Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge bichenows!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge bichenows!!

Ik heb een nest met 5 eieren en nu zijn er 2 uitgekomen waarvan er vanavond 1 dood op de grond lag en de andere half dood in het nest zit
    Ze hadden beiden geen goed gevulde krop. Hoe kan dit komen? Nog nooit eerder meegemakt dat bichenows zo deden. Het is wel hun eerste nestje, kan dat uitmaken??

Ik heb geen bichenows maar dit heb je vaak bij jonge vogels.Het is hun eerste nest en kan natuurlijk dat ze nog niet weten hoe het moet.Meestal de tweede nest brengen ze wel zonder problemen groot.Het kan ook dat ze te veel dierlijke eiwiten krijgen en dus de man erg driftig wordt.Hij gooit de jongen uit het nest om op nieuw te kunnen paaren.
    Maar waarschijnlijk zijn er mensen op het forum die meer over bichenows weten.
    Succes.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Hallo,

Ik heb wel Bichenows en dit is voor mij heel herkenbaar.
      Verleden jaar zelfde problemen gehad met een jong koppel. Eerste nest werden de jonge zonder pardon uit het nest geworpen. Daarna nog een 2-tal nesten gekweekt, ging dus wel goed na het eerste nest. Dit jaar met een collega kweker een aantal jonge vogels geruild om onverwand te maken. Ook nu wederom bij het eerste nest dodo jonge, deze bleven wel iggen maar werden niet gevoerd. Nu zitten ze weer op eitjes. Blijft nog even afwachten maar waarschijnlijk zal het bij jouw ook beter gaan. Wat ik je wel wil adviseren ( weet niet of het van toepassing is...) Maar mijn Bichenows zijn vrij gevoelig voor levebnd voer. Ik voer daarom ook geen levend voer tijdens de broedperiode, enkel als de jongen enkele dagen oud zijn.

Opmerking

Opmerking

Working...
        X