Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekseizoen tropen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kweekseizoen tropen

Hallo,

Al enkele jaren hebben we een voiliere met verschillende tropische vogels erin waaronder zebravinken, spitsstaartamadines en rijstvogels.
    Tot dit jaar heb ik me nog niet echt bezig gehouden met het kweken van vogels, hier wil ik me nu meer op toe leggen.

Bij bijvoorbeeld kanaries verleng je aan het begin van het jaar het aantal lichturen om deze vogels broedrijp te krijgen.
    Maar hoe krijg ik tropische vogels broedrijp en in welke periode kan ik hiermee (het beste) kweken?

Alle verdere nuttige info rond dit onderwerp kan ik goed gebruiken!

De meeste tropische vogels geven niet om de daglengte. Waar zij vandaan komen varieert die lengte nauwelijks.
    Vaker is een rijk voedselaanbod de trigger. In de natuur is dat meestal aan het begin van een vochtige periode. De vogels weten instinctief dat er dan een tijd van overvloed komt.
    Dat kun je nabootsen door eerst maar heel af en toe, en dan ineens dagelijks badwater te geven en met een plantenspuit regelmatig de ruimte vochtig houden. Ook het voedsel kun je dan aanpassen, in plaats van alleen zaad en en af toe wat eivoer of universeelvoer geef je ook dit dan dagelijks en daarnaast wat buffalowormpjes (voor de extra dierlijke eiwitten).

Vaak krijgen ze dan wel broedneigingen.
    Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
    X