Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lawrencesijs(carduelis lawrencei)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Lawrencesijs(carduelis lawrencei)

Zomaar nieuwsgierig,wordt deze vogel ook in nederland of duitsland/belgie gekweekt/gehouden?
    Een paar prachtige foto's op deze site:www.bobsteelephoto.com/Species/lago.html.
    Ik heb hem vroeger eigenlijk ook nooit bij importeurs gezien(of niet goed gekeken )
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

yep

pas geleden (1/2 jaar of zo) was er nog een amsterdammer die er mee adverteerde (vermoed een "importeerder")

en als het goed is ,dan zit er nog een koppel in Naaldwijk en dat was dan ook de koper bij de man in amsterdam .
    kan er naast zitten maar denk het niet.

een echt goede kweker ervan zit in Denemarken.
    heeft ook een site waarop de kweek er
    van gemeld/beschreven wordt ,maar ben naam kwijt,is die man die ook geregeld vogels te koop vraagt op vogelmarktplaats (als ik me niet vergist)
    mvg

ps: het moge jouw wel duidelijk zijn dat we toch wel met een vrij zeldzame soort te maken hebben binnen de avi-cultuur.

Opmerking

Ja dat ze practisch niet gehouden worden was ik al achter,komt nog bij dat ze in amerika voorkomen dus dat we ze hier nog wat meer te zien zijn kunnen we wel vergeten denk ik.
      In duitsland zat er nog een maar die heeft ze ook niet meer.
      Die man uit denemarken weet ik wel wie je bedoelt even als die uit Naaldwijk.
      garoeten Kingfisher
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Opmerking

wk is er een manier waarop ik je een prive vraag kan stellen?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
            Hallo Daniel,dat zul je hier moeten doen anders zul je geen antwoord krijgen
            Ik ken hem nu wel zo'n beetje dat je dat kunt vergeten.
            mvg,
            kingfisher
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel

De enige manier dat ik kan bedenken is via de Chat. Als jullie alleen in die "kamer" zijn moet dit toch lukken

Opmerking

Ik dacht ik probeer het gewoon en als hij dat liever niet heeft dan niet .

Opmerking

lawrencesijs

Hoi allemaal, ik heb de Lawrencesijs zelf nog nooit in het echt gezien. Ze komen alleen voor in een klein gebied in Noord america aan de westkust, verder nergens anders. Ik weet dat er in duitsland nog enkele koppels zijn maar prijzen van 2000 of meer voor een koppel stoot mij gigantisch af, ik wil er niets mee te maken hebben.

Wat ik verder weet is dat ze erg gevoelig zijn voor coccidiose, dus als je ene duur koppel koopt heb je goede kans dat je er een of allebei kwijt raakt.
                  Mijn advies: nooit aan beginnen!!

Neem dan treursijzen, die moet je doodslaan. Ik heb wel eens de oude koppels met de jongen samen in ene dichtbeplantte vlucht gedaan na het kweekseizoen en ik wist dus echt niet meer wat er uitgevallen was. Ik vond wel een keer een dode pop, maar verder niets. Volgens de kweekkaarten moesten er 28 in de voliere zitten. In het voorjaar heb ik de vogels uitgevangen en alle vogels waren aanwezig en in perfecte conditie, min die ene pop.

Ik kweek nu nog met vogels van 5 jaar oud.

groetjes

rob

Kweken met Amerikaanse zangvogels 2 is nu te koop! Ruim 350 prachtige foto’s van Amerikaanse vogels in broedkooien, volières en de natuur!

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Volgens mij moet het met de zwartkop(magelaensijs)wel lukken en ook dennensijs en treursijs.
                        Waarbij het natuurlijk wel voorkeur geniet om buiten gekweekte vogels aan te schaffen en een vorstvrij nachtverblijf wat evt. bij te verwarmen is geen overbodige lux.
                        Kijk anders eens op de site van de werkgroep amerikaanse sijzen.

Mvg,
                        kingfisher
                        Mvg,
                        Kingfisher.

Opmerking

Working...
                        X