Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roept u maar,welke soort is het?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• roept u maar,welke soort is het?

ik zou graag van u willen weten welke soort vogel dit is,ikzelf heb in een oude
    onze vogels een zeer gelijkende klauwier gezien maar deze had een witte onderbuik (alleen bij de man) en de mijne was daarentegen zeer donker grijs.
    het waren overjarige vogels,en lang in mijn bezit geweest,en zijn niet verkleurd in de tijd dat ik ze had.
    het kan natuurlijk heel goed een ondersoort zijn geweest,ik schrijf bewust geweest want ik heb ze niet meer.
    ik heb er een nest van gehad met eieren en toen is mijn pop gestorven en in nog geen twee weken tijd volgde de man.
    deze vogels zijn mij echter altijd blijven intrigeren.
    mischien weet arjan het wel?en heb je al een verlanglijstje?

brand maar los:
    mvg :winterkoning
    Bijgevoegde Bestanden

UFABET āđ€āļ‚āđ‰āļēāļŠāļđāđˆāļĢāļ°āļšāļš āđ€āļ§āđ‡āļšāļŦāļĨāļąāļ āļĒāļđāļŸāđˆāļēāđ€āļšāļ— āļ—āļēāļ‡āđ€āļ‚āđ‰āļē UFA āđ€āļ§āđ‡āļšāļ•āļĢāļ‡ āļŠāļĄāļąāļ„āļĢāļŸāļĢāļĩ UFACASH āđāļ—āļ‡āļšāļ­āļĨ āļŠāļĨāđ‡āļ­āļ• āļ„āļēāļŠāļīāđ‚āļ™āļ­āļ­āļ™āđ„āļĨāļ™āđŒāđ„āļĄāđˆāļœāđˆāļēāļ™āđ€āļ­āđ€āļĒāđˆāļ™āļ•āđŒ āđ€āļĨāđˆāļ™āļāļąāļšāđ€āļĢāļēāļĒāļđāļŸāđˆāļēāđāļ„āļŠāđ‚āļšāļ™āļąāļŠāđāļ•āļāļ‡āđˆāļēāļĒ

Staat hij hier tussen?

of zie je hier herkenning van de soort?

Greetzzz

Opmerking

Hallo Winterkoning

Helaas ik heb geen idee.
      Maar ik weet wel hoe je er waarschijnlijk achter kan komen op het forum van de vogelarena zit een clubje mensen die daar verdraaid goed in zijn om vogels te determineren de volgende link brengt je daar naar toe.

En als je het dan weet wil ik dat graag horen.
      Misschien kan ik je dan wel verder helpen echter moeten we eerst weten waar deze vogel vandaan komt.
      veel succes

Opmerking

voor de rest weet je het wel.
        Passiriformes/ sylviidea/ sylviinea/ blz 4
        Mocht het hem niet zijn heb je in ieder geval weer een prachtige site met heel veel foto's

Opmerking

Ja Winterkoning de spoeling wordt dun.
          Het helpt wel enorm als je zelf wat aan te bieden hebt.
          Vaak is het dan ook met een gesloten beurs het is en blijft een kwestie van gunnen.
          Over die namen dat is natuurlijk best een moeilijke materie en een bericht in de gauwigheid ja dan is een foutje zo gemaakt.
          Maar voor een grotere accuratesse zit je natuurlijk niet op het goede forum.
          Op het forum van de speciaal club mag je wat meer verlangen.
          Ik weet niet of jij daar lid van bent dus hier maar even het adres:

Ringindicatie lijsten kloppen vaak van geen kant daar doe ik ook niets mee .
          Ik ring uitsluitend als de vogel uit het nest gevlogen is dat voorkomt veel ongelukken en dan zoek ik gewoon de maat die bij de poot past.
          Anders dan bij de Europese Cultuur hebben de vogels die ik kweek geen verplichte maat.

Voorlopig zou ik het inderdaad maar op de cameranoi houden kleurverschillen ja welk jaargetijde? Welk voedsel neemt een vogel in een bepaalde streek op?

Ik heb nog wel even een nieuwtje. Mijn witkop roodborsttapuit hebben weer een jong. Vannacht geboren. Dus ik heb dadelijk weer wat door de tuin vliegen.

Opmerking

arjan,
            natuurlijk ben ik lid van de v.i club.en van de bec,sec,anbvv,nbvv,kbof,kev etc etc,kost veel maar men blijft wel uptodate wat er gaande is in de vogelwereld en kan er soms lering uittrekken.
            en ik weet van jouw manier van ringen en ringen maken(lees alles heel goed).
            en wonderbaarlijk blijft er altijd veel en lang hangen.
            machtig dat je nog een jong heb liggen,hou je wel een beetje rekening met het feit dat er dadelijk weer een invasie is van roofvogels.(vrije vlucht).
            jouw manieren van kweken/omgaan met vogels bevalt mij wel ,alleen is dit in mijn situatie niet mogelijk.
            mvg:winterkoning

Opmerking

The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Is er voldoende groen om insecten te trekken?
                    Wordt er gesproeid??
                    Verbaas me er ook over.

Opmerking

Ik moet er toch wat meer over weten.
                      Hoe oud zijn de jongen als ze het loodje leggen?
                      Wat voert hij bij?
                      Kan hij zien of de jongen wat mankeert voordat ze doodgaan?
                      Het is normaal dat Jap nachtegalen maar twee jongen per nest grootbrengen ook al hebben ze 4 eieren en 4 jongen en is er genoeg te eten ze zullen er 2 grootbrengen.
                      Het is een vreemde zaak.

Opmerking

winterkoning, en hoe los jij dit dan op?
                        Ik probeer ook een overvloed aan verschillende insekten te geven, probleem is dan volgens mij dat de pop zo driftig wordt dat ze haar nest in de steek laat en een nieuw bouwsel begint.
                        Heb jij hiervoor een pasklare oplossing??
                        Ik heb bv. het voorbije seizoen zo een tweetal nesten niltava's verloren.
                        Graag jou mening

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X