Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwe bisschop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Blauwe bisschop

Iemand daar ervaring mee? Ik zag dat ze nu te koop zijn en ik moet zeggen dat ze me enorm aanspreken. Ze zijn prachtig en ook hun gedrag en voorkomen vind ik erg leuk.
    Nu kan ik echter vrijwel niets over de Braziliaanse vorm vinden en dat is de vorm waar het over gaat.

Zijn die bv winterhard? Moeten ze verwarmd? Zijn ze te kweken? Ben best wel benieuwd eigenlijk.

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
    Iemand daar ervaring mee? Ik zag dat ze nu te koop zijn en ik moet zeggen dat ze me enorm aanspreken. Ze zijn prachtig en ook hun gedrag en voorkomen vind ik erg leuk.
    Nu kan ik echter vrijwel niets over de Braziliaanse vorm vinden en dat is de vorm waar het over gaat.

Zijn die bv winterhard? Moeten ze verwarmd? Zijn ze te kweken? Ben best wel benieuwd eigenlijk.
    Hallo Marx, Ik kweek braziliaanse en Noord-Amerikaanse bisschoppen. De Noord Amerikaanse zijn zeker winterhard, zelfs in een geheel open voliere, de braziliaanse kunnen ook buiten blijven als ze vanaf de zomer buiten verblijven, ik heb daar dan wel een binnenhok bij.

De braziliaanse kweek ik gewoon in broedkooien van 120 x 50 x 50, de Noord Amerikaanse in volieres buiten. Als er eieren zijn dan schuif ik een traliefront ertussen en zet de man apart, als de jongen uitvliegen doeik de man er weer bij. Je kunt ze als ze jongen hebben morio's, wasmotten en ander levend voer
    geven maar ook wel diepvries zoals pinkies.
    Ze broeden bij mij in kanarienestkastjes die tegen het voorfront hange, buiten de kooi dus. Die zijn wat bekleed met kunstgroen.
    Wat wil je verder weten precies?

De vogels die je kunt kopen zullen wel erg duur zijn denk ik? Zeker in rotterdam?

Groet
    Rob van der hulst www.amerikaansevogelskweken.nl

Opmerking

Ik heb geen idee wat ze kosten verder. Wat is een gangbare prijs? Kun je dat zo zeggen? Ik heb nu jij dit zegt meer interesse in de Noord Amerikaanse soort omdat ik duidelijk voorkeur heb voor vogels die harder zijn voor buiten. Ik verzorg alles altijd buiten als dat kan.
      Zijn die vogels agressief? Kunnen ze bv in een voliere van 3x3 meter en 4 meter hoog bij een koppel nachtegalen? Mijn nachtegalen zitten nooit hoog en ik schat de bischoppen in als vogels die wel hoog gaan zitten? Dan zal het elkaar niet in de weg zitten.

Niet dit jaar, puur toekomstmuziek en dus evt interessant om in de herfst aan te schaffen om mijn voliere nog een extra koppel te geven. Ik vind de nachtegalen waanzinnig maar ze gebruiken de voliere niet. De bovenste 3 meter zitten er nu voor spek en bonen op en ik zou het leuk vinden als in de bovenste regionen van mijn lekker hoge vlucht ook iets gaat wonen

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Marx
        Ik heb geen idee wat ze kosten verder. Wat is een gangbare prijs? Kun je dat zo zeggen? Ik heb nu jij dit zegt meer interesse in de Noord Amerikaanse soort omdat ik duidelijk voorkeur heb voor vogels die harder zijn voor buiten. Ik verzorg alles altijd buiten als dat kan.
        Zijn die vogels agressief? Kunnen ze bv in een voliere van 3x3 meter en 4 meter hoog bij een koppel nachtegalen? Mijn nachtegalen zitten nooit hoog en ik schat de bischoppen in als vogels die wel hoog gaan zitten? Dan zal het elkaar niet in de weg zitten.

Niet dit jaar, puur toekomstmuziek en dus evt interessant om in de herfst aan te schaffen om mijn voliere nog een extra koppel te geven. Ik vind de nachtegalen waanzinnig maar ze gebruiken de voliere niet. De bovenste 3 meter zitten er nu voor spek en bonen op en ik zou het leuk vinden als in de bovenste regionen van mijn lekker hoge vlucht ook iets gaat wonen
        Noord amerikaanse zijn vrij agressief, daar kan niets bij. De prijzen zijn erg hoog maar die ga ik hier niet noemen, als je ongeveer 4x de prijs van een koppel Japanse nachtegalen neemt dan kom je in de buurt. Er is ook moeilijk aan te komen.
        Ik zou advieseren om een koppel rode kardinalen erbij te zetten, die leven boven in de kooi en zijn altijd aktief, zingen aardig en mooi om te zien.

groet

rob

Opmerking

de prijs voor een koppel Braziliaanse Blauwe bishoppen is ongeveer 850 Euro
          http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Working...
          X