Mededeling

Collapse
No announcement yet.

edelzangers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• edelzangers

Hallo ,
    Heb een vraag over de huisvesting van edelzangers .
    Heb er 5 , 1 koppel zit in een broedkooi en de 3 eitjes zijn net uitgekomen .
    Een ander koppel in een andere broedkooi hebben wel een nest gemaakt maar geen eieren , ze doen wel erg lief tegen elkaar .
    De 5de zit in een kooi van 1 meter hoog 1 meter lang en 70 cm diep , met 6 jonge timbrado's .

Bij het vormen van koppels was er flink oorlog , nu mijn vraag , kan ik na het broeden alle edelzangers bij elkaar in de beschreven grote kooi zetten of komt er dan weer oorlog ?

Mvg. Hans

Een vriend van me kweekt ze en houdt mannen en poppen gescheiden buiten het broedseizoen, dat gaat al een paar jaar bijzonder succesvol.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Maar als ik ze niet ga scheiden komt er dan oorlog ?
      Hans

Opmerking

Hallo,

hansscheer;
        Maar als ik ze niet ga scheiden komt er dan oorlog ?
        Uitzonderingen bevestigen de regel(!), maar ik denk dat dat vragen om moeilijkheden is.
        Als je na het broedseizoen alle edelzangers samen wilt huisvesten, kun je dit beter doen in een flinke vlucht.

Groeten, Serinus.
        The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Ik zou ze niet samen zetten. Zoals je zelf al zegt gaf het vormen van de koppels al oorlog. Bij Edelzangers is ook niet te zeggen wanneer de dieren in broedstemming komen omdat ze niet zoals kanaries op daglengte reageren. Dus voor je het weet wordt een man of pop broedrijp en pakt meteen de andere die je dan met kapotte kopjes van de grond kan rapen. ik zelf zet mijn Mozambiquesijzen ook niet in een groep. Nooit. Ik heb dus de nesten apart, ongekoppelde vogel apart en het basis broedkoppel apart. Voor het volgend jaar selecteer ik met welke vogels ik door wil gaan en die laat ik als koppel bij elkaar. De rest wordt verkocht zodat ik ook de ruimte heb om ze apart te houden

Opmerking

Dank voor de antwoorden
            Hans

Opmerking

Working...
            X