Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De blauwgrijze roodstaartjes mogen beginnen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hoi Ted, erg mooi. Heb jij in die kastjes nog een gevlochten nest zitten of is het gewoon zo'n kanarienest met niks erin? Ik heb nl nog zo'n ding liggen maar had gedacht dat ze vooral zouden gaan bouwen in nestkastjes en die voorgeweven wevernesten. Wat jij hebt ziet er veel geliefder uit gezien de nesten erin

Opmerking

neen, meestal ligt daar niets meer in tenzij soms onderaan in nest wat kamillebloemjes met daarover een bruin nestmatje zoals die ook gebruikt worden bij kanarienesten, maar de mooiste nesten maken ze toch tussen twee dennentakken en daar hebben ze ook een mooie lange toegang, de meeste van mijn exoten verkiezen de dennetakken(grote cubavinken, edelzangers,doornastrildes, goudbuikjes, blauwfazantjes.........)In de broedkooien zet ik nu ook meer en meer een vertakt stuk dennetak en dit apprecieren ze toch duidelijk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ted
        neen, meestal ligt daar niets meer in tenzij soms onderaan in nest wat kamillebloemjes met daarover een bruin nestmatje zoals die ook gebruikt worden bij kanarienesten, maar de mooiste nesten maken ze toch tussen twee dennentakken en daar hebben ze ook een mooie lange toegang, de meeste van mijn exoten verkiezen de dennetakken(grote cubavinken, edelzangers,doornastrildes, goudbuikjes, blauwfazantjes.........)In de broedkooien zet ik nu ook meer en meer een vertakt stuk dennetak en dit apprecieren ze toch duidelijk.
        Daarmee bedoel je een levende tak die dan dood gaat of plastic? Want als de tak dood gaat dan liggen er toch overal naalden? Ik dacht er zelf aan een dood vertakt heidestruikje in de broedkooi te binden en daar wat plastic groen aan te maken. Zou dat wat zijn?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Haha, ik was al niet van plan te antwoorden want ik zie even niet waar dat iets mee te maken heeft. Hoi trouwens
          Ze doen het prima zoals je weet.
          Nou omdat je zelf niet eens weet wat je heb dacht ik dat het misschien interessant voor jouw was dat degene die rond die tijd een koppel aanbood op mp ze eerst alszijnde 2 mannen aan iemand anders heeft aangeboden!
          Vreemd dat je mijn vraag leest en niet even laat weten dat je daar niet op wil reageren of is dat ook te veel moeite!

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
            Nou omdat je zelf niet eens weet wat je heb dacht ik dat het misschien interessant voor jouw was dat degene die rond die tijd een koppel aanbood op mp ze eerst alszijnde 2 mannen aan iemand anders heeft aangeboden!
            Vreemd dat je mijn vraag leest en niet even laat weten dat je daar niet op wil reageren of is dat ook te veel moeite!

Opmerking

Het hoeft niet lullig te zijn, het kan ook zijn dat het om andere blauwgrijze gaat (al lijkt me dat aangezien ze bijna nooit aangeboden worden nogal stug ).
              Zelf zou ik het lullig vinden als je over een tijdje erachter zou komen dat het twee mannen zijn en ik deze info niet doorgegeven zou hebben.
              Ik wil dus ook totaal niet iemand in diskrediet brengen want ik ken de verkoper en koper niet eens!

Opmerking

Hoi J-T. Ik laat ze sowieso sexen uiteindelijk en voor nu was het zaak dat ik twee vogels had. heb je er twee dan kun je ruilen Ik heb ze gesext via deze site overigens en dat zou 100% werken. Zo kom ik tot de conclusie dat het een koppel is.

Dat naast het feit dat de pop kleiner is, minder zwart op de buik heeft en minder witte stippen heeft. Dus het totaalplaatje geeft me dit vermoeden. Als ik weer ga twijfelen laat ik ze sexen.

Opmerking

persoonlijkekweekkoppelkweken met deze vogeltjes.

Dit wilde ik even gezegd hebben, ik wens je veel succes met de kweek van deze vogeltjes, want ze zijn inderdaad prachtig!

Groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus
                    Als je dan twee vogeltjes koopt, of verkoopt, zorg er dan voor dat je
                    Hoi Serinus, ik qoute mezelf even.

Hoi J-T. Ik laat ze sowieso sexen uiteindelijk en voor nu was het zaak dat ik twee vogels had. heb je er twee dan kun je ruilen

Opmerking

Gister zag ik de blauwgrijze roodstaartjes baltsten en de man bekte ook een beetje met de pop. Vervolgens deden ze dansjes met de staartjes naar elkaar toe en dan buigingen maken en fluittoontjes. De man zong heel erg zacht. Ik denk dus dat ze in broedstemming komen.
                      Ik geef inmiddels bladluis en elke dag veel verse graszaden. Ook eivoer, pinkies en buffalo. Natuurlijk tropenzaad en trosgierst en elke dag een takje groen en een vers bad met schoon water. Meer dan afwachten kan ik nu niet doen. Ze zouden hierop zelf alles moeten kunnen zover ik kan inschatten
                      Ik heb inmiddels 350 euro uitgegeven aan dit koppeltje roodstaartjes
                      Mede door deze uitspraken en de verdere trent van het verhaal ging ik, (en ik denk de meeste lezers?) ervan uit, dat je in de veronderstelling was dat je een koppel, d.w.z. 1-1, Blauwgrijsroodstaartje had gekocht waarmee je wilde gaan kweken.

Groeten, Serinus.

Opmerking

Dat naast het feit dat de pop kleiner is, minder zwart op de buik heeft en minder witte stippen heeft. Dus het totaalplaatje geeft me dit vermoeden. Als ik weer ga twijfelen laat ik ze sexen.

In een oude Onze Vogels las ik dat de stippen geen geslachtskenmerk zijn. Mannen en poppen kunnen ze wel of niet hebben. Vogels met stippen worden doorgaans wel hoger gewaardeerd op tt's.
                        Wel leuk dat je ze hebt Marx. Ik vind het ook prachtige vogels. Voor mezelf vind ik de prijs te hoog; ook gezien het feit dat het nogal kwetsbare vogels zijn.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

Dat is ook zo. Zoals op de site van de geluiden staat kun je 100% sexen op geluid. Zolang ik geen nieuwe vogels kan vinden heeft het ook geen zin deze vogels te sexen op DNA. Dan is het wat het is. Ik zal pas paartjes kunnen maken als ik er nieuwe vogels bij gekocht heb. Ik ga nl eerst proberen een groepje te maken van vogels en daaruit paartjes te laten ontstaan. Dan zal ik de vogels meteen sexen. Net aangekochte vogels vangen en veren uittrekken durf ik niet ivm stress. Net aangekochte vogels waarvan ik vermoed dat het een paartje is een nestje geven durf ik wel. Dat lijkt me geen probleem. Deze twee vogels bouwden al samen een nest. Net als bij Ted kwamen er geen eieren. Ted heeft poppen en ook daar wordt niet gelegd en gebroed voorlopig.

Wat moet ik dan doen? Zolang ik twee ongesexte vogels heb geef ik ze een nest zodat ze zoals eerder een nest kunnen bouwen. Ik geef ze bladluis want daar is het seizoen naar. Als het twee mannen of twee poppen zijn dan maakt dat helemaal niet uit. Die dienen ook goed verzorgd te worden en een slaapnest te kunnen bouwen.

Ik vind dit maar een topic worden van kritiek, kritiek en meer kritiek. Ik zie zelf geen probleem en denk ik dat ik maar weer lekker prive mijn ding ga doen. Als ik nergens over na dacht hadden jullie gelijk. Aangezien ik prima weet waar ik mee bezig ben en me eigenlijk non-stop moet verantwoorden voor wat ik doe en kies hier verpest dat voor mij een beetje het plezier van de topic.

Dus ik laat als ik mijn groepje heb en de vogels DNA-gesext heb wel weer een keer weten hoe het ermee staat.

Groetjes

Opmerking

Jongens, die vogels zitten hier net een week. Mogen ze even tot rust komen voor ik ze veren uit ga trekken? Zoals al vanaf de eerste postings vermeld, natuurlijk laat ik ze DNA sexen. Waar staat dat ik dat niet ga doen?

Maar kom op he. Blijven hameren op iets terwijl ik die beestjes net een paar dagen heb. Ik wordt er echt moe van hoor.

En Winterkoning, nogmaals, mij is nooit gezegd dat dit een koppel was. Dat heb ik echt al tig keer gezegd. Waarom heeft het geen zin om iets te zeggen? Ik zeg al vanaf het begin dat ze gesext worden, ik zeg al vanaf het begin dat ik niet weet of het een koppel is en zo zijn ze me ook niet verkocht. Ik zeg al vanaf het begin dat ik er mee wil kweken. En wat krijg ik? 4 pagina's met dezelfde herhalende kritiek die totaal onterecht is.

Waarom moet ik binnen 14 dagen DNA hebben? Ik heb geen mogelijkheid nu iets te ruilen of te kopen dus ik dacht doe het pas als de vogels relexed zijn.

Maargoed, nogmaals, het heeft geen enkele zin voor mij om hier iets te zeggen want het wordt niet gelezen

Opmerking

Hallo Marx,

Ik vind dit maar een topic worden van kritiek, kritiek en meer kritiek.
                              Ik kan alleen maar voor mezelf praten natuurlijk; maar ik geef mijn mening
                              Dit wilde ik even gezegd hebben, ik wens je veel succes met de kweek van deze vogeltjes, want ze zijn inderdaad prachtig!

Groeten, Serinus.
                              Het zijn jou, vogels, jij hebt er voor betaald, dus je mag er mee doen wat je wilt.
                              Soms, echter, zie je door de mening van een ander een bepaald onderwerp in een ander perspectief.

"No hard feelings"?.......

Groeten, Serinus.

Opmerking

Dus dit is allemaal nodig omdat ik niet na 1 dag maar na 14 dagen DNA trek? Ik moest even wachten op de zakjes en om nu bij een ander in de kweekruimte veertjes te gaan trekken? Verder heb ik ze niet in handen gehad overigens daarna. Nou, nou, gelukkig is er nog ruimte voor iemands eigen ideen ergens over....not Ik zal volgende keer eerst even aan de heren vragen wat ik precies moet doen en in welke volgorde als ik een vogeltje ga kopen Ik zal een steriele pincet meenemen en op voorhand al zakjes voor DNA bestellen. Wel zo handig want stel dat je ineens beslist om een aankoop te doen.

Ik ben blij dat ik in ieder geval alles verkeerd doe en alles verkeerd opvat. Van de meeuwen wat nergens op sloeg en wat not done was tot het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en het niet willen laten weten van WIE ik die vogels nu heb en op welke datum en niet op dag 1 maar op dag 14 DNA trekken. Tjees.....mannen. Hoe voorkom je dat iemand hier nog iets schrijft? Ik vind het persoonlijk enorm muggenziften maar dat zal wel aan mij liggen weer.

Nogmaals, jullie horen het wel als ik jongen heb of niet.

Opmerking

Working...
                                X