Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn gould doet raar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mijn gould doet raar

ik heb een pop die doet erg raar ze is jong zon 8 maanden oud
    maar ze doet raar ze blijft maar fladeren met haar vleugels
    nu heb ik er een man bij gezet bleef ze het doen
    denk zet er een andere bij maar lijkt wel of het erger word
    lijkt wel een adhd vogeltje hihih
    fladeren fladeren en nog eens fladeren anders wel stil op de stok zit nog haar vleugels laten fladeren dit gedrag zie ik helemaal niet bij mijn andere vogels eigenlijk nog nooit mee gemaakt
    ze is nog niet helemaal op kleur kopie moet nog verkleuren
    heb eens gekeken ze is harstikke fit ik weet niet wat het is kan me misschien iemand verder helpen ??

Zit hij niet in een kleine kooi?Ik denk dat hij het doet omdat wil graag rondvlieggen maar de kooi is te klein.Ik zie wel eens bij mijn vogels in de voliere dat ze op een stok zittend beginnen met vladderen en dan vliegen als een gek.Lijk wel dat ze aan het spelen zijn.Maar het kan ook stress zijn.Verplaats een jonge goulds niet zolang hij nog niet op kleur is.Dat verorzaakt te veel stress.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Kan idd duiden op stress. Vogel zit stil op stok en fladdert steeds met z'n vleugels.

Opmerking

hmmmmmmmmmmm

dat zou wel eens kunnen wat jij zegt ik heb hem verplaats maar ja te klein voor 2 vogeltjes deze kooi

ja ik heb geen grote vlucht

Opmerking

kooien zijn 60 breed
          diep 35 en 40 hoog

Opmerking

Het moet wel kunnen hoor die maat, liever 80 cm breed.

Heb je ook gekeken dat hij geen luis of bloedluis onder zijn vleugels heeft
            zitten ze ook niet rustig hoor.

en dan nog wat anders een pop van 8 maanden is veel te jong, om jongen te krijgen hoor, laat ze eerst even uitgroeien.

Groetjes Petra.

Opmerking

halootjes

het is de onderste kooi ik ben er nog niet mee aan broeden hoor
              de andere vogels wel maar die zijn ouder nee dat wist ik wel dat ze te jong is ik heb er alleen een mannetje bij gezet vind het zielig zo alleen in de kooi .
              nee daar heb ik na gekeken bloedluis heeft ze niet
              ik heb ze wel verplaats ik heb dit pas gemaakt deze kooi of ja gemaakt gekocht in in de boekenkast geplaats misschien dat het daarvan is???
              ze had al wel meer op kleur moeten zijn dus zou dat niet in de weg zitten

Opmerking

De kooi is geen probleem denk ik.Omdat heb je ze verplaatst zijn ze in stress.Als je ze voert probeer zo rustig mogelijk bewegen en zo en dan denk ik komt wel goed.Maar let op dat niks stoorend in de buurt van de kooi staat.Zoals een gordijn die constant wappert als de raam open staat of iet met een te velle kleur of zo.
                Ik heb ook een koppel goulds die ik absoluut niet in broedkooi kan houden.Ze blijven maar vladderen en roepen.Hellemaal gestrest.Ik heb ze teruggezett in de voliere en nu zijn ze weer rustig.En ik heb broedkooien van 100x50x50 of zoiets.
                Die goulds zijn geen makkelijke vogels maar wel prachtig

P.s.Misschien moet je probeeren de kooi naar boven zetten en de andere naar beneden.?Wie weet.

Opmerking

ja dat is het hem

hij staat onderste plank maar die er boven zitten die zitten te broeden die wil ik eigenlijk nu niet verplaatsen ben bang dat dat dan denk ik mis gaat met broeden
                  mijn andere kamer voliere zit ook een koppel dat is daar een jong van dus daar kan ik deze pop ook niet plaatsen .
                  en nu verplaatsen lijkt me helemaal geen goed idee nog eens
                  ja moeilijk vogels kwa kweken ben pas bezig ik heb uit een koppel 12 vorig jaar dus niet slecht dus in feite mag ik niet klagen
                  maar ja niet alle kopels zijn goed he ze doen het niet allemaal best met broeden maar heb geduld
                  ik ga op me gevoel af wat goed met elkaar klikt

Opmerking

Idd de koppel die aan het broeden is moet je zeker niet verplaatsen.Dan gewoon maar afwachten.
                    Bij mijn is nog niet veel met de goulds.Een koppel heeft drie jongen in broedkooi die zijn vandaag uitgevlogen
                    De rest is bezig met nestmateriaalen sleepen maar nog niks.In de voliere zijn overaal nestkastjes volgepropt met nestmaterialen en hopelijk komen snel de eitjes.

Maar goed,Ik zal gewoon afwachten misschien over een paar dagen is ze weer rustig.
                    Succes.

Opmerking

hoi miriam,

zeg niet dat dit bij jou zo is maar dit verschijnsel wordt ook wel waar genomen in Tentoonstellings kooien men zegt dan dat dit komt om dat er nog wat railiewerk zit aan de bovenkant en dus niet geheel dicht,soms legt men er dan wel eens een blaadje op en wordt het minder en aangezien bij jou kooi zo te zien op foto zelfde is kan zijn dat hier ook zo is dus mischien de kooi met bovenkant tegen de plank aan zetten.

en een tip om een vogel met zo min mogelijk stres uit tevangen is om deze eerst met planten spuit goed nat te spuiten ze kunnen dan minder slecht vliegen en zo kan je ze dus zo pakken zonder veel ongemakken dus.
                      Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

heel erg bedankt henk

dat ga ik zeker eens proberen als dat werkt
                        nou in mijn kamer voliere waar ander koppel zit die kweken als de beste maar ja niet met alle koppels is het zo
                        dus afwachten en liefdes vol behandelen lukt het niet volgende keer beter een vogel moet je niet forseren he
                        komt wel goed maar ga de tip van henk zeker opvolgen
                        anders beetje valium geven ?? hihihih

Opmerking

Zijn het gloeilampen in de houders zet eens een termometer bij de kooi om te kijken hoe warm het er is en hoe lang branden die lampen kan me indenken dat als ze uit zijn de temperatuur voor zeker de onderste vogel snel kan zakken.Probeer bij goulds niet te veel sommelingen in temperatuur te krijgen als ze dat niet gewend zijn,wij onderschatten vaak de warmte die zo'n lamp geeft,geef ze ook de kans om de lamp ff te ontwijken die keus hebben de vogels met nestblok wel zou kunnen helpen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
                            Zijn het gloeilampen in de houders zet eens een termometer bij de kooi om te kijken hoe warm het er is en hoe lang branden die lampen kan me indenken dat als ze uit zijn de temperatuur voor zeker de onderste vogel snel kan zakken.Probeer bij goulds niet te veel sommelingen in temperatuur te krijgen als ze dat niet gewend zijn,wij onderschatten vaak de warmte die zo'n lamp geeft,geef ze ook de kans om de lamp ff te ontwijken die keus hebben de vogels met nestblok wel zou kunnen helpen.
                            Jah daar zat ik ook aan te denken.

Opmerking

het zijn spaarlampen en worden helemaal niet warm het is maar 7 watt
                              dat is het toch niet
                              hij doet het vernamelijk ook alleen overdag s,avonds word de pop wat rustiger
                              ik vind hem gewoon een raar gedrag tonen

Opmerking

Working...
                              X