Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruinruggoudmus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• bruinruggoudmus

ik heb 2 koppeltjes bruinruggoudmussen. in verschillende voliere's maar ze doen nog niets.
    wat voor nest moeten ze anders hebben. ik heb er wat wel kooitjes inhangen.
    maar de rest van mijn vogels doen ook nog niets zoals de mozambiquesijsen en de nachtegalen.

Goudmussen broeden in alles als ze er zin in hebben. Ik heb hier jongen gehad in een groot traliekastje, maar ook in een zelfgemaakt kommetje bovenop een kanarienestkast. Vaak bouwt de man eerst een heel grof nest van takjes, pas als de pop het goedkeurt, maakt zij het af met fijner materiaal.

Geef ze veel groot nestmateriaal, takjes, riet, lange grassprieten en wie weet.
    Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

moeten ze als koppel apart of kan het beter met meerdere koppels in 1 voliere

Opmerking

Het kan ook in kolonie, alleen of 2 koppels ook goed gaat weet ik niet. Bij meerdere koppels gaat het uitstekend, dat zeker.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Moet de bruinruggoudmus echt in volieres gehouden worden of gaan ze ook tot broeden over in broedkooien

Opmerking

Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Ok duidelijk, het was maar een vraagje

Opmerking

wat voor kleur eieren heeft de bruinrug goudmus eigenlijk.

Opmerking

Jij hebt je vogels toch pas heel kort? Of was jij het niet die vroeg of mozambiquesijzen en nachtegalen en die mussen bij elkaar konden? Volgens mij niet overigens dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Mozambiquesijzen broeden heel vaak in de winter ipv de zomer. Kan zijn dat je koppel die cyslus aanhoudt

Opmerking

ik heb mijn mozambique sijsen al lang maar ik heb er sinds het najaar bruinruggoudmussen bijgekocht.

Opmerking

ik heb bruinruggoudmussen in een kleine kolonie (4 stellen) in een grote voliere. Ze maken hun nesten in half open nestkasten (liever iets groter dan kleiner). Maar ze nestelen ook in de mussenkasten die je bij het tuincentrum kan kopen (met drie nesten in een kast).
                      Ze gebruiken erg veel en grof nestmateriaal, eigenlijk alles. Het meeste past niet in de nestkast, dus onder de nestkasten op de grond komt op een gegeven moment een hele berg nestmateriaal te liggen.
                      Bij mij gebruiken ze ook graag donker gekleurde materialen en vooral donkere wortels van planten. Ook de gedroogde grasstengels van het gras dat ik voer, worden graag gebruikt.
                      Op dit moment hebben ze de derde nestronde. Per nest zijn het twee of drie jongen die uitvliegen, maar dat vind ik meer dan genoeg.
                      De eitjes zijn groenig met donkerbruine vlekken. Toevallig kwam ik daar achter toen een nestkast op de grond viel (onvoorzichtigheid van mijzelf) en ik hierin een nest eieren ontdekte. Gelukkig toch goed gegaan, want gisteren hoorde ik de eerste jongen weer bij het voeren. In tegenstelling tot bijv. australische prachtvinken maken de jongen van bruinruggoudmussen erg veel herrie als ze gevoerd worden.
                      Op 24 maart zijn bij mij de eerste jongen uitgevlogen. Zie voor foto's deze tread.
                      www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door raimond77
                        ik heb mijn mozambique sijsen al lang maar ik heb er sinds het najaar bruinruggoudmussen bijgekocht.
                        En de nachtegalen? Hebben die Mozambiquesijzen nooit iets gedaan? Voer je ook insecten? Dat hebben al je soorten nodig om echt goed in broedstemming te komen. Als ik mijn mozambiquesijzen geen buffalo en pinkies geef zullen ze nooit goed gaan broeden

Opmerking

ik geef de vogels in de grote voliere elke dag meelwormen en aangezien ik er ook een redelijke vijver in heb zitten er ook heel wat vliegjes en andere insecten.

Opmerking

Elke dag meelwormen is niet genoeg en niet goed. Daar krijg je de nachtegalen zeker niet mee aan de gang en de mozambiquesijzen misschien. Maar dan wel heel driftig en met kans op problemen. Beter kun je minimaal meelwormen geven en meer diepvriespinkies en buffalo, desnoods ook diepvries.

Opmerking

Het gaat over bruinrug goudmussen hier....
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                              X