Mededeling

Collapse
No announcement yet.

tijgervinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• tijgervinken

Hoewel ik eigenlijk van plan was cubavinken te gaan kopen, stuitte ik bij een handelaar op een koppeltje tijgervinken.
    Ik was eigenlijk gelijk verkocht maar ik heb eerst nog een paar vragen (bezint eer ge begint )
    - Gaan ze over tot broeden in broedkooien of is dat lastig? Ik las op het internet verschillende meningen.
    - Kunnen ze 'swinters in een onverwarmde schuur overwinteren? (Ze zijn wel helemaal beschut tegen regen wind enz.)
    - Is 80 euro voor een koppel een beetje normale prijs?

Bij voorbaat hartelijk dank,

Maarten

kopen voor die prijs moet je zeker doen, maar overtuig je er zeker van dat het een koppel is omdat ze buiten de broedtijd op elkaar lijken. Buiten houden onverwarmd is niet aan te bevelen omdat ze warmte behoeftig zijn.

Opmerking

Is het wel voldoende dat ze vorstvrij zitten?

Opmerking

ik zou dat in ieder geval niet riskeren, is en blijft tropich vogeltje en als er een dood gaat heb je nog geen nieuwe.

Opmerking

Dan houdt het voor mij denk ik op, want het de wamte kan zo uit het schuurtje wegstromen, of zou het ook voldoende zijn als ik een kacheltje voor de kooien zet die dan gewoon de hele tijd aanstaat?

Opmerking

persoonlijk denk ik dat je beter eeb geheel verwarmde ruimte kan inrichten ipv een kacheltje voor de kooien te zetten. onbedoeld komt er dan toch koude lucht in de kooien en dat is zeker funest voor de vogels.
            tussen haakjes ook cubavinken dienen verwarmd te zitten ze kunnen wel buiten overwinteren maar ook dit is een tropische vogel en warmte behoevend

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenF
              Dan houdt het voor mij denk ik op, want het de wamte kan zo uit het schuurtje wegstromen, of zou het ook voldoende zijn als ik een kacheltje voor de kooien zet die dan gewoon de hele tijd aanstaat?
              Hallo Maarten!
              Tijgervinkjes zijn gewoon geweldige vogeltjes. Ik heb ze vroeger zelf gehad,
              maar wel verwarmd. Het mannetje zingt ook een heel leuk liedje.
              80 euro is tegenwoordig een normale prijs voor een koppeltje.
              Ja vroeger,hahahaha ! Wil je niet weten. Hfl. 4,50 voor een koppeltje.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Tja ik denk dat tijgervinkjes toch geen geschikte vogeltjes voor mij zijn.
                Lambert, dat een vogel een tropische vogel is hoeft och nog niet te zeggen dat hij verwarmd moet zitten?
                Ik heb wel van mensen gehoord die cubavinken ook altijd in de buitenvoliere hadden zonder verwarming.
                En als cubavinken ook niet kunnen, tja, dan zal ik nog even verder moeten zoeken, misschien dat het dan wel een koppeltje mozambiquesijzen word.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door MaartenF
                  Tja ik denk dat tijgervinkjes toch geen geschikte vogeltjes voor mij zijn.
                  Lambert, dat een vogel een tropische vogel is hoeft och nog niet te zeggen dat hij verwarmd moet zitten?
                  Ik heb wel van mensen gehoord die cubavinken ook altijd in de buitenvoliere hadden zonder verwarming.
                  En als cubavinken ook niet kunnen, tja, dan zal ik nog even verder moeten zoeken, misschien dat het dan wel een koppeltje mozambiquesijzen word.
                  Maar die laatste hebben wel de ruimte nodig. Die kun je eigenlijk niet permanent in broedkooien zetten. Ook omdat man en pop geen allerbeste maatjes hoeven zijn het hele jaar rond. Maw ze kunnen flink vechten en dat loopt niet goed af als ze elkaar niet uit de weg kunnen.

Opmerking

buiten

ik had wat jaren geleden ook tijgervinken in een gezelsschap voliere, zaten in de winter ook gewoon buiten, hadden wel een verwarmd binnenhok.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

heb ze een jaar of 40 geleden ook gehad in een gezelschapvoliere met aleen een klein stukje overdekt en ze hebben daar toch een jaar of 5 gezeten.
                      garoeten theo

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door theodoor
                        heb ze een jaar of 40 geleden ook gehad in een gezelschapvoliere met aleen een klein stukje overdekt en ze hebben daar toch een jaar of 5 gezeten.
                        garoeten theo
                        Jazeker! Dat is heel wel mogelijk Theodoor. Bij een kennis van me,zat een mannetje in de sneeuw op een tak zijn liedje te zingen.
                        Maar ja, als het vogeltje het niet overleefde ging je gewoon naar de winkel
                        een andere halen voor een paar luizige guldens.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ja dat kan nog wel eens kloppen

een paar jaar geleden kocht een kennis van me 3 koppels blauwfazantjes voor de prijs van : 30 gulden!!

verschrikkelijk
                          Groet'n uut Drenthe

Opmerking

Working...
                          X