Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gordelgrasvink of .......

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Volgens mij zit er maar 1 bastaard bij en dat is "de gordelgrasvink" met de iets rooie snavel. Zoals ik die ander zie is dat een mooie zuivere Gordel.

Zelf zou ik die bastaard verkopen en een nieuwe Gordel bij kopen. Dit heeft meer voordelen met de kweek, omdat de meeste bastaarden dood gaan.

mvg,
    sibrand
    Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

spits of gordel

aan de snavel te zien is het een spits hoewel deze bij een goed in conditie zijn de spits vuurrood behoort te zijn. een gordel heeft altijd een donkere bijna zwarte snavel
      Oorspronkelijk geplaatst door dave1
      hallo

kunnen aan de hand van deze foto zien of dit een gordelgrasvink is of een spitstaart.

volgens degene waar ik hem gekocht heb is dit een gordel maar ik twijfel.
      ik mag hem ruilen als het geen gordel is.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pieterman
        aan de snavel te zien is het een spits hoewel deze bij een goed in conditie zijn de spits vuurrood behoort te zijn. een gordel heeft altijd een donkere bijna zwarte snavel
        Het lijkt gewoon sterk op een bastaard en de vraag is welke soort je daarmee kan verbeteren. Kweek je de naar de spitsstaart kant dan zal de staart te kort blijven en kweek je naar de gordel kant dan wordt de snavelkleur niet zwart. Ik zou hem terugbrengen en ruilen voor een zuivere gordelgrasvink. Als het bij die kweker vaker voorkomt dan let is vaker niet goed op wat er met elkaar paart. Zou niet gebeuren in een broedkooi.
        Bastaarderen zonder doel is zinloos.
        mvrgr

Piet

Opmerking

Working...
        X