Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Australische Prachtvinken & Afrikaanse prachtvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Australische Prachtvinken & Afrikaanse prachtvinken

ik vroeg me af of ik Australische Prachtvinken en Afrikaanse prachtvinken samen kan houden in 1 voliere gemengd
    kan dit problemen geven?
    wie heeft er ervaring mee?

Het ligt er maar net aan welke je hebt, ik heb ook bichanows en zilverbekken in 1 voliere en die zitten 's winters altijd lekker tegen elkaar aan te slapen in 1(!) nest.
    Mijn ervaring is dat het niet veel uitmaakt uit welk werelddeel ze komen, ik heb ook eens diamantvinken bij de bichenows gehad en die maakten elkaar gewoon af terwijl het allebei australische vogels zijn, van diamantvinken is het zelfs bekend dat ze het beste bij afrikanen gehouden kunnen worden.
    Het ligt dus helemaal aan het persoonlijke karakter van de vogels.
    Gewoon doen dus.

mvg

Maarten

Opmerking

Dat gaat vaak prima inderdaad.
      Wel zijn er mensen die de ervaring hebben dat de Afrikaantjes minder snel kweken als er Australische bij zitten.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

wel of niet bij elkaar?????

dit is niet voldoende info,het ligt er wel aan welke soorten je bij elkaar zet
        het kan heel lang goed gaan maar het gaat altijd een keer fout.
        bijv,bandvinken,diamantvinken,dybowsky,rode druppel,rijstvogels,dit zijn hele mooie soorten maar toch niet geschikt om bij andere soorten te zetten.
        mvg wim

Opmerking

www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Hallo,

In mijn voliere heb ik ook roodkop amadines, bandvinken, diamantvinken, zebravinken, gordelgrasvinken en papegaaiamadines bij elkaar zitten en moet eerlijk zeggen dat het opzich goed gaat alleen de zebras en de diamantvinken zitten af en toe achter elkaar aan maar verder laten ze de rest met rust.

mvg,
            Johan

Opmerking

Hoi

Ik heb kleine cubavinken, st helena's, bichenows, binsen, goulds, roodkop en driekleur papegaaiamadines, gaat prima.
              Er zijn weleens wat schermutselingen maar mijn voliere is goed beplant dus de vogels kunnen snel wegduiken. Ze raken elkaar niet aan alleen beetje jagen soms.

Vriendelijke groet Kornelis

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
                Hoi

Ik heb kleine cubavinken, st helena's, bichenows, binsen, goulds, roodkop en driekleur papegaaiamadines, gaat prima.
                Er zijn weleens wat schermutselingen maar mijn voliere is goed beplant dus de vogels kunnen snel wegduiken. Ze raken elkaar niet aan alleen beetje jagen soms.

Vriendelijke groet Kornelis
                Kijk, van de boven staande berichten,daar kan ik wat mee,bedankt allemaal

Opmerking

over het algemeen zou het idd wel goed moeten gaan, maar natuurlijk niet in een te kleine kooi ( maar aan ruimte bij jou geen gebrek geloof ik )

ik heb st helena's en bichenows ook samen zitten zonder problemen.

in de toekomst wil ik graag 3 grote volieres

- 1 voor (tropische) vogels uit Australie en Nieuw Zeeland
                  - 1 voor (tropische) vogels uit Afrika
                  - 1 voor (tropische) vogels uit Azie

niet voor betere broedresultaten ofzo, maar gewoon omdat het me mooi lijkt

( keep on dreaming )
                  Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Hallo Tropen kweker. Welke tropen wilt U dan uit Aetearoa? Groet, Kees Niew Zeeland

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
                      over het algemeen zou het idd wel goed moeten gaan, maar natuurlijk niet in een te kleine kooi ( maar aan ruimte bij jou geen gebrek geloof ik )

ik heb st helena's en bichenows ook samen zitten zonder problemen.

in de toekomst wil ik graag 3 grote volieres

- 1 voor (tropische) vogels uit Australie en Nieuw Zeeland
                      - 1 voor (tropische) vogels uit Afrika
                      - 1 voor (tropische) vogels uit Azie

niet voor betere broedresultaten ofzo, maar gewoon omdat het me mooi lijkt

( keep on dreaming )
                      ff serieus, lol

weet jij de richtprijzen van aus. prachtvinken
                      ik heb hier in geldrop in een dierewinkel een koppel roodkop amadines zien zitten
                      ze komen wel van een particuleer, maar hing wel een prijskkaartje aan van 75 euro. beetje veel , of niet?

Opmerking

Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

zoals michael al zegt, liever geen vogel bij de dierenwinkel kopen

de kwaliteit is daar meestal ( niet altijd) om te huilen
                          en de prijzen zijn daar soms het dubbele (!) van wat de ''normale'' prijs is.

liever kijk je op (vogel)marktplaats.nl en zoek je daar de vogels die je mooi/leuk vind.
                          of plaats effe een zoekertje.

de prijs van aus. prachtvinken is nogal moeilijk te zeggen.
                          nogal een breed spectrum vind je niet?? ( zebravink is niet hetzelfde als bijv. goulds)

als je met een ietsepietsie specifiekere vraag komt dan kunnen we een stuk meer
                          Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
                            zoals michael al zegt, liever geen vogel bij de dierenwinkel kopen

Oke,maar ik ga ook niet over een nacht ijs.

Oooo ja kijk even naar deze link.want dat is toch wel een beetje onduidelijk voor mij.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door leila
                              dit is niet voldoende info,het ligt er wel aan welke soorten je bij elkaar zet
                              het kan heel lang goed gaan maar het gaat altijd een keer fout.
                              bijv,bandvinken,diamantvinken,dybowsky,rode druppel,rijstvogels,dit zijn hele mooie soorten maar toch niet geschikt om bij andere soorten te zetten.
                              mvg wim
                              en dat niet alleen, maar rijstvogels en aus.prachtvinken vind ik niet z'n fraai gezicht als ze bij elkaar zitten, een aus.prachtvink,is over het algemeen een fijn gebouwt vogeltje,
                              maar de rijstvogel is een grote forse vogel, daarom zet ik ze liever niet bij elkaar.

Opmerking

Working...
                              X