Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie weet waar de St. Helenafazantjes vandaan komen nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
    gulden voor een Mozambiquesijsman was, (popjes mocht je toen meestal voor een gulden of drie, vier, meenemen).
    Waarom? Ik had plezier in het (proberen) kweken met deze vogeltjes.

Maar ik zal eerlijk zijn; de huidige prijzen doen meer recht aan de moeite die je er voor moet doen om enkele jongen op stok te krijgen.
    Ook al lijkt het soms van een leien dakje te gaan, het valt vaak niet mee, Marx, met die Mozambiquesijs kweek........

Groeten, Serinus.
    Hier wel haha. Ik heb er nu 6 op stok en 3 bevruchte eieren weer in het nest Ik vind het maar makkelijke vogeltjes zo.
    Maargoed, ik weet ook dat ik echt mazzel heb waarschijnlijk want dit koppel blijft aan de gang en doet het echt perfect.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      Een mooi verhaal ,,maar uiteindelijk vind je het gewoon erg als je dure vogeltjes minder waard worden
      Het gaat dus ook gewoon om het geld.
      Praat jij maar lekker voor jezelf als je wil ok? Wat ik wel en niet erg vind bepaal ik zelf wel. Aangezien ik mijn vogeltjes voor een prikkie heb gekocht zal ik weinig "verlies draaien" als ze nu minder dan de helft waard zouden zijn.

Nog niet zo lang geleden zat er geen enkele vogelliefhebber mee ,dat er vollop vogels werden ingevoerd. Dat dat niet meer mag ,daar heeft de dierenbescherming en dat soort instantie's voor gezorgd ,en daar hebben de meeste liefhebbers hier ook allemaal een hekel aan ,,dus voor sommige hier is het nooit goed.
      Ik wel. Ik kan het niet aanzien als ergens een kooi vol fladderende wildvang vogeltjes zit en ik was er ook niet echt blij mee dat in elke dierenwinkel tropen zaten voor 5 gulden. Dus ook daar praat je voor anderen zonder dat je weet hoe die er over denken/dachten. van mij mag alles gestopt worden. Elke wildvang verboden worden en als je iets wil importeren dan doe maar gewoon met CITES en vaste voetring. Mag ik nu weer gewoon voor mezelf praten dus? Niet zo generaliseren Animal.

Er zijn ook mensen die de moeite nemen om mussen ,vinken ,koolmeesjes enzo te kweken . Wat is daar dan het nut van ,,ieder die een tuin heeft ziet die vogels iedere dag ,,waarom zouw je die dan in een kooi willen hebben.
      Dat zijn TT spelers. Een mooie forse mutatiemus is een leuk klusje. verder doet de gemiddelde koolmees 50 euro dus dat lijkt me voldoende voor de moeite toch?

Ik begrijp niet dat jij met deze generaliserende uitspraken over alle liefhebbers etc mij de mond meent te moeten snoeren. Laat mij gewoon mijn eigen mening hebben. Ik ben tegen elke vorm van wildvang en import daarvan. Zo goed? Ik hoef geen vinkje uit Mexico waar er 30 voor het loodje hebben gelegd en die misschien al 3 jaar meedraaide in een natuurlijke populatie. Als het zo moet gaan we lekker allemaal kanaries houden. Mij prima want zo hoeft het van mij dus niet meer. Als ik morgen een lading illegale vinkjes voor 10 euro kan kopen en weer door zou kunnen verkopen voor 1000 euro dan deed ik het niet. Dus nogmaals, niet iedereen is zo als jij schijnbaar denkt

Opmerking

Opmerking

import

Hallo allemaal,
          Ik weet niet of jullie het laatste jaar nog op marktplaats of vogelmarktplaats gekeken hebben.
          De prijzen van tropische vogels daalt heel snel.
          Ik kweek edelzangers, een jaar geleden betaalde ik nog 100 euro voor een man nu kan ik ze nog niet kwijt voor 50 euro (eigen kweek).
          Anderzijds heb ik gehoord dat sommige tropische vogels in afrikaanse landen een ware plaag zijn.
          Wel weet ik dat bijvoorbeeld kaketoes uit Australie met bosjes afgeschoten worden, wel 50000 op jaarbasis.
          Dan vind ik het toch gek dat ze niet geimporteerd mogen worden.
          Met het antwoord de vogelgriep begin ik te lachen, want er wordt illegaal zoveel vogels geimporteerd wanneer de kans op griep dan zo gevaarlijk was dan zat de douane er wel beter achter aan.
          Ime

Opmerking

Hoi Ime, de prijs van de ene soort daalt terwijl die van de andere soort de pan uit rijst. Ik heb eergister een man blauwgrijs roodstaartje opgehaald met een koppel. Nu zoek ik een pop en krijg ik mails van mensen die er bijna 200 euro voor willen terwijl ik dat nog niet voor een bewezen koppel heb betaald en een extra EK nakweek erbij geringd. Dus zoals de ene soort daalt rijst de andere nu echt de pan uit. 200 euro voor 1 troopje

Opmerking

Working...
            X