Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wevers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wevers

hoi,
    kunnen wevers ook in een gemegde voliere van tropische vogels?
    onze buurvrouw heeft er een zitten met een valkparkiet, een grasparkiet en een paar koppels zebravinken..
    en eten ze nog iets anders dan gewone vogels, en het gedrag?

gr.
    robin

kan

wevers kunnen in een gemengde voliere zitten hoor, het zijn niet van die opjagers, ze eten een gewone tropen mengeling, en voliere zaad. ze lusten buffalo`s en ook meelwormen. niet teveel hiervan geven, want dan word de man erg druk. en kan hij gaan jagen. geef ze maar wat kokosdraad en ze bouwen de mooiste nesten.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      wevers kunnen in een gemengde voliere zitten hoor, het zijn niet van die opjagers, ze eten een gewone tropen mengeling, en voliere zaad. ze lusten buffalo`s en ook meelwormen. niet teveel hiervan geven, want dan word de man erg druk. en kan hij gaan jagen. geef ze maar wat kokosdraad en ze bouwen de mooiste nesten.
      oke, ik dacht dat het echt van die bijzondere vogels zwaren die je bijna alleen maar in dierentuinen ziet..
      en wat zijn de prijzen ongeveer per koppel?
      gr.
      robin

Opmerking

niet zo duur

wevers zijn niet zo duur, plusminus 20 euro per stuk. het listige echter is om poppen te vinden. de meeste vogels die hier aangeboden worden is import, en buiten het seizoen kan je geen verschil zien tussen man en pop. een man in het broedseizoen is prachtig gekleurd, maar daar buiten zie je geen verschil met een pop. dus je koopt nog wel eens een paar mannen als je denkt een ko ppel te hebben. ik heb momenteel 7 napoleon wevers zitten en daarvan zijn er al 3 mannen, dat kan wel in een grote voliere, maar toch gaat er bij mij nog 1 uit. het zijn kolonie broeders dus met een aantal bij elkaar vinden ze wel leuk. er worden regelmatig grote aantallen aangeboden op internet, ik denk wildvang, maar wie ben ik ? maar met een beetje geduld is er wel aan te komen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
        X