Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kapoetsensijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

deze is niet verplicht om te ringen bijlage x vogel. je moet wel een administratie bijhouden (maar dat doen jullie al). en dit geld ook voor de rijstvogel en andere vogels op de bijlage x vogels.

lezing gehad van de aid en daar werd dit verteld
    nieuwe website

Opmerking

ringen

de grijze rijstvogel staat op de cites 2 lijst en dus niet in bijlage X en moet dus zeker geringd worden anders mag deze vogel niet verhandeld worden .
      dit heb ik zelf bij de nbvv gecontroleerd omdat ik ongeringde rijstvogel heb gekregen en dit later in de cites las
      arjan

Opmerking

verwarrend

ik heb dat artikel ook gelezen, in onze vogels. het is inderdaad verwarrend, die zegt dit, die zegt dat. duidelijk is anders.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

als je bezoek krijgt van de aid en je hebt je kapoetsensijs niet geringd zitten maar je hebt wel een administratie is er niks aan de hand.

deze info komt van de aid en die weten het toch wel neem ik aan.

dus de conclusie is . speel je geen tt dan hoeven ze niet geringd te zijn . je hoeft dan alleen een administratie bij te houden.
          nieuwe website

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
            vogels verkopen aan buitenlanders verplicht nl ring

niet onbelangrijk om te weten .
            nieuwe website

Opmerking

Kapoetsensijs

onze vogels juni 2009 blz 196 Kapoetsensijs moet vanaf 01-07-2009 geringd zijn met een ring voor beschermde vogels
              onze vogels december 2009 blz 425 het is niet vereist om de kapoetsensijs te voorzien van een naadloos gesloten pootring aangeraden word het wel
              Natuurlijk ringen we wel maar het zou wel wenselijk zijn als de NBVV duidelijke stukjes zou schrijven
              Ik natuurlijk zo stom om na het bericht van juni jl als de bliksem weer ringen voor beschermde vogels besteld de normale ringen had ik al besteld nu blijkt dat dit dus helemaal niet nodig was
              Ik ben een najaarskweker en heb voor de zekerhied alle jongen geringt met oude ringen want die voor beschermde vogels had ik nog niet jammer ik had ze gewoon 2010 kunnen ringen met normale bondsringen
              En een administratie bijhouden kan al helemaal niet verplicht zijn als je ze niet eens hoeft te ringen
              NBVV bedankt dit krijg je dus als mensen die er geen verstand van hebben alles klakkeloos overnemen en in ons maandblad zetten

Ik wens toch iedereen prettige kerstdagen en een goed 2010

kweek ze

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marty
                En een administratie bijhouden kan al helemaal niet verplicht zijn als je ze niet eens hoeft te ringen
                en toch moet dit volgens de aid. of beter gezegd die die regels bedacht hebben.
                nieuwe website

Opmerking

ringen kapoetsensijs

Beste Marty,

Je bent wel heel snel met je oordeel. Om in je eigen srpeektrant door te gaan
                  "dit krijg je dus als mensen die er geen verstand van hebben..... ".
                  De NBvV en ook andere bonden treft op dit punt geen blaam. Het is een fout in de regelgeving. Wees blij dat de bonden snel reageren op veranderingen en de liefhebbers informeren. Dat de bonden niet op een stoel in Brussel zitten en niet op die van de muinister is hen niet kwalijk te nemen.
                  Bovendien is er geen man overboord lijkt mij.

Met vriendelijke groet,
                  Henk

Opmerking

Als je met oude ringen bedoelt ringen van 2009 waren het dit najaar toch de goede of leef je in een andere tijdzone

groeten eddie

Opmerking

kapoetsensijzen

Met oude ringen bedoel ik ringen die ik nog over had 2008 en 2007 ringen van 2009 had ik niet meer over

prettige kerstdagen

Opmerking

Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

dat vind ik nu ook ton.
                          nieuwe website

Opmerking

snapt u het nog

dit staat er op de site van de bond:bij beschermde vogels en download een brochure
                            19. CITES, bijlage B vogels
                            Voor deze vogels is geen CITES document nodig. Wel wordt van u verwacht dat u de
                            legale herkomst kunt aantonen b.v. door een aankoopbewijs of een vaste voetring. Als u
                            de legale herkomst kunt aantonnen bestaat er geen ringplicht. Draagt de vogel geen ring
                            dan moet u hiervan een registratie bijhouden net als bij CITES-A vogels. Neem dus geen
                            risico en ring alle vogels die op de lijst B voorkomen. U voorkomt daarmee problemen.
                            20. CITES, bijlage X vogels
                            De vogels die vermeld worden in bijlage X zijn vogelsoorten die zijn opgenomen in bijlage
                            A, maar zoveel worden gekweekt, dat er vrijwel geen wilde exemplaren meer worden
                            verhandeld.
                            Ondanks dat deze vogels zijn opgenomen in de bijlage bij de ringenregeling is het nog
                            steeds niet vereist om de vogels van bijlage X te ringen met een naadloos gesloten
                            pootring. Als deze vogels worden uitgevoerd moeten deze wel een naadloos gesloten
                            pootring hebben.
                            Maar ook hier geldt:
                            neem dus geen risico en ring alle vogels die op de lijst B voorkomen. U
                            voorkomt daarmee problemen, als u ze later van de hand wilt doemn.
                            Op deze lijst staan b.v.
                            Kapparkiet (psephotos dissimilis)
                            Kapoetsensijs ( carduelis cucullata)

Opmerking

Wel apart, want CITES kent geen B.
                              Waarschijnlijk wordt bedoeld bijlage 2.

Volgens mij werkt het zo:
                              CITES lijst 2
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

en dit is van de aid