Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode kroonvinken - kweekervaring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Rode kroonvinken - kweekervaring?

Ik heb 2 poppen en 1 man van de rode kroonvink. Deze zitten nu in een vluchtje van 2 meter lang, 1 meter breed en 2 meter hoog.
    Ze zitten samen met een koppel dolksteekduiven.

Is het mogelijk om 1 man samen met 2 poppen te zetten en ook nog succesvol te kweken?

Volgens mij kan dat. 2 mannen en 1 pop mag niet! Het kan natuurlijk wel zijn dat de poppen in ruzie vallen als ze eieren hebben.
    Matsje <3

Opmerking

Opmerking

Zou ze toch splitsen. Vroeger of later komt er toch problemen van.
        Misschien dat je zou kunnen overwegen de poppen in aparte vluchtjes te doen en de man wisselen als er jongen/ eieren zijn.
        Ze willen nog wel eens de jongen uit het nest gooien.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
          Ik heb 2 poppen en 1 man van de rode kroonvink.
          Is het mogelijk om 1 man samen met 2 poppen te zetten en ook nog succesvol te kweken?
          Vrijwel ondenkbaar, de grote uitzondering niet te na gesproken.

Vroeger of later komt er toch problemen van.

Opmerking

Opmerking

Bedankt voor de reacties.

Maar wat kan ik dan verwachten:
              - Vechten de poppen elkaar dood?
              - Kiest de man voor 1 pop en verstoot hij de andere?
              - ..................?

Opmerking

Hoi J-t ,

Je hebt veel kans dat ze vechten tot er een pop sterft enof dat de man kiest voor 1 pop en de andere afmaakt , ze gaan vechten totdat het stuift , wat je wel kan proberen is de poppen scheiden en de man proberen bij beide poppen .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door J-T
                  Ik heb 2 poppen en 1 man van de rode kroonvink. Deze zitten nu in een vluchtje van 2 meter lang, 1 meter breed en 2 meter hoog.
                  Ze zitten samen met een koppel dolksteekduiven.

een pop gaat er aan, dat is zeker.

rob

Opmerking

Tja, het gaat nu nog steeds goed.
                    Ik probeer te achterhalen met welke pop de man wil koppelen maar kan er nog geen hoogte van krijgen. Zodra ik dat weet kan ik de andere eruit halen maar ik ben nu bang dat ik de verkeerde uitvang.

Opmerking

knijpring

je kan 1 van je poppen een gekleurde knijpring om doen, dan kan je als je ze observeert, wel zien met welke pop de man het meest klikt.
                      groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Vandaag een mooi koppel rode kroonvinken opgehaald
                        en ben dus op benieuwd naar alle mogelijke (kweek)ervaringen.

Zijn diepvries buffalo's en pinkies voldoende om jongen op stok te krijgen?
                        Of is levend voer toch een vereiste?
                        Ik heb het koppeltje samen zitten, moet ik dan uitkijken indien de man plots broeds wordt, dat ie de pop gaat aanvallen (mogelijks doden?)?
                        Verder iemand nog andere tips...

Ondertussen vond ik deze filmpjes op tube
                        de zang

In het wild?
                        English name - Red-crested FinchFamília: EmberezidaeGravado (recorded) 29 Junho 2008

Tico-tico-rei, Lanio cucullatus, Red-crested Finch, Parque Nacional da Lagoa do Peixe, Tavares - RS, Novembro 2011. IMAGENS: Renato Grimm.

O tico-tico-rei é uma ave passeriforme da família Emberizidae. Conhecido também como galo-do-mato, foguinho, tico-tico-rei-vermelho, vinte-um-pintado, cravin...
                        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pitylus
                          Hoi J-t ,

Je hebt veel kans dat ze vechten tot er een pop sterft enof dat de man kiest voor 1 pop en de andere afmaakt , ze gaan vechten totdat het stuift , wat je wel kan proberen is de poppen scheiden en de man proberen bij beide poppen .
                          Dit van Pitylus is het beste advies anders verlies je zeker een pop.
                          Ik zou de poppen scheiden en de man steeds dagelijks (of om de paar dagen) wisselen, ze wennen dan aan het uitvangen. Totdat je ziet dat de pop gaat nestelen, dan laat je de man daarbij tot het derde ei en daarna naar de andere pop.

Leuke vogels hoor, ik heb ze drie jaar terug een jaartje gekweekt. Dat was in een broedkooi van 120 x 50 x 50 cm. Ik heb mooie foto's gemaakt voor een nieuw boek over amerikaanse vogels.
                          Ik zet altijd mijn mannen achter een tralieschuifje als het derde ei is gelegd, vrijwel van alle soorten die ik heb.

groet

rob van der hulst

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door robbie
                            Ik heb mooie foto's gemaakt voor een nieuw boek over amerikaanse vogels.
                            Hallo Robbie,

Komt in het nieuwe boek ook nog dat kweekverslag van de Twatwa's?
                            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Working...
                              X