Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gordelgrasvink of .......

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gordelgrasvink of .......

hallo

kunnen aan de hand van deze foto zien of dit een gordelgrasvink is of een spitstaart.

volgens degene waar ik hem gekocht heb is dit een gordel maar ik twijfel.
    ik mag hem ruilen als het geen gordel is.

Bijgevoegde Bestanden
    nieuwe website

kun je ook een foto van het gehele vogeltje maken?

ik zou zeggen een spitsstaart, maar de kleur van het lichaam ( niet in beeld vandaar de vraag) doet me twijfelen.
    Groet'n uut Drenthe

Opmerking

bij deze 2 foto's hoop dat deze wel duidelijkheid kunnen brengen

nieuwe website

Opmerking

Opmerking

deze zijn gister aangekocht. degene zij vandaag toen ik hem belde dat het wel vaker voorkwam dat de snavel een beetje rood was (niet diep rood).deze zitten niet samen met andere gordel of spitstaarten. wel met wat andere vogels maar die laat ik geen nesten groot brengen waar ze nu in zitten. deze week ga ik 25 broedkooien ophalen en deze een beetje aanpassen en opknapen zodat de vogels hier in kunnen .

degene waar het om gaat dus op de laaste foto is van 2008.

de andere heb ik niet op de ring gekeken ( omdat dit een tijdelijk verblijf is) maar is goud/geel .

we wachten nog even af wat andere zegen tot we zeker weten wat het is .en als we dat weten en het is geen gordel dan ruil ik de gordel of de spitstaart om zodat ik een koppel heb
          nieuwe website

Opmerking

Ik denk dat het een bastaard is tussen een spitsstaart en een mooie donkere gordergrasvink.
            Een gordel heeft ook de verlengde staartpennen niet.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

mmmhhhhhhhhh het begint er op te lijken dat het ruilen wordt
              nieuwe website

Opmerking

ik ga ook voor de hybride

effe belletje plegen dus,...
                Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Een gordelgrasvink heeft over het algemeen inderdaad geen lange staartpennen, deze heeft het wel dus ik denk ook dat er sowieso iets van een spitsstaart in zit.

Opmerking

zal eens kijken of ik een betere foto kan maken van wat dichter bij en dan van beide vogels.

want de staart lijkt mij hetzelfde. ( kan het natuurlijk verkeerd zien ben ook maar een leek)
                    nieuwe website

Opmerking

heb ze even apart gezet en een nieuwe foto gemaakt. niet dat ik jullie niet geloof . maar ik zie het verschil niet zowel niet in de kleur en niet in de staart. ja aan 1 kant is de staart ietsje langer of is het hem dat.

foto is niet al te scherp.

nieuwe website

Opmerking

Hier een paar voorbeeldlinkjes.

Gordelgrasvinken: http://images.google.com/images?hl=n...gbv=2&aq=f&oq=

Spitstaartamadines: http://images.google.com/images?gbv=...oeken&aq=f&oq=

Ik denk zo van de foto's ook dat je met bastaarderingen te maken hebt. Zo'n probleem zal het overigens ook weer niet zijn als je er een juiste partner tegen kan zetten. Maar er zijn hier kwekers die er veel meer vanaf weten.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

oke op deze foto's is het heel duidelijk te zien het verschil.

wat kan je hier mee kweken dan ?
                          ik dacht dat je niks aan bastaarden had.
                          nieuwe website

Opmerking

Kruisingen als deze worden soms gebruikt om een van de twee soorten te "verbeteren".
                            De rode snavel is echt van de spitsstaart, een gordel heeft die niet.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

oke maar voor het verbeteren moet je wel weten wat je doet . dus lijkt me niet iets voor een leek als ik om te proberen.

dat de rode snavel niet klopte had ik pas door toen ik thuis was of toen merkte ik pas dat de 1 een rode snavel had. toen ik die man belde zei hij dus dat komt wel eens voor. maar jullie zeggen dat kan niet. dus lijkt het mij wel beter dat ik hem ga omruilen.
                              nieuwe website

Opmerking

Working...
                              X