Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bandvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bandvinken

Mijn bandvinken hebben een nest en hebben nu ook eieren wat moet ik nu doen,de 1 zegt eieren bij de japanse meeuwen of zebravinken stoppen en de andere zegt laten broeden maar de kans dat de jongen het overleven is dan klein wie bied hulp.

theo

Ik Zou De Bandvinken Zelf Laten Broeden. Deze Zijn Prima In Staat Om Zelf Jongen Groot Te Brengen. Zeker Als Dit Het Eerste Nest Is.
    In Ieder Geval Proberen Lijkt Mij.

Opmerking

Ik zou ze het ook zelf laten proberen

Opmerking

wel in gaten houden lijkt mij, als ze er niet op gaan zitten misschien toch door zebravinken laten uitbroeden?

Opmerking

bandvinken zijn prima in staat om zelf te broeden hoor.

en niet loslaten in het bos he...?
          Groet'n uut Drenthe

Opmerking

vat hem niet

Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
            bandvinken zijn prima in staat om zelf te broeden hoor.

en niet loslaten in het bos he...?
            die vat ik even niet ?????
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hannes Bavius
              wel in gaten houden lijkt mij, als ze er niet op gaan zitten misschien toch door zebravinken laten uitbroeden?
              Dan heb je gewoon pech gehad en hoef je nog steeds geen andere vogels in te schakelen.
              Niet ieder ei hoeft een vogel te worden !!!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                die vat ik even niet ?????
                In een ander topic vermelde TS dat hij vrolijk overtollige kwartels en zebravinken los laat.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  In een ander topic vermelde TS dat hij vrolijk overtollige kwartels en zebravinken los laat.
                  ik heb nog nooit vogels losgelaten in het bos ,er is er wel eens 1 weg gevlogen maar voor de rest laat ik niets los

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriend
                    ik heb nog nooit vogels losgelaten in het bos ,er is er wel eens 1 weg gevlogen maar voor de rest laat ik niets los
                    Je zegt dat je nog steeds soms een zebravink ziet die je met 30 tegelijk in het bos had gezet. Dat naast de dwergkwartels die je in het bos dumpt volgens eigen zeggen. Of ga je zeggen dat wij gek zijn? Het onderwerp kan wel verwijderd zijn maar dat betekent niet dat iedereen hier gek is natuurlijk

Opmerking

Dank Winterkoning. Ik heb me suf gezocht maar vond niks. Dat irriteerde me behoorlijk want als je eerst maar alles kan zeggen wat later gewist wordt en dan net gaat doen alsof iedereen gek is lijkt me niet echt normaal.

Ik hou er ook niet van omdat ik zeker weet dat het niet goed gaat met zebravinken in een bos. Je kan ze dan beter meteen in een zak ether stoppen want dat gaat sneller.

Maargoed, mijn idee is sowieso niks kweken wat niemand wil hebben dan hoef je sowieso niet van dat soort dingetjes uit te halen. Dan verkoop je gewoon je vogels aan een liefhebber waar ze het goed krijgen.

Opmerking

bandvink

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                        Origineel gepost door kanarievriend :
                        je kan de kwartels ook uit zetten in een bos, niet 1 natuurlijk maar als je er een stuk of 20 heb die je niet kwijt raakt dan gewoon los laten in het bos ,dan krijg van zelf wel een populatie in het bos.
                        Ik heb zelf vorig jaar 30 zebravinken los gelaten in een bos en nu zie ik er af en toe eens 1 vliegen in hetzelfde bos dus dit houdt in dat ze voedsel genoeg hebben en het over leven dus nu het broed seizoen volop bezig is zouden er straks misschien nog wel meer zitten kan geen kwaad en is alleen maar leuk
                        want wat moet je er anders mee doen.

komt uit een topic die gewist is maar er is genoeg uit ge-quote en naartoe gelinkt
                        kijk o.a maar in deze topic:
                        http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=6366 en volg de daar staande link

en dan nog specifieker gesteld dan hier de bewuste link:

ik hou hier niet van
                        ik zal je eerlijk vertellen ik ben blij dat ik nu eindelijk 2 nestjes heb met zebravinken en ook nog eens 3 kwarteleieren dus ik heb nog nooit iets los gelaten

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kanarievriend
                          ik zal je eerlijk vertellen ik ben blij dat ik nu eindelijk 2 nestjes heb met zebravinken en ook nog eens 3 kwarteleieren dus ik heb nog nooit iets los gelaten

Waarom zeg je dat dan? Je verzint er gewoon een heel verhaal bij over zebravinken die je nog steeds daar ziet etc etc. Wat is dat voor iets raars? Waren die kattenklemmen ook verzonnen? Je zei me nl een keer dat je klemmen in de tuin had staan om katten uit de buurt mee af te maken. Of is dat ook niet waar?

Opmerking

reactie

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                            Waarom zeg je dat dan? Je verzint er gewoon een heel verhaal bij over zebravinken die je nog steeds daar ziet etc etc. Wat is dat voor iets raars? Waren die kattenklemmen ook verzonnen? Je zei me nl een keer dat je klemmen in de tuin had staan om katten uit de buurt mee af te maken. Of is dat ook niet waar?
                            Ik heb inderdaad ook geen klemmen of iets dergelijks in de tuin ik snap hier dan ook helemaal niks van wat er allemaal gebeurd?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              dan blijf je een leugenaar/draaier die ik niet meer serieus kan nemen,helaas.

of je heb gelogen/gedraait in die andere berichten of je liegt/draait nu met deze berichten,welke de waarheid is zal ik nooit achter kunnen of willen komen.

hoe het ook zijt ,alles staat op een serieuze manier flink haaks op elkaar.

dus dit waren mijn laatste woordjes in jouw richting.
                              ik wens je veel succes met jouw manier van hobby bedrijven dan wel hier in jouw berichtgeving op cafe.

mvg
                              ik ga dit nog wel even verder uitzoeken want dit klopt van geen kant ik zeg hierbij voorlopig ook mijn account op wat ik helaas jammer vindt maar ik heb hier niks mee te maken ik heb dit jaar voor het eerst een voliere dus hoe kan ik nou 30 zebravinken los laten

Opmerking

Working...
                              X