Ik heb gemerkt dat die niet samen kunnen maar het kan aan de vogels zelf liggen natuurlijk. De pop kon al niet bij de nachtegalen die haar klepperend gingen opjagen zodra ze ging roepen. Zelfs midden in de winter. Nu merk ik dat de man Mozambiquesijs ook helemaal gek wordt als de nachtegaal zingt en andersom. Ze lijken elkaars zang zeer bedreigend te vinden en zodra een van beiden gaat zingen komt de andere naar voren en begint ook. De mozambique gaat zelfs met opgerichte kuif giftig aan de tralies hangen als hij de nachtegaal alleen al hoort.
Is het normaal dat die combi stroef loopt? Ik heb ze uit elkaars zicht maar dat helpt niet. Zodra er een begint krijgen ze vocaal oorlog en zijn beide mannen enorm opgefokt van elkaar.
Toen ik nog kanaries had reageerden ze daar weer helemaal niet op. De mozambiquesijzen niet en de nachtegalen niet. Puur elkaars zang maakt ze dus gek en opgefokt.
Mijn plan ze de winter samen te zetten buiten is natuurlijk van de baan nu want dat wordt oorlog.
Hebben meer mensen die ervaring met deze twee soorten?
Is het normaal dat die combi stroef loopt? Ik heb ze uit elkaars zicht maar dat helpt niet. Zodra er een begint krijgen ze vocaal oorlog en zijn beide mannen enorm opgefokt van elkaar.
Toen ik nog kanaries had reageerden ze daar weer helemaal niet op. De mozambiquesijzen niet en de nachtegalen niet. Puur elkaars zang maakt ze dus gek en opgefokt.
Mijn plan ze de winter samen te zetten buiten is natuurlijk van de baan nu want dat wordt oorlog.
Hebben meer mensen die ervaring met deze twee soorten?
Opmerking