Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ceresamadine pikt .....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• ceresamadine pikt .....

ik heb hier sinds een paar dagen een koppel ceresamadines zitten.
    nu pikt het popje vaak tussen haar veren .

nu mijn vraag heeft deze pop ergens last van?
    zoja wat kan ik er tegen doen?
    nieuwe website

pikken

Hallo,

Dat de vogel in zijn veren loopt te pikken kan duiden op veder mijt.
    Je kan dit zien door de vogel in de hand te nemen.
    en zijn vleugel uit te trekken (voorzichtig niet uit het lijf) en voor het licht houden.
    Als je in de vleugelpennen kleine grijze diertjes ziet is het mijt je kan ook de vogel opblazen en kijken of je beestjes ziet.
    Geef de vogel wat badwater met badzoud voor vogels dit is goed spul bvb van Quiko.

Mvgr Henk

Opmerking

oke ga ik dat van de week even halen.
      heb knoflook in het water zowel drink als badwater.
      of heeft dit geen ut voor iets . vind zelf dat het wat minder aan het worden is.
      nieuwe website

Opmerking

nou ik heb wat badzout gevonden na lang zoeken . nu alleen bij thuis komst kom ik erachter dat het voor duiven is. kan dit kwaad ?

er staat namelijk op 1 eetlepel op 10 liter water . nu gebruik ik geen 10 liter badwater. versoepelt de pluimen,bevordert de donsuitval,maakt de huid gezond zonder enige nadelige invloed. (had ook eerst zelf moeten lezen voor ik het meenam maar had een beetje haast)

als dit geen kwaad kan hoeveel zou ik dan op een liter water moeten gebruiken ( dacht zelf aan een mespuntje als het geen kwaad kan)?

is dit schadelijk als ze het drinken? ze drinken namelijk ook wel eens uit het badwater natuurlijk. ik denk zelf dat het geen kwaad kan maar vraag het tocgh maar even voor de zekerheid.
        nieuwe website

Opmerking

even dit topic omhoog gehaald .

me schoonvader heeft denk ik last van vedermijt bij zijn kanaries. tenminste ik zag wat kleine beestjes lopen toen ik even in de veren blies.

nu heb ik hem het badzout mee gegeven . is het schadelijk dat ze ook drinken van dit water want baden deden ze niet toen ik daar was en op een afstandje in de stoel zat te kijken.
          nieuwe website

Opmerking

Kan volgens mij geen kwaad.
            Ik gebruik al duivenbadzout sinds maart dit jaar en alle vogels leven nog.
            Sterker als ik nu een bad geef zonder badzout willen ze er haast niet eens in.
            Ik doe een half theelepeltje/mespuntje badzout per liter water.
            Daarbij als het schadelijk zou zijn om te drinken zouden ze het niet als badzout voor vogels uitgeven, denk ik

Gr Kornelis

Opmerking

Working...
            X