Hallo. Ik zie net een paar Bali spreeuwen te koop staan op Marktplaats.nl. De vogels zijn van broedjaar 2003. Nu zijn deze vogels buiten mijn bereik maar vraag ik me af: Hoe lang kan men met een gemiddeld paar tropen hopen te broeden? ligt het voor elke tropen soort weer anders? en hoe zit het met munia's en Japanse nachtegalen? Hoor(lees) het graag. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Hoeveel seizoenen broedsel uit tropen?
Collapse
X
-
Japanse nachtegalen idem. Die worden zo met wat mazzel 20 jaar oud. Ik las op een ander forum over een pop van 16 die nog een nest had gelegd. Ook las ik laatst een website waarom iemand zei, kijk, mijn Japanse nachtegaal, we hebben hem al 17 jaar in huis.
Dus dat zijn taaie rakkers. Ik denk dat Balispreeuwen zelfs nog veel ouder kunnen worden. Ik zou dus zelf verwachten dat een koppel van 2003 nog zeker 10 jaar mee kan in de kweek bij goede verzorging
Opmerking
-
Heel grof kun je stellen, hoe groter de vogel, hoe langer ze kunnen kweken.
De meeste kleine tropen een jaar of 5.
Uiteraard met de nodige uitzonderingen, een edelzanger bijvoorbeeld kan zelf ook 20 jaar oud worden.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ton KoekHeel grof kun je stellen, hoe groter de vogel, hoe langer ze kunnen kweken.
De meeste kleine tropen een jaar of 5.
Uiteraard met de nodige uitzonderingen, een edelzanger bijvoorbeeld kan zelf ook 20 jaar oud worden.
Ik zet haar komend jaar gewoon weer heel zelfverzekerd in voor de kweek. Kan ze best want ze toont extreem vitaal.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking