Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse roodmussen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Mexicaanse roodmussen

heb hier een (koppel) mexicaanse roodmussen zitten, mannetje is een geweldige goede zanger.
    de pop ziet er ook hardstikke mooi uit.
    maar nu heb ik ze al een tijdje(ca. 2maanden) met goed voer, nestje-(materiaal) etc etc.
    en er gebeurt totaal niks in de richting van broeden ze hebben totaal geen omkijken naar het nest etc.
    als ik ze los bij elkaar laat wordt er soms zo nu en dan zelfs gevochten.
    dan begin ik mezelf een paar dingen af te vragen, is het soms een kwestie van wachten tot ze er klaar voor zijn?
    is er mischien al gebroed met de pop die ik heb gekocht?
    is de pop mischien iets anders dan mij verkocht is?, denk aan bijv. een bastaard of een jonge vogel?
    wie heeft er ervaring met deze vogels? en weet mischien wat er nu aan de hand is?
    my birds(twa's etc.): http://www.youtube.com/watch?v=C85HO15nawY

Ik kweek met Mex. Roodmussen en in het begin als ik een man en pop in de broedkooi zet, 80x50x40, is het altijd ff vechten met elkaar, maar dat is na een paar uren over.

Het kweken met deze vogel is niet echt moeilijk, kweek zelf mutatie's en heb dit jaar 4 koppels opgezet, de eerste ronde geeft me 12 jongen, waarvan 9 mutanten, het kan beter, maar bij mij is meestal de 1ste ronde niet al te best, moet het van de 2de ronde hebben, er zitten nu 2 koppels op 5 bevruchte eieren, dus maar weer afwachten.

Advies: geduld hebben, gewoon bij elkaar laten, het moet vanzelf komen.

Opmerking

Working...
    X