Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel seizoenen broedsel uit tropen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Hoeveel seizoenen broedsel uit tropen?

Hallo. Ik zie net een paar Bali spreeuwen te koop staan op Marktplaats.nl. De vogels zijn van broedjaar 2003. Nu zijn deze vogels buiten mijn bereik maar vraag ik me af: Hoe lang kan men met een gemiddeld paar tropen hopen te broeden? ligt het voor elke tropen soort weer anders? en hoe zit het met munia's en Japanse nachtegalen? Hoor(lees) het graag. Groet, Kees, Nieuw Zeeland.

Spreeuwen kunnen wel 20 jaar oud worden en ik denk ook wel een jaar of 17 broedsel groot brengen.

Opmerking

Japanse nachtegalen idem. Die worden zo met wat mazzel 20 jaar oud. Ik las op een ander forum over een pop van 16 die nog een nest had gelegd. Ook las ik laatst een website waarom iemand zei, kijk, mijn Japanse nachtegaal, we hebben hem al 17 jaar in huis.

Dus dat zijn taaie rakkers. Ik denk dat Balispreeuwen zelfs nog veel ouder kunnen worden. Ik zou dus zelf verwachten dat een koppel van 2003 nog zeker 10 jaar mee kan in de kweek bij goede verzorging

Opmerking

Heel grof kun je stellen, hoe groter de vogel, hoe langer ze kunnen kweken.
        De meeste kleine tropen een jaar of 5.
        Uiteraard met de nodige uitzonderingen, een edelzanger bijvoorbeeld kan zelf ook 20 jaar oud worden.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Heel grof kun je stellen, hoe groter de vogel, hoe langer ze kunnen kweken.
          De meeste kleine tropen een jaar of 5.
          Uiteraard met de nodige uitzonderingen, een edelzanger bijvoorbeeld kan zelf ook 20 jaar oud worden.
          Mijn Mozambiquesijzen zijn beiden nog uit het oude importverhaal. De pop is bekend minstens 5 jaar oud en ik heb dus slechts 10 euro voor haar betaald. Oud niks waard. Hij wilde slechts 2,5 euro voor die pop maar omdat ik voor de nachtegalen ook slechts 50 euro betaald heb heb ik een tientje gegeven aan die beste man. Ze begint nu aan haar 3e ronde en ze heeft al 6 jongen gegeven uit 7 eieren waarvan er 1 gebroken was. Dus ga na inderdaad. Die beestjes zijn taai en tot op hoge leeftijd ZEER vruchtbaar
          Ik zet haar komend jaar gewoon weer heel zelfverzekerd in voor de kweek. Kan ze best want ze toont extreem vitaal.

Opmerking

Hallo. En aldoende leer ik. Bedankt iedereen voor jullie *input". Wel jammer dat
            die grote papagaai van Ingrid de vrouw ouder wordt dan ik.

Opmerking

Working...
            X