee van wat het aanbod is en wat de prijzen kun je niet zoveel.

Opmerking

Dat heb ik inderdaad gedaan, dat leek me ook het verstandigst maar er is zoveel keus.
      Ik denk misschien hebben jullie suggesties. Ik heb op het moment alleen goulds in de voliere maar wil er eigenlijk nog een ander koppeltje bij hebben.

Ik vind een koppel mozambiquesijsje bijvoorbeeld mooi. Heb jij die s winters warm zitten?

Of blauwfazantjes oid maar die moeten dan s winters naar binnen.
      Blauwkopblauwfazantje lijken me ook erg mooie vogels maar die zijn me net iets te duur op t moment.

Opmerking

Mozambiquesijzen kunnen prima onverwarmd buiten overwinteren. Ik heb ze warm maar ik heb ze in mijn huiskamer. Daar kan ik ze niet koud overwinteren haha.
        Zou een keuze kunnen zijn maar ik vind ze wel wat heftiger dan goulds. Ik zou eerder aan astrildes denken. Wat vindt je van oranjekaakjes? Even doorsparen voor een koppel blauwfazantjes is ook niet verkeerd. Die passen perfect in je gouldsvoliere want ze doen niks verkeerd.

Opmerking

Oke, dat zou wel een mooie optie zijn dus. Ze zijn inderdaad iets heftiger maar ik wil ook juist iets waar ik iets meer mee bezig moet zijn dan de goulds.
          Die zitten in de voliere en dat is elke dag water en voer geven en de nestkastjes ophangen en wat nestmateriaal geven en dat gaat verder ''vanzelf''. Deze heb ik gewoon puur omdat ik ze mooi vind in de voliere.

Vandaar dat ik nu een mooi koppeltje wil voor in mn broedkooi.

Voor een koppel blauwkopblauwfazantjes betaal je rond de 180 a 200 euro.
          Dat vind ik gewoon te veel geld voor een koppel.

Oranjekaakjes heb ik gehad maar dat vind ik niks, moeten iets grotere vogels zijn.

Ik ga alles uitzoeken voor de mozambiquesijs en ik denk dat dat t gaat worden.

Bedankt voor je reacties!

Als er verder nog iemand een suggestie heeft hoor ik het graag nog..

Opmerking

er zijn genoeg mooi vogels, mss ook krombekken?

Opmerking

Nee geen krombekken voor mij.

De kooi is inmiddels klaar en ik heb besloten om er een koppel roodkoppapegaaiamadines in te doen. Iets minder duur dan 80 a 100 euro maar ik vind het leuke vogels.
              Die gaan s winters dan gewoon de verwarmde voliere in.

Ik heb gevonden dat ze gewoon in een gould nestkast of in een halfopen nestkast broeden, klopt dit of doen jullie het anders?

Foto's staan op http://www.patrickvandenhoorn.mijnalbums.nl/

Opmerking

nestkasjes

hallo patrick,

wanneer ik de vogels bij mij in een broedkooi kweek dan hang ik hier altijd
                goulds nestkast in, nu heb ik 2 koppels in de buiten voliere zitten en deze
                hebben beide liever een halfopen nestkastje.

Opmerking

Hallo Patriick. Mij roodkop papagaai amadines zitten in een beplante buitenvlucht. Op het moment zitten ze op eieren in een kastje dat in het algemeen door de Goulds wordt gebruikt. In het verleden hebben ze ook half open nestkastjes gebruikt en meermalen een nest gemaakt in een baal stro dat ik in de vlucht heb hangen. Veel success. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
                  X