Mededeling

Collapse
No announcement yet.

werkstuk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• werkstuk

hoi
    ik moet voor school een werkstuk maken over een dier
    ik heb gekozen voor de gouldamadine
    alleen kan ik op internet niet vinden wat de goulds in het wild eten
    heeft iemand hier een antwoord op?
    groeten marthijn

Uit de biotoop blijkt dat in de omgeving waar de goulds voorkomen diverse grassoorten groeien oa suikergras en panicum. De graszaden worden in diverse stadia van rijpheid met graagte gegeten en zij vormen samen met de andere onkruidzaden, vliegende termieten en spinnen, een rijk voedsel om de jongen groot te brengen. De goulds halen bij voorkeur zelf de zaden uit de halmen van het gras of van de planten, voedsel wat de grond bereikt heeft zullen ze niet gauw opnemen. Goulds zijn zeer gesteld op fris drink- en badwater, wat in en kort na de regenperiode ruimschoots voorhanden is

Bron:http://www.vogelsite.com/Vogels/gouldamandine.htm
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

bedankt

dank u wel voor u antwoord
      ik heb hier vast wel iets aan
      nu had ik nog een vraag over mijn eigen goulds
      ik heb een paartje waar van de pop nog niet op kleur is
      het is een zwartkop witborst maar de kop is nog helemaal niet zwart
      de kweker waar ik haar weg heb zei dat het binnen 2 maand op kleur moets zijn
      heb haar nu ongveer 2 maand maar het ziet er nog bijna het zelfde uit als toen ik haar kocht
      hoelang duurt het meestal voordat een gould helemaal op kleur is?
      groeten marthijn

Opmerking

Ik heb gehoord dat als je een gouldamadine verplaatst naar een nieuwe omgeving, het langer kan duren voordat hij op kleur komt (door stress ofzo).

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
          Ik heb gehoord dat als je een gouldamadine verplaatst naar een nieuwe omgeving, het langer kan duren voordat hij op kleur komt (door stress ofzo).
          Idd.Je moet een jonge goulds die nog niet op kleur is niet verplatsen.Het kan best lang duuren tot ze helemal op kleur is.Ik heb ook 3 jongen van december waarvan twee al bijna op kleur en de derde is pas begonnen.
          Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Het op kleur komen van goulds duurt in het gunstigste geval 3 tot 4 maanden. Als er genoeg lichturen zijn, warmte en een vertouwde omgeving gaat het het snelst. Ik heb een pop van van vorig jaar juni die nu pas op kleur is, alleen de kop heeft nog koprui. Ik heb de vogels dan ook koud zitten.

Opmerking

bedankt

hoi nogmaals bedankt
              mijn pop is van september
              heb haar een maandje geleden gekocht
              dus denk dat het te maken heeft met veranderen van omgeving
              bij de kweker zat ze warm en bij mij in buitenvolliere met nachthok
              groeten marthijn

Opmerking

Working...
              X