Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zwarte sijzen, in een nestkast?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Zwarte sijzen, in een nestkast?

Ik heb in mijn buitenvoliere een koppeltje zwarte sijzen zitten.
    Ik dacht dat sijzen meestal in komnestjes of tralienestjes nestelen, maar mijn koppel is een nest aan het bouwen in het nstkastje wat eerder voor de rijstvogels diende. Is iemand dit ook overkomen?
    Een flierefluiter met een vogelhart.

Iets soortgelijks maar dan met andere vogels.
    Wat dat betreft kunnen vogels eigenwijs zijn en doen ze niet wat we van ze verwachten.
    voorbeeld:
    Paar weken geleden heb ik de nestkastjes in de voliere gehangen en toen gingen mijn roodkop papegaai amadines nestelen in een groot blok. Werd veel nestelmateriaal gebruikt en het werd een mooi vol nest, ik dacht dat worden snel eitjes bij die vogels. Twee dagen later lagen er wel eitjes maar niet van de roodkoppen. Wat bleek, mijn bichenows hadden het nest ingepikt en zitten nu te broeden in het nest van de roodkoppen.
    de roodkoppen broeden nu in een kleiner nestkastje ernaast. Zo zie je maar weer vogels blijven ons verbazen.

Groeten Kornelis

Opmerking

Bij mij enkele jaren geleden net andersom:

de rijstvogels lieten 'hun' nestkast links liggen, en maakten een nest in een tralienestkastje. Het werd gewoon een open nestje, waar ze 2 nesten in grootbrachten (11 jongen totaal).
      Groeten,

-J.J.-

Opmerking

Heb ooit eens een kanarie gehad die in een berkenblok nestelde!

Opmerking

Ik geloofde van de week mijn ogen niet toen ik mijn kanaries in een druppelvormig rieten nestje zag zitten die ik er in heb hangen voor mijn oranjekaakjes en st helena fazantjes. Ze hebben hier nu 4 eieren in liggen.

Opmerking

Hallo

ik heb op dit moment een aantal kapoetsensijsen zitten te broeden
            in een gesloten nestkasje
            ze haden de keus tussen een open en gesloten nestkasje

gr Bennie

Opmerking

kopen

als je ooit oude of jonge hebt die je wilt verkopen, houd ik me aanbevolen.

Opmerking

Working...
              X