Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wankele gould?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

ik woon in loenen(bij apeldoorn)
    ik heb zelf nu 2 mannen en een pop
    een koppel zit te broeden en de man die een beetje vaag is zit apart
    groeten erik

Opmerking

dat is mooi ik in vaassen (bij apeldoorn maar dan aan de andere kant)
      ik stuur je nog wel even een persoonlijk berichtje
      Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

Klasse Henk!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

beschikbaar stellen gould

Hardstikke goed zeg! Zeer te waarderen.
          Maar hier is het probleem van de zieke vogel nog niet mee opgelost. Ik zou toch willen adviseren om eerst naar een vogeldierenarts te gaan voor eventueel mestonderzoek of met de vogel. Dit om eventuele besmetting te voorkomen want anders heeft dit goede gebaar van Dijkkamp niet zo veel nut.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

de mest is in ieder geval ook normaal het enigste is het rare vliegen eigenlijk
            ik verwijdt dit ook niet de verkoper want ik weet ook niet hoe het is gebeurd.
            opruimen doe ik de vogel ook niet want ik heb wel plaats genoeg
            en voor de rest is hij ook heel mooi
            groeten erik

Opmerking

ik wil henk in ieder geval alvast heel erg bedanken
              ik vindt het al een mooi gebaar dus..
              ik vindt het ook niet erg om hem te kopen
              zou u mischien ook een pop verkopen?

groeten erik

Opmerking

ik had het via een pb willen doen maar goed dan doen we het zo wel om anderen ook even gerustestellen ik neem even contact op met erik zodat wij een afspraak kunnen maken en ik even bij hem langs ga neee sorry aanga
                dan kan ik meteen even kijken naar de gould of ik eventueel wat kan ontdekken aan de vogel visueel gezien dan want ik ben geen dokter en kan dan meteen even kijken hoe hij het heeft en eventueel nog meer adviezen geven. en mischien is het wel hellemaal niet verstandig om als de vogel echt ziek is dat hij dan er een nieuw koppel bij in brengt ook al wordt die geschonken

erik kom er net achter dat jij geen persoonlijke mail wilt ontvangen via dit forum stuur mij even een pb met telefoon nr zodat we wat kunnen afspreken
                Henk Dijkkamp

Opmerking

Prachtig

Dijkkamp je bent een echte vogelsportman. T.z.t. zal je er hopelijk wel eens op terug gaan komen.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

meneer Dijkkamp is bij mij geweest
                    en heeft ontdekt dat er een bloeduitstorting of ontsteking in zijn vleugel zit
                    dus dat is waarschijnlijk de oorzaak dat hij zo raar vliegt
                    ik wil iedereen bedanken voor zijn reactie

groeten erik

Opmerking

blij toe

Nou Erik dan is het waarschijnlijk en gelukkig niks besmettelijks. Misschien trekt het dan nog bij. Dan zou het kunnen zijn dat de vogel beschadigd is geraakt bij het uitvangen. Dus treft de verkoper in dezen geen blaam.
                      Misschien wat geraakt met de rand van het vangnet? Het kan zijn dat de vogel hierdoor is verzwakt in zijn vleugel en dan is het logisch dat ie niet goed kan vliegen. Nou veel succes verder dan maar. Als de vogel het weer goed doet laat het dan nog eens weten.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

ja ik zal het in de gaten houden
                        ik had de verkoper zowieso niets verweten want ik wist ook niet hoe het was ontstaan.
                        maar ik ben blij dat het in ieder geval geen ziekte is

groeten erik

Opmerking

nou mensen ik ben dus bij Erik geweest en kom tot de conclusie dat de vogel naar mij bescheiden mening niet ziek is , voorzover je een onderhuidsebloeding op de vleugelbocht en het missen van enkel staart veren en stuit veren geen ziekte is.

de vleugelbocht mist wat kleinere veertjes en er is een zwelling zichtbaar waarin naar mijn mening bloed zit de huid is niet beschadigt ,zou een gevolg kunnen zijn van het uitvangen.

de vogel heeft geen complete staart mist bijna de helft ,zou ook een gevolg kunnen zijn van het uit vangen.

op de rug cq stuit mist hij ook veren en dit ziet er het zelfde uit als je wel eens tegen komt bij goulds maar dan op de kop.

tijdens het in de hand hebben van de vogel verzette deze zich wel en ik had een volle vogel in de hand en het borstbeen was niet scherp.

op mijn vraag of Erik de gebrekken die de vogel vertoond niet had gezien bij de kweker vertelde jij mij dat de vogels via internet waren gekocht(zonder dat hij ze had gezien) en dat zijn moeder de vogels voor hem heeft opgehaald.
                          op mijn vraag wat de verkoper gezegt heeft over de problemen die hij heeft met het vogeltje zij Erik dat de verkoper niet op de hoogt was van dit alles.

Erik heeft een aantal lessen gehad hoe hij het in het vervolg dus niet moet doen.

ik heb hem een man beloofd die krijgt hij ook ondanks dat het niet helemaal een kwestie was/is van ............
                          Henk Dijkkamp

Opmerking

compleet

Beste Dijkkamp,
                            Het verhaal is nu dus compleet geworden. Het zou dus goed zijn als de vragenstellers een beetje meer zouden vertellen over de gehele breedte. Zodat er geen verkeerde conclusies getrokken worden. Al waren deze wel onder voorbehoud gedaan.
                            Henk ik vind het toch heel goed van je dat je bent gaan kijken. Voor mij zou dat toch al snel een uurtje heen en een uurtje terug zijn geweest. In het vervolg dus eerst maar wat meer vragen stellen om misverstanden te voorkomen.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Natuurgould vlaanderen

Ik ben het voor een groot deel wel eens met je tekst. (Wel veel moeilijke woorden) Voor het gedeelte dat ik niet helemaal eens ben verwijs ik naar mijn optie om een (vogel) dierenarts te raadplegen. Dit is naar mijn mening altijd het beste. 3x geschreven nu in deze aflevering.
                              Groeten.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                              X