Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Legnood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Legnood

Ik heb een koppel bichenowastrildes waarvan de pop constant legnood heeft.
    Het is nu al een paar keer gebeurd dat ik de pop uit de voliere heb gehaald omdat ze erg bol zat.
    Als ik ze dan even binnen houd komt er een ei en is ze daarna weer springlevend.
    Ik heb wel vaker meegemaakt dat een vogel wel eens legnood heeft maar niet altijd.
    Waardoor zou dit kunnen komen en wat kan ik er eventueel aan doen?

Ik had ook een gouldamadine pop met dezelfde probleem.Ik denk beter is om zulke poppen niet gebruiken voor de kweek.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Opmerking

Hoe oud is het popje, misschien is ze te jong. Voor bichenows is het het beste als ze minimaal een jaar oud zijn voordat je gaat kweken. Geef je voldoende kalk en mineralen zoals grit en sepia?

Ik vond deze uitleg nog op het internet.

Hoop je zo geholpen te hebben.

Opmerking

Ik denk dat het gewoon te koud is geweest.
        Even nog een vraagje, zou ik ze, nu er even en warmere periode komt, weer naar buiten kunnen doen?

Opmerking

Hoe warm heb je ze zitten?
          Ik heb ze het hele jaar koud zitten in een buitenvoliere met (vorstvrij)binnenhok.
          Hangt er van af hoe warm je ze nu hebt zitten. Het kan s'nachts en s'ochtends vroeg toch nog wel koud zijn, denk aan 5 graden kunnen ze dat hebben denk je?

Opmerking

Ze zitten nu binnen met een nachttemp. van ongeveer 15 graden.
            Volgens de weersvoorspellingen word het snachts zo rond de 10 graden.
            Ik heb het er maar op gegokt en ik hou ze nu extra in de gaten zodat ik vroegtijdig kan ingrijpen als er legnood of onderkoeling optreedt.
            Bedankt voor de reacties.

Opmerking

Working...
            X