Mededeling
Collapse
No announcement yet.
twatwa x picolet
Collapse
X
-
Misschien dat dit gewoon een vraag van je is maar als je dit gaat proberen lijkt het me dat je verkeerd bezig bent.
Niks tegen bastaardkwekers,dat ten eerste maar om nu soorten te kruisen die weinig gekweekt worden gaat me iets te ver.
Probeer ze eerst maar raszuiver te kweken dan ben je bij mij pas een echte kweker/liefhebber.
En een picolet met twa zang of andersom
Mvg,
KingfisherMvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Hallo,
ik ken een goede kweker uit ........ en die heeft groote picolets (dus) kruising van picolet man en twatwa pop (kleine soort)
braziliaans picolet is grooter dan surinaamse. maar het is goed mogelijk om hier mee te kweken. maar of de surinamers hier mee blij zijn/is ? i dont know.
gr
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door vogelkooiOmdat hij geen partners heeft voor de vogels.
gr
Opmerking
-
Hallo,
Kan elke Twa liefhebber je antwoord op geven,Brashong=Braziliaans vaak gekruist met de Surinaamse Twa voor postuur en zang ? en de Brashongs worden volop gekweekt in Brasil zoals hier kanaries gekweekt worden,vandaar makkelijker om mee te kweken/kruisen
Kijk op de vele Braziliaanse site,s handopfok,kweekboerderijen etc.
Voor mij zingen de Surinaamse beter,je moet maar houden van de echte Braziliaanse Canto
Picolet X Twatwa wordt ook gedaan voor de postuurverbetering en een Picolet is makkelijker tot ,,prikken,, te stimuleren,zet maar tussen je Picoletmannen een Twa pop of Picoletpop
Overigens je zegt het al zelf bijna,lethem/Nrd-west zijn andere vogel wat zang betreft en uit andere streek.
Sipa=Sipalawini is voor mij de topper qua zang maar heb ook een Nrdwest met een aangename zang en 1 met een mindere eentonige geluid
groet,Michael J
Opmerking
-
IK denk persoonlijk dat een groot deel vruchtbaar is,zijn namelijk van dezelfde,,familie,,.Helaas kan ik je wat zang betreft geen uitsluitsel geven ,heb ,,nog,, geen kruising daarvan zelf,maar een kennis gaat dat dit jaar uitproberen ff duimen dus !!
Oranca Rowti(sporophila minuta) X Blauwbaka(sporophila castaneiventris) en omgekeerd zijn ook vruchtbaar,waarvan de zang niet bijzonder afwijkend is.
groet,Michael
Opmerking
-
Ik ben niet een grote kenner maar wat ik nu doe is op internet bij YouTube zoeken naar zang geluid van de Twatwa en Picolet.
Mijn twee vogels reageren er heel erg leuk op
Speel het een keer per week af en ik merk dat de zang van mijn Picolet en zelfs mijn pop Twatwa in zang vooruit gaat
Volgende week neem ik mijn vogels mee naar me ouders ga ik kijken hoe ze reageren op de Twatwa man.
Gr. Tassy
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking