Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse roodmussen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mexicaanse roodmussen

heb hier een (koppel) mexicaanse roodmussen zitten, mannetje is een geweldige goede zanger.
    de pop ziet er ook hardstikke mooi uit.

maar nu heb ik ze al een tijdje(ca. 2maanden) met goed voer, nestje-(materiaal) etc etc.
    en er gebeurt totaal niks in de richting van broeden ze hebben totaal geen omkijken naar het nest etc.

als ik ze los bij elkaar laat wordt er soms zo nu en dan zelfs gevochten.

dan begin ik mezelf een paar dingen af te vragen, is het soms een kwestie van wachten tot ze er klaar voor zijn?

is er mischien al gebroed met de pop die ik heb gekocht?
    is de pop mischien iets anders dan mij verkocht is?, denk aan bijv. een bastaard of een jonge vogel?

wie heeft er ervaring met deze vogels? en weet mischien wat er nu aan de hand is?
    my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

Voor veel van deze vragen zul je een foto moeten maken. Niemand kan je zeggen of je pop een bastaard is zonder haar te zien. Het kan best zijn dat er inderdaad al mee gebroed is als in vroegbroed in de schuur met kunstlicht. Maar het kan ook zijn dat het nog niet klikt, ze niet in topconditie zijn of dat ze inderdaad helemaal geen roodmus is. Of misschien wel geen pop maar een jong mannetje? Alles kan dus ik ben benieuwd naar de foto's

Opmerking

ik heb iets anders geprobeert: ik heb (kunst) bladeren voor het nest gehangen de pop ziet er voor mijn doen uit als een echte pop.
      de man zingt heel erg veel en de pop reageert er nu goed op met terug roepen en af en toe een beetje zingend brabbelen ze lijken een beetje opgewonden van elkaar, de pop begint nu vooral veel aan de rand van het nest te gaan zitten en aan het nest te plukken zo nu en dan zit ze er wel eens in.

ik wil ze het liefst even met rust laten en de rust nog niet verpesten dus ik ga even wachten met foto's maken. als er over een weekje geen vooruitgang meer inzit ga ik wat mooie fototjes plaatsen (of er met de pop al gebroed is kan je natuurlijk nooit weten als je een vogel koopt waarvan men zegt van niet kan je natuurlijk alleen op het beste hopen)
      alvast bedankt voor de reacties
      my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

Opmerking

Een foto van de pop zou wel heel mooi wezen want zoals Marc zegt kan het net zo goed een jonge man wezen die nog niet op kleur is.
        Van welk jaar is de pop en is de pop ook geringd. Als ze geringd is kun je kweker toch vragen of ze heeft gebroed. Want volgens mij noteer je dat allemaal als je kweekt toch?? Welke vogel op wat voor nest, hoeveelheid eieren noem het maar op dus daarvan kan alleen de kweker van deze vogel je duidelijkheid verschaffen. Tja als deze kweker geen verslagen maakt heb je weinig zekerheid.
        Ik vind het persoonlijk wel laat voor Roodmussen dat ze nog niet bezig zijn.
        (zijn toch erg gemakkelijke vogels en snel broed klaar)

Nogmaals een foto zou zoveel meer duidelijk maken. Vooral van der borst en de rug.
        mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
        X