Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppel mozambique

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Koppel mozambique

Nu ben ik gistere een koppel mozambiques gaan hale omdat deze mooi zingen, maar ik heb er al heel wat tijd naar zitten kijken/horen en hoor maar 1 soort geluid uit beide vogels. Nu vroeg ik me af of het niet beide popjes zouden kunnen zijn. Ik dacht dat je dat aan de parelketting kon zien, en heb dan maar wat fotos genomen. De kweker zei wel dat ze nog maar pas op kleur zijn gekomen, endat het import is .
    pop:

Man:

Fotos waren te groot voor op het forum.
    Groetjes

Denk niet dat de kweker import heeft Dat zal wel de handelaar zijn geweest dan.
    De pop ziet er goed uit en dat is een pop verwacht ik. De andere vogel lijkt mij een man maar hij zit er wat vreemd bij en is dof geel op de foto. Durf daar niet echt uitspraken over te doen. Bij mij heeft het maanden geduurd eer de man zijn eerste noot zong dus dat ze na gister niet willen zingen en alleen roepen is niet echt vreemd te noemen.

Heerlijk die ruimte zeg.
    Wel jammer dat je niet voor nakweek bent gegaan waarvan wel iets te zeggen is. Een geringd koppel bij een kweker vandaan had je deze onzekerheid niet gegeven en nakweek is meestal ook wat kalmer en gezonder.

Opmerking

De kweker zei wel dat ze nog maar pas op kleur zijn gekomen, endat het import is.
      Import van deze soort is verboden, rare kweker...
      Zo te zien wel een koppel, geduld en je zal ze wel gaan horen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Ik denk dat ik de man heb horen zingen, dus ik denk dat dat wel in orde is. Ik had inderdaad liever nakweek gehad, maar hier in belgie is dat blijkbaar niet zo makkelijk te krijgen. Ik zoek nog achter een koppel nachtegalen en rode kardinalen, maar die zijn op dit moment nergens te vinden...
        Groetjes,Ben

Opmerking

Je kan beter wachten tot na het broedseizoen. Anders zitten er hier in NL wel wat koppels geringd en van 08 overigens. Kijk maar eens op marktplaats.nl

Opmerking

Pop is idd, een aardig beestje, de man is een beetje mat,dof en doorgezakt.

Maar de ruimte en het zonlicht doet wonderen, dus geduld.

Geef ze maar vast een paar buffalootjes want het lijkt erop dat ze nog iets missen.

Import bestaat niet op dit moment van mozambiquesijzen dus is het waarschijnlijk toch "oude" Import en dan heb je vogels van als je mazzel hebt 2005.

Maar daar is niks mis mee, heb net zo'n oud koppel verkocht en die deden het nog prima, Mozambiquen worden heel oud.

Jammer in heb nog genoeg nakweek geringd in de aanbieding(MP), maar Belgie is natuurlijk niet naast de deur.

Succes ermee, groeten Michael.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Mijn koppel is ook minstens een paar jaar oud (en waarschijnlijk import) en die hebben nu 3 jongen liggen waar ze voortreffelijk voor zorgen. Maar ik zou toch liever nakweek hebben. Ik heb mijn pop voor een paar euro meegenomen bij iemand uit de voliere die haar al jaren had en de man uit iemands woonkamer uit een zangkooitje waar hij al meerdere jaren in zat. Zijn pop was al 2 jaar dood zei die vrouw. Het was dus een soort "help de mozambiquesijsen" projectje. Ze zijn in ieder geval erg dankbaar door me meteen 3 jongen te geven. Moet me sterk vergissen of er volgen er meer en als ze zo doorgaan denk ik dat ze wel 9 jongen gaan grootbrengen dit jaar

Opmerking

Hallo,

Populier;
                Import bestaat niet op dit moment van mozambiquesijzen
                euhm.....legale import bestaat i.d.d. niet, maar er komen toch wel enkele soorten binnen hoor.
                Vraag me niet welke soorten allemaal, maar van de Serinus-soorten in ieder geval zo af en toe wat Mozambiquesijzen, Edelzangers en Reichenowedelzangers (beter bekend als Geelstuitedelzangers).
                Dus het kunnen best wel ingevoerde vogels zijn, dit koppel.

Groeten, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Import

Bedankt voor de aanvulling Serinus,ik wist dat ik me op glad ijs bevond met deze uitspraak.

Groeten Michael.
                  Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                    Mijn koppel is ook minstens een paar jaar oud (en waarschijnlijk import) en die hebben nu 3 jongen liggen waar ze voortreffelijk voor zorgen. Maar ik zou toch liever nakweek hebben. Ik heb mijn pop voor een paar euro meegenomen bij iemand uit de voliere die haar al jaren had en de man uit iemands woonkamer uit een zangkooitje waar hij al meerdere jaren in zat. Zijn pop was al 2 jaar dood zei die vrouw. Het was dus een soort "help de mozambiquesijsen" projectje. Ze zijn in ieder geval erg dankbaar door me meteen 3 jongen te geven. Moet me sterk vergissen of er volgen er meer en als ze zo doorgaan denk ik dat ze wel 9 jongen gaan grootbrengen dit jaar

Opmerking

Working...
                    X