Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paar practische vragen over mijn mozambiquesijs-jongen. Wie helpt me?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Het rare is ook nog dat dit een heel oud en onervaren koppel is. De pop zou een man zijn en zat al jaren voor de "zang" in een buitenvoliere. Met alleen heel veel kanaries. De man was een huiskamervogel die voor de fluit in een zangkooitje zat en waarvan de pop al 2 jaar dood was oid. Allebei dus echt ouder en leeftijd onbekend. Oude import?

Pats, dan gaan ze en dan gaan ze ook Ik ben er wel blij mee. Deels zijn het ook mijn goede zorgen denk ik dan maar. Ik heb alles voor ze gedaan en op alles gelet en dan weer aanpassingen gedaan. Volgens mij helpt dat ook mee

Opmerking

http://i38.photobucket.com/albums/e1...eg_web1162.jpg
      The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Wauw! Die zien er goed uit. Mijne zijn veel jonger maar worden ook al goed geel. Ik zie een enorm verschil in geelheid tussen nest 1 en 2 zoals ik ze voor het gemak maar noem. Mijn huidige nest zit ook al weer lichtjes in de veren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Serinus

Hello Serinus,

Your photos ...they are Serinus mozambicus granti? They eat more live food that other subespecies???

Regards
          Africanserin
          I do not speak Dutch

Opmerking

Hello,

AfricanSerin;
            Your photos ...they are Serinus mozambicus granti?
            No in fact these birds on the photo, they are only 75% granti.....
            Their father is 100% granti, their mother only 50% (I guess) granti.
            Like I have told you, I cannot get any 100% granti female to breed into my birds.....
            And I have travelled severall hundreds of kilometers when there was an advertisement that said; "female Serinus mozambicus granti for sale".
            First I used to call by telephone and ask some questions to ensure if it would be a granti.
            Mostly people ensured me their birds where 100% granti.
            But when I get there, only halfbred, tops......
            (Mostly it can be seen by the little bit of dots around their neck, when you look closely you can see that also on the picture, it's a young female......)
            After severall of those disapointments, I gave up hope to ever find that subspecies, pure bred......
            Such a pitty.......

They eat more live food that other subspecies???
            no I can't say they eat more life food.
            All my Serin species like to catch those flies and flying ants and other "little flies".
            If one starts with it, the other birds follow soon enough.

Greetings, Serinus.

Opmerking

Hallo,

Hoe staat het er op dit moment voor met je Mozambiquesijzen, Marx.
              Hoe gaat het met de jongen van dit jaar, en met je ouderkoppel(s)?
              Wat zijn de plannen voor de komende tijd vwb de Mozambiquesijzen?

Groeten, Serinus.

Opmerking

Hoi Serinus, de stand is 11 jongen op stok en een nest waar weer eieren in komen. De nieuwe vogels lijken ook broeds te worden. Dus geen enkel jong verspeeld gelukkig. De gele man heeft sinds gisteren een oude ervaren pop. Dat klikt wel want hij laat haar met rust. Ik denk dat de zomer-broed meteen overgaat in de winter-broed door de nieuwe koppels. Dat hele jaar broeden vind ik erg leuk aan deze soort.

Opmerking

Opmerking

Hoi Serinus, even alleen internet op de telefoon dus teveel moeite om veel te posten. En lekker schilderen natuurlijk.
                    De oude pop zit weer op 3 eieren. Ik wil echt dat ze stoppen maar ik had alles weggehaald en ze ging dan bij de jongen leggen en ze uit het nest werken. Dus toch maar weer een nest opgehangen voor nest 5!?!
                    Ik hoop dat ze hierna wel stoppen hoewel ze er nog prachtig en vitaal bijzitten. De nieuwe pop sleept en er wordt flink gebaltst. Ivm agressie heb ik bij dat koppel wel de insecten weggelaten uit het menu. Nu maar hopen dat ze nog een gele geven. De gele en zijn pop zijn goede maatjes en geven geen enkel probleem itt zijn ouders. Het gaat hier dus heel lekker. Bomvol mozambiquesijzen. Paar verkocht maar nog totaal 14 stuks hier haha. Mijn ek is net als de ouders heerlijk kalm.

Opmerking

Working...
                    X