Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapoetsensijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kapoetsensijs

Hallo ik heb nog een vraag over het ringen van kapoetsensijzen in het laatste blad onze vogels staat dat het vanaf 01-07-2009 verplicht is om gebruik te maken van ringen voor beschermde vogels de ringenbestelling is bij mij al een poosje weg en lk heb hier verder ook nooit wat over gelezen of ik moet iets gemist hebben
    Nog even en we moeten voor elk soort vogel een aparte ring bestellen
    Is er iemand die hier wat uitleg over kan geven ikzelf kan er nergens iets over vinden
    gr Marty

Ik vermoed dat het uitgelegd staat in de bijlage van de "regeling afgifte en kenmerken gesloten pootringen en andere merktekens".
    In het artikel staat dat je de bijlage bij de regeling kan vinden op de site van de bond (nbvv.nl).
    Ik kan het even niet vinden, wie weet heeft iemand anders meer geuk.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

kapoetsensijs ringen

Hier staat de bijlage.
      Als je al ringen hebt besteld moet je via de ringencommissaris van je vereniging om laten zetten naar ringen voor beschermde vogels.
      Let dan ook op de voorgeschreven maat.

Henk

Opmerking

Kapoetsensijzen ringen

Bedankt Ton en Henk voor de uitleg
        Ik heb lang zitten zoeken op bijlage x staat inderdaat de kapoetsensijs
        maar ik heb er alleen kunnen vinden dat deze geringt moet zijn met een naadloos gesloten pootring ik lees nergens over ringen voor beschermde vogels
        Ik hoop dat er iemand wat handiger is met de computer dan ik en dat die iets meer kan vinden
        groeten Marty

Opmerking

Hallo

ik heb vandaag contact gehad met de Nbvv
          kapoetsensijzen vallen vanaf 1 julli onder beschermde vogels
          je kunt reeds bestelde ringen om laten zetten naar
          ringen voor deze vogels
          je kunt op de site van nbvv een bestel formulier downloaden (beschermde vogels)
          die moet je invullen en bij vermelden dat het om een omzetting van een
          eerdere bestelling gaat

gr bennie

Opmerking

kapoetsensijs

bedankt Bennie ik zal contact opnemen om de ringen om te laten zetten en als dat niet meer lukt nieuwe bestellen
            Het is vanaf 1 juli dus ook verboden om ongeringde kapoetsensijzen in je bezit te hebben dan zijn we dus weer strafbaar
            gr Marty

Opmerking

Ja zeg, ook handig als je ongeringde kapoetsen hebt. Moet je daar nu ontheffing voor aanvragen?

Opmerking

Dus als ik het goed begrijp moeten we jongen die dit jaar voor 1 Juli zijn geboren en niet zijn geringt afmaken.

Want die kunnen we niet meer tekoop aanbieden.

Groeten michael.
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                  Dus als ik het goed begrijp moeten we jongen die dit jaar voor 1 Juli zijn geboren en niet zijn geringt afmaken.

Want die kunnen we niet meer tekoop aanbieden.

Groeten michael.

Geef ze dan maar aan mij hoor, ik doe niet zo moeilijk

Opmerking

kan niet

ze zullen er de eerste jaren niet zo fel op zijn denk ik, daar er genoeg kapoetsensijzen zijn die niet geringd zijn. op den duur sterven die uit, en zijn er alleen nog geringde kapoetsen. wel als je mee wil doen aan de TT, dan zal je ze moeten ringen met de voorgeschreven ringen, maar dat was altijd al zo. nu echter, als je ringen besteld bij de bond, die spelen het door naar het ministerie, en zodoende weten ze exact wat voor vogels jij in je bestand hebt. BIG BROTHER is watching you.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Opmerking

kapoetsensijs

Winterkoning heeft gelijk ik heb nog eens even door gezocht ook de yarrelsijs de rijstvogel en de gordelgrasvink staan cites 2 lijst A en nog veel parkietensoorten
                        Marty

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marty
                          Winterkoning heeft gelijk ik heb nog eens even door gezocht ook de yarrelsijs de rijstvogel en de gordelgrasvink staan cites 2 lijst A en nog veel parkietensoorten
                          Marty
                          goed zo ,eindelijk eens iemand die verder zoekt dan dat zijn/haar neus lang is.
                          ohhhhh wat een shock rijstvogels "verplicht ringen" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! of het gordelgrasvinkje o nee o nee o nee toch .( wat niet is ,kan nog komen want weet nu op dit moment nog niet exact op welke lijst en bijlage ze staan de genoemde soortjes, gewoon weg omdat ik er nog niet naar gekeken heb)
                          en zo zijn er vele vele soorten en over enkele jaren tijd zijn de nog bv. op de positieflijst aanwezige ( want die wordt ook steeds kleiner ,want men kan niet blijven bewijzen dat alles nog (voldoende) gekweekt wordt) allemaal "verplicht" om geringd te zijn.( en dat gebeurd de eerste 5 jaar nog niet hoor,nee verder de toekomst in).

heeft allemaal te maken met het op lange termijn besluitvormig / de weg is reeds al jaren geleden ingeslagen en stukje bij beetje gaat men zich nu realiseren wat het allemaal gaat inhouden voor "nu" als voor in de toekomst.

mvg

ps: hier een linkje :http://www.cites.org/eng/app/appendices.shtml

Opmerking

Kapoetsensijzen ringen??????????

De nieuwsbrief CITES van october 2009
                            Is het nu wel of niet verplicht om kapoetsensijzen te ringen met ringen voor beschermde vogels
                            Als ik onze vogels van december lees is het helemaal niet verplicht om ze te ringen het wordt wel aangeraden
                            Neem mij niet kwalijk maar ik kan het niet meer volgen
                            Eerst normale ringen besteld maar daar mag je ze vanaf 01-06-2009 niet meer mee ringen volgens een artikel in onze vogels
                            Later dan maar ringen besteld voor beschermde vogels en nu wordt het aleen maar aangeraden om ze te ringen
                            Ik ring ze altijd wel maar ik zou het nu toch wel eens goed willen weten hoe het echt zit
                            gr Marty

Opmerking

Hallo

volgens de laatste nieuwsbrief van cites is het niet verplicht om
                              kapoetsensijs te ringen met ringen voor beschermde vogels
                              dus je kunt ze met normale ringen ringen
                              staat ook in de december editie van onze vogels op pagina 425

gr Bennie

Opmerking

Working...
                              X