jou, vogels, jij hebt er
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
De blauwgrijze roodstaartjes mogen beginnen.
Collapse
X
-
Nee, dat was tegen mij. Lijkt me duidelijk toch? Verder probeer ik het er steeds bij te laten maar ik zou het ook op prijs stellen mij dan geen klein kind te noemen. Wat heeft dat voor zin? Het draait merk ik toch al weer op het oude liedje uit. Blijkbaar niet te voorkomen. Jammer.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Waar heb ik dat eerder gehoord?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marx
Ik ben blij dat ik in ieder geval alles verkeerd doe en alles verkeerd opvat. Van de meeuwen wat nergens op sloeg en wat not done was tot het voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en het niet willen laten weten van WIE ik die vogels nu heb en op welke datum en niet op dag 1 maar op dag 14 DNA trekken. Tjees.....mannen. Hoe voorkom je dat iemand hier nog iets schrijft? Ik vind het persoonlijk enorm muggenziften maar dat zal wel aan mij liggen weer.
Wat ben jij een simpel figuur zeg in je reacties!
Als ik iets doe en ik maak onbewust fouten of ik doe iets wat ik beter anders had kunnen doen dan ben ik blij als ik daar op gewezen wordt. Misschien doe ik er nu niet direct iets mee maar in de toekomst kan het nog vanpas komen.
Even als voorbeeld voor het geval je het niet snapt of wil begrijpen:
Ik heb mijn tuin opgeknapt en was best trots op het resultaat (heb totaal geen ervaring met het leggen van stenen, opsluitbanden e.d.). Toen ik later vertelde aan mijn vader hoe ik e.e.a. gedaan had verklaarde hij me voor gek en zei hij dat ik het stom gedaan had. Hij had als iemand die tientallen tuinen aangelegd heeft een andere en betere werkwijze. Als ik het vantevoren aan hem gevraagd had zou dat me heel wat zweetdruppels bespaard hebben.
Had ik dan kwaad moeten worden op mijn vader omdat hij mij voor gek verklaarde?
Nee natuurlijk niet, ik kon daar weer van leren en doe het de volgende keer op zijn manier.
Voel je niet aangevallen maar zie het als tips / nuttige info (voor een volgende keer)!
Als je weet wat je heb aan blauwgrijze roodstaartjes kan ik je misschien wel helpen. Ik krijg er binnenkort zowiezo nog een aantal en zit nog op een bericht te wachten van iemand die er nog op wilde ruimen (ongeringde natuurbroed uit buitenvoliere). Het duurt nog wel even want ik heb ze nog niet en ik moet ze ook nog laten sexen.
Opmerking
-
Is het eigenlijk nog wel normaal hoe vaak iemand hier beledigd mag worden? Van klein kind tot simpel figuur aan toe?
Ik begrijp niet waarom jullie niet zien dat je zo niet iemand kan behandelen die hier enthousiast iets komt vertellen. De manier waarop iets gebracht wordt is schijnbaar ook een kunst. Alsof ik niks wil leren? Lees de topics over de mozambiquesijzen en nachtegalen eens. Nee hier was echt alles mis. Nou, ik zeg dat ik ze laat sexen, wel meeuwen bij wil kopen als dat moet en ga zo door. Nee, dat is niet genoeg. Weer moet er dan doorgegaan worden. Meeuwen wel doen, meeuwen not done. Zo kan je nooit iedereen tevreden houden en wordt alles een discussie. Met meeuwen is het niet goed, met twee meeuwen is het te weinig etc etc. Als ik ze ga sexen en meeuwen bijkoop is het toch goed? Tenminste, voor een paar mensen want anderen zijn weer tegen meeuwen. Moet ik eerst sorry zeggen voor AL mijn fouten?
Vervolgens wordt degene die ze mij verkoopt als misschien bedrieger neergezet. Heel leuk allemaal maar dat kan toch zeker wel prive? Ik ben niet vies van info. Diegene leest dit gewoon mee. Vandaar dat ik wat discretie wel op prijs stel en niet wilde antwoorden op vragen als wanneer heb je ze gekocht? Prive prima maar niet op internet.
Verder betreft het overigens 1 geruilde ongesexte vogel. Het WAREN twee mannen tot de ruil. Nu zijn het een man en een ongesexte vogel waarschijnlijk pop. Dat had ik best willen vertellen in een mailtje
Opmerking
-
Waar ik aan moet denken als ik dit alles zo lees: aan mijn dochtertje!
dochtertje: papa wil je samen met mij iets bouwen van duplo?
ik: ja natuurlijk, wat gaan we maken?
dochtertje: een stal
Vervolgens bij elk blokje, paardje, schaapje enz enz wat ik wil neerzetten:
Neeee papa die moet niet daar die moet hier!!!!
Oftewel: ik (er) wordt gevraagd om te helpen maar alles wat ik doe (er gedaan wordt) is niet goed.
Maar ik kom ook weer terug op een klein kind zie ik nu het getypt heb! Bijvoorbaat excuus voor het geval dat jij je daar aan stoort!
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarxVervolgens wordt degene die ze mij verkoopt als bedrieger neergezet. Heel leuk allemaal maar dat kan toch zeker wel prive? Ik ben niet vies van info. Diegene leest dit gewoon mee. Vandaar dat ik wat discretie wel op prijs stel en niet wilde antwoorden op vragen als wanneer heb je ze gekocht. Prive prima maar niet op internet.
Verder betreft het overigens 1 geruilde ongesexte vogel. Het WAREN twee mannen tot de ruil. Nu zijn het een man en een ongesexte vogel waarschijnlijk pop. Dat had ik best willen vertellen in een mailtje
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door J-TWaar ik aan moet denken als ik dit alles zo lees: aan mijn dochtertje!
dochtertje: papa wil je samen met mij iets bouwen van duplo?
ik: ja natuurlijk, wat gaan we maken?
dochtertje: een stal
Vervolgens bij elk blokje, paardje, schaapje enz enz wat ik wil neerzetten:
Neeee papa die moet niet daar die moet hier!!!!
Oftewel: ik (er) wordt gevraagd om te helpen maar alles wat ik doe (er gedaan wordt) is niet goed.
Maar ik kom ook weer terug op een klein kind zie ik nu het getypt heb! Bijvoorbaat excuus voor het geval dat jij je daar aan stoort!
Oh sorry, nu kom ik ook op een klein kind uit.
Zullen we zo verder gaan met praten? Of hou je het net als ik liever een beetje volwassen en respectvol? Ik laat me niet op deze manier neerzetten door iemand die me helemaal niet kent. Waarom reageer jij eigenlijk zo? Omdat ik niet genoeg meeuwen had gekocht in jouw ogen? Omdat ik niet goed genoeg naar je luister? Of moet ik geen meeuwen kopen en naar andere mensen luisteren? Snap je waar ik heen wil?
Opmerking
-
Het lijkt Den Haag wel zo, alle politieke partijen die ongeveer hetzelfde willen maar daar heel lang over kunnen kibbelen zodat er niets gebeurt.
Luister naar deze wijze man: heren... laten we het weer over vogeltjes gaan hebben!
(Is het erg als het stiekem wel een beetje vermakelijk is? )Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Hahahahahaa niet erg hoor
Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
(Is het erg als het stiekem wel een beetje vermakelijk is? )
Ik ben even een keertje niet op het cafe.
Dan lees ik deze topic en de tranen van het lachen lopen me over de wangen. hahahahahahahahahahahahahaha
Geweldig dit en nu doe ik een keertje niet mee hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahaha
Best een keertje leuk hoor vanaf de zijlijn.
Ook dit hoort bij "mijn" vogelcafe hahaha
Ps verder wel een leuke topic.mvg Gerard 6
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door MarxIk heb inmiddels 350 euro uitgegeven aan dit koppeltje roodstaartjes de broedkooien en het voer
Opmerking
-
even een antwoord op eerder gestelde vraag, dennentakken worden inderdaad na enige tijd dor en er vallen soms naalden af bij aanraking maar dat stoort hen totaal niet.Toen ik gisteren foto's wou nemen telde ik er aanvankelijk maar 5, na verstrekken badwater en groenwater was de zesde erook. Vandaaf verder geobserveerd en het is duidelijk, er is er eentje aan het broeden maar aan nestcontrole en dergelijke waag ik mij niet dit eerste nest.Ik geef hen verder groenvoer, bladluis, trosgierst, halfrijpe wilde graszaden... en pinkies maar deze raken ze niet aan, de buffalowormen wel.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door tedeven een antwoord op eerder gestelde vraag, dennentakken worden inderdaad na enige tijd dor en er vallen soms naalden af bij aanraking maar dat stoort hen totaal niet.Toen ik gisteren foto's wou nemen telde ik er aanvankelijk maar 5, na verstrekken badwater en groenwater was de zesde erook. Vandaaf verder geobserveerd en het is duidelijk, er is er eentje aan het broeden maar aan nestcontrole en dergelijke waag ik mij niet dit eerste nest.Ik geef hen verder groenvoer, bladluis, trosgierst, halfrijpe wilde graszaden... en pinkies maar deze raken ze niet aan, de buffalowormen wel.
Wat grappig is is dat ze bij mij wel pinkies eten maar geen of weinig buffalo. Verder lijkt me je voer prima. Bij mij eten ze geen groenvoer. Heb nu appel, muur en paardenbloem gegeven maar ze raken het niet aan.
Zijn jouw vogels allemaal gesext? Weet je precies wie welk geslacht heeft? Ik ben nl wel benieuwd of ze afwisselend broeden of alleen de pop. Leer ik weer van en dan kan ik vergelijken.
Ik heb ze inmiddels een heidestruikje gegeven met wortels en daarin een kanariemandje. Ze waarderen het duidelijk meer als de nestkastjes waar ze niet naar om keken. Nu hupsen ze graag en veel door de takjes. Ze slapen inmiddels in zo'n nep wevernest want daar ligt poep in zag ik vanmorgen.
Ze bouwen bij jou met gras zie ik toch? Dan ga ik snel gras drogen zodat ze een slaapnest kunnen bouwen. Als ze dan gesext zijn zet ik de mooiste 2 bij elkaar als ik er nog wat op de kop kan tikken
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking