Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauwkop fazantjes uit het nest ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik wil nog even zeggen dat ik het wel met zourky eens ben Lambert.

Het is allemaal heel leuk dat jij zoveel ervaring hebt met verschillende soorten vogels. Maar ik heb tot nu toe nog weinig positieve berichten van je gelezen.

En ik blijf bij mijn mening, als je een vraag niet zinnig of goed vindt. Reageer er dan niet op! Hier wordt het forum niet leuker van.

Opmerking

Hallo Richard,

Verhalen zijn ook leuk om te lezen, zeker over kraaiachtigen.

Alleen wilde ik je zo snel mogelijk helpen en een oorzaak te zoeken voor je probleem met de blauwfazantjes.

En het leek mij dan dat je de zaak niet helemaal serieus nam.

Ben zelf ook bezig met de kweek van blauwfazantjes, 3 koppels, 1 koppel buiten en 2 koppels binnen in dezelfde formaat kooien zoals jij aangaf.

Dat koppel buiten heb ik alle vertrouwen, verleden jaar 4 jongen.

Maar de koppels binnen wordt toch een ander verhaal.

Sommige zeggen dat je fruitvliegen moet voeren om het jacht instinct op te wekken, wat ze buiten wel hebben omdat ze daar zelf insecten kunnen vangen.

Andere zeggen weer rode muggenlarve en watervlooien (voor aqauriumvissen). Enz,enz.

Ben dus ook erg benieuwd hoe andere het doen met de binnenkweek van deze diertjes.

Hopelijk in de toekomst gaat het beter met je nestjes.

Succes en de groeten.

Michael.
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik kweek de blauwfazantjes in kooien van 100 bij 50 bij 50 welke door het gebruik van takken genoeg schuilmogelijkheden heeft. levend voer bestaat uit buffullowormpjes en fruitvliegen als er jongen zijn krijgen ze GEEN buffulloos meer en ga dan over op geknipte meelwormen.
        Voer tevens droog eivoer van quiko en gaat redelijk 1 ronde 2 koppels 10 jongen

Opmerking

Working...
        X